Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eef+Stippels
#280750
Zie ik net in de "vriendin" een reclame van Whiskas. Ik zag in eerste instantie niet dat het van whiskas was, ik zag alleen " katten willen vers" staan en met daarachter een foto van een lege vissekom. Mijn aandacht was getrokken, ik werd lichtelijk blij en was verrast, maar wat zag ik >:( Het is een reclame voor maaltijdzakjes met gekookt "vlees". Zakjes vol met zooi dat niet vers is. Ik vraag me af of dit zomaar mag >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#281923
Evelyn schreef: Ja, maar ik vind dat ze geen reclame mogen maken voor iets dat ze niet aanbieden. Eerst zeggen ze dat katten vers willen en dan bieden ze zooi aan... Erg jammer.
linquistisch gezien zeggen ze niets verkeerd, Katten willen vers........ ze maken gebruik van de invullende geest van de mens, ze zeggen nergens dat Whiskas vers is dat maak je er zelf van....... slim he !

Zelfde als versheidszakjes........wat is een versheidzakje, wat zegt het woord versheidzakje over de inhoud van dat zakje............niks dus.
#282074
sylvia schreef: linquistisch gezien zeggen ze niets verkeerd, Katten willen vers........ ze maken gebruik van de invullende geest van de mens, ze zeggen nergens dat Whiskas vers is dat maak je er zelf van....... slim he !

Zelfde als versheidszakjes........wat is een versheidzakje, wat zegt het woord versheidzakje over de inhoud van dat zakje............niks dus.
Dat klopt ook wel, maar ik vind het niet netjes. Ze gebruiken iets wat goed is (vers voer) om reclame te maken voor zooi. Maar goed, ze zeggen inderdaad niets dat niet waar is.... Maar als ze zo goed weten dat katten vers willen, waarom bieden ze dat dan niet aan >:(
Door Kefraya
#282084
Evelyn schreef: Dat klopt ook wel, maar ik vind het niet netjes. Ze gebruiken iets wat goed is (vers voer) om reclame te maken voor zooi. Maar goed, ze zeggen inderdaad niets dat niet waar is.... Maar als ze zo goed weten dat katten vers willen, waarom bieden ze dat dan niet aan >:(
Omdat het reclamemakers zijn! Die proberen je per definitie iets wijs te maken om hun product te kunnen verkopen en zoeken iets waardoor je je geroepen voelt om hun trope te kopen. Dat gaat zo bij kattenvoer, maar ook bij 'mensenvoer'. Neem nou dat geweldige Fruit2Day, dat fruit moet vervangen. Het appeleert aan je gevoel voor gezond eten, maar ondertussen zit er in een portie meer suiker dan in een glas frisdrank.... En duur dat het is.... :o
Kortom, reclame is per definitie misleidend.
Door An
#285039
Ik heb zo nog met mijn ogen lopen draaien in de winkel!! Brokjes van pedigree (zelfde bedrijf dan whiskas...wisten jullie uiteraard ook wel maar toch :D). je hebt een variant rund en een variant kip....

ga je de ingrediënten lezen van de variant rund...min. 4 procent rund en min 4 procent kip (in de "vleesbrokken" wel te verstaan, er zitten 3 verschillende soorten in, dus die 4 procent moet je nog is door 3 delen ;)) in de "groenten"brokken zit min 4 procent groenten.

Ok dan lees je de ingrediënten van de variant kip...min. 4 procent rund en min 4 procent kip (in de "vleesbrokken" wel te verstaan, er zitten 3 verschillende soorten in, dus die 4 procent moet je nog is door 3 delen ;)) in de "groenten"brokken zit min 4 procent groenten.

Idd krak bonk hetzelfde ;D Ik kwam niet meer bij in die winkel...mensen keken me nogal vreemd aan wat er nu zo grappig was aan een zak pedigree.... ;D

ga je naar Whiskas zien zie je hetzelfde fenomeen en al die mensen maar uren twijfelen..zou ik nu wild nemen of kip of zalm? overal zit hetzelfde in gewoon ::) ;D

Nog zo'n humor je kan op de iamssite een proggie downloaden en dat geeft je dan "voedingsles" als je nood hebt aan een goeie lachbui, downloaden die hap!! Humor van de bovensteplank ;D


En als ik eerlijk mag zijn, als je als consument te lui bent om de ingrediëntenlijst is te lezen en zo dus jezelf blijft voorhouden dat je een zakje versvlees koopt...nah ja dan ben je net zo schuldig als het bderijf die die troep produceert! Want dat is de enige reden dat de dierenvoedingsindustrie blijft bestaan, mensen willen echt NIET weten dat het niet goed is, zelfs als je ze met de neus op de feiten drukt, want ach het is toch zo gemakkelijk en je eet zelf toch ook wel is troep dus je moet niet gaan overdrijven met die honden en katten hoor...wat verwacht je meer van een maatschappij die zelfs te weinig tijd heeft om zijn kinderen wat anders dan friet en pizza voor te schotelen...wat hun dieren eten is wel hun laatste zorg. De dierenvoedingsindustrie is een leugen die ze graag geloven en die ze ten allen koste willen BLIJVEN geloven.
Laatst gewijzigd door An op zo 20 mar 2005, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#285619
Ja erruuug!!

Ik heb Jesse tegenwoordig ook aan de whiskas en heb eerst ook op de verpakkingen gekeken, ik dacht o o o 4 procent dat is toch geweldig ::) ik doe er wat vlees bijdoor, maar meestal hoeft hij het dan weer niet.. ::)
#285980
An schreef: Ik heb zo nog met mijn ogen lopen draaien in de dierenvoedingsindustrie is een leugen die ze graag geloven en die ze ten allen koste willen BLIJVEN geloven.
Dat ben ik met je eens! Veel mensen willen niet weten dat het niet zo is als dat de industrie voor doet komen. Wat niet weet, wat niet deert :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door