Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door manonvdburgh
#2858054
Weer even een vraag; ik ben een beginnende barfer en wonend op Kreta. Helaas zijn hier een heel stuk minder zaken te koop. Ik kan hier ook alleen maar schone (witte) pens vinden, nu is mijn vraag of ik dit ook kan voeren bij gebrek aan de puile pens? Ook geen nier te krijgen, dus voer ik nu kippenlever en hart en hele sardines, voldoet dit qua orgaanvlees? Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2858060
De witte pens is gebleekt en bevat geen bacterien meer dat is juist de reden om pens te voeren. Is er geen mogelijkheid om bij een slachter de vuile pensen te krijgen/kopen ?
ipv nier kan je bij het orgaan ook testikels voeren.
Door Martine-Tom
#2858068
Boekmaag?
Misschien is het nog steeds leuk om te geven om tanden te poetsen, of als snackje, geen idee eigenlijk, maar schone pens als pens zoals wij dat geven heeft geen nut  ;)
Geen idee of je daar schapen en geiten hebt maar die hebben ook pens, dus als mensen die nou niet eten is dat mss een idee?
Gebruikersavatar
Door manonvdburgh
#2858284
Helaas wordt alles bij slachthuizen geslacht en komt de vuile pens niet eens in de buurt van de consument, zelfde geld voor de geiten en schapen. Als ze hier in mn dorp geslacht worden eten de mensen alles op :(
Door Martine-Tom
#2858365
En boekmaag? Dat zou je dan mss nog kunnen proberen...
En anders zou je kunnen kijken of je probiotica kan vinden, pens geef je onderandere voor de goede bacterien die erin zitten en dat zou je met probiotica op kunnen vangen, het tandenpoetsen doet ie met botten en vleeslappen natuurlijk ook al  :)
Door BusKay
#2858370
Voor de bacterieën kun je ook Yoghurt gebruiken.

Maar ik trok de stoute schoenen aan en liep gewoon bij een slachthuis binnen...
Verder ben je niet gebonden aan runderpens, mag ook lamspens of van de geit zijn


Je kan ook Caroba bellen brengen bij een bestelling van boven 25 euris gratis bezorgd :biggrin2: :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BusKay op vr 24 jan 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2858450
inderdaad vragen om de boekmaag van een rund, die wordt niet gegeten door mensen, maar door de honden maar wat graag.
Als je eraan kan komen zou ik wel maar 5% gebruiken ipv 10% zoals bij pens, hier wordt er best wel op gereageerd met dunere ontlasting en heerlijke luchtjes die langs waaien.
Door Ambull
#2858935
Busco en Kay schreef:
Je kan ook Caroba bellen brengen bij een bestelling van boven 25 euris gratis bezorgd :biggrin2: :biggrin2:
Helemaal naar Kreta?  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door