Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door luca
#284658
Vandaag kocht ik solidago-complex en brandnetelcapsules ( nierinsufficientie Maily)
Mag je de solidago-druppeltjes op het versvlees doen? Of heeft het een beter effect wanneer je het in water doet en rechtstreeks in de mond brengt met een spuitje? Groetjes, Marianne
Gebruikersavatar
Door chooky
#284677
De solidago, is dat een homeopathische bereiding? dan zou ik het als dat mogelijk is eerder zonder voer erbij geven. Als dat niet gaat, dan op eeen stukje brood aanbieden, maar zo weinig mogelijk eten in het half uur ervoor en het half uur erna.

(overigens heeft Chooky altijd moeite met medicijnen die met alcohol zijn aangemaakt, totdat ze een homeopathisch middel kreeg, wat met cognac was aangemaakt ;D nu wil ze meer!!!!! ;D)
Door Lizzy
#284690
Hier vinden ze alcohol ook heel vies. Daarom verdun ik het met water. En dan spuit ik iedere keer een klein beetje ervan in de bek, met een injectie-spuitje. Overigens kun je ook op een eetlepel de alcohol eerst verdampen door het boven een aansteker of kaars te houden!
Door Peet
#285642
Ik geef Beau zijn Solidago, verdund met water, rechtstreeks in de bek, een half uur voor of na het eten. Het moet nl in een schone bek worden gegeven, voor de beste werking.

Het makkelijkst vind ik, de juiste hoeveelheid druppels in een eierdopje doen, beetje water erbij, en dan opzuigen met de spuit.

De brandnetel caps geef ik door zijn water en door zijn eten. Hij drinkt dus de hele dag brandnetel-thee.... ;D
Laatst gewijzigd door Peet op ma 21 mar 2005, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luca
#285803
Ja, Peet. Maily heeft eveneens een kom " brandnetelthee". Ze moet nog aan de smaak wennen, is er niet zo dol op.
Door Peet
#285810
Het went wel.....en anders: jammer dan...een nierpatient MOET goed spoelen, dus dan maar minder lekker..... :P...

Het klinkt hard, maar als je kon zien hoe snel Beau er weer op vooruit ging toen ik hiermee begon....dus dan is de keus gauw gemaakt :)
Laatst gewijzigd door Peet op ma 21 mar 2005, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door