Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2858347
Dat kan zeker.
Maar het kan ook komen van bijvoorbeeld vlooiendruppels of tekenbanden. Vlooienallergie, of allergie voor iets anders, bijvoorbeeld wasmiddel. Lage weerstand is bij mijn hondje altijd garantie voor huidproblemen, vaak hotspots.
Dus eigenlijk kan het van alles zijn...
Misschien even langs de DA met het beestje?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2858354
Bij Paika waren het de (chemische) vlooiendruppels (is alweer lang geleden  :-[) de DA zei juist dat het door vlooienallergie kwam en adviseerde nog meer pipetjes.
Toen dat allemaal niet hielp en er echt geen vlo te bekennen was en ook niet was geweest, viel bij mij het kwartje.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2858363
Sarah5 schreef: Bij Paika waren het de (chemische) vlooiendruppels (is alweer lang geleden  :-[) de DA zei juist dat het door vlooienallergie kwam en adviseerde nog meer pipetjes.
Toen dat allemaal niet hielp en er echt geen vlo te bekennen was en ook niet was geweest, viel bij mij het kwartje.
Daar is het bij onze Max inderdaad ook mee begonnen, ook het advies om maar elke maand (!!!) een pipetje te geven  :-X
Nu krijgt hij al heel lang geen pipetjes meer, en hij heeft nu veel minder vaak hotspots (en geen vlooien ook).
Door nikèdog2000
#2858374
ze is met het hondje al naar de da geweesd
en die adviseerde gemalen paardenvlees om te elimenteren
ze krijgt al versvlees
het is een ex fokteefje
wat heel veel mee gemaakt heeft
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2858383
Versvlees is een ruim begrip natuurlijk  ;) Wat krijgt ze precies te eten?
Heeft het hondje toevallig al eerder paardenvlees gegeten?
Een eliminatiedieet bestaat normaalgesproken uit 1 diersoort die de hond nog nooit gegeten heeft, en dat dan voor minimaal een aantal weken. Geen tussendoortjes etc. (of van diezelfde diersoort)
KVV is wat lastiger omdat je niet precies weet wat er in zit, en je dus de producent daarin moet vertrouwen. Maar het kan natuurlijk wel.

Maar de DA denkt dus aan een probleem met de voeding, en geen ander probleem?
Door nikèdog2000
#2858509
Kim_S schreef: Versvlees is een ruim begrip natuurlijk  ;) Wat krijgt ze precies te eten?
Heeft het hondje toevallig al eerder paardenvlees gegeten?
Een eliminatiedieet bestaat normaalgesproken uit 1 diersoort die de hond nog nooit gegeten heeft, en dat dan voor minimaal een aantal weken. Geen tussendoortjes etc. (of van diezelfde diersoort)
KVV is wat lastiger omdat je niet precies weet wat er in zit, en je dus de producent daarin moet vertrouwen. Maar het kan natuurlijk wel.

Maar de DA denkt dus aan een probleem met de voeding, en geen ander probleem?
geen idee
of er een ander probleem is
Door miik
#2858539
Hoe lang staat ze al op vers ?
Het kan ook komen door het ontgiften. In de jaren als fokteef is er waarschijnlijk brok gevoerd... en als ze dan op vers wordt gezet komt er een punt dat de gifstofffen en troep het lijfje uit moeten. En vaak is dat via de huid...
Ik zie het hier ook, als Mickey iets verkeerds eet krijgt ze direct problemen met haar huid (jeuk) en last van haar oren.
Door nikèdog2000
#2859214
miik schreef: Hoe lang staat ze al op vers ?
Het kan ook komen door het ontgiften. In de jaren als fokteef is er waarschijnlijk brok gevoerd... en als ze dan op vers wordt gezet komt er een punt dat de gifstofffen en troep het lijfje uit moeten. En vaak is dat via de huid...
Ik zie het hier ook, als Mickey iets verkeerds eet krijgt ze direct problemen met haar huid (jeuk) en last van haar oren.

zeker al 2 jaar linda
staat ze op vers
ze krijgt carnibest kalkoen
zonder granen
Gebruikersavatar
Door Radja
#2859233
Ook een wondje bij een gevoelige huid kan leiden tot een hotspot,denk aan door een bramenstruik lopen,of een borstelbeurt,haal van een kat,enz
Door nikèdog2000
#2859375
Radja schreef: Ook een wondje bij een gevoelige huid kan leiden tot een hotspot,denk aan door een bramenstruik lopen,of een borstelbeurt,haal van een kat,enz
ok ik zal het door geven
bedankt
Door miik
#2860076
nikèdog2000 schreef:
zeker al 2 jaar linda
staat ze op vers
ze krijgt carnibest kalkoen
zonder granen
Dan zou je niet meer verwachten dat het van het ongiften komt.
Maar misschien dat het hondje toch iets heeft gehad waar ze op reageert, een snackje, een stuk brood of dat soort dingen...
Door bloemetje
#2860122
Zou t niet doen paardenvlees alleen. Danny heeft t zes weken gehad. Continue diarree!
Door El budha
#2860576
Mijn herder krijgt een hotspot als zijn onderwol loslaat en als hij last heeft van zijn anaalklieren.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2860589
El budha schreef: Mijn herder krijgt een hotspot als zijn onderwol loslaat en als hij last heeft van zijn anaalklieren.
Verharen en dus loslatende jeukende haren zijn absoluut aanleiding tot hotspots. Dommelsch krijgt ze standaard als ze haar vacht loslaat en ik niet op tijd ben om te plukken/ontwollen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door