Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#284039
Hallo,
Was dus een beetje aan het snuffelen hier op de site en kwam wat tegen over een groene leemkuur bij incontinente teven (of andere problemen).
Nu is het zo dat onze Max na de castratie (toen hadden we hem bijna een maand) incontinent is geworden en sindsdien op de Enurace staat (2 x daags een 1/2 tablet). Daar doet ie het op zich wel goed op, maar toch ben ik nieuwsgierig naar die groene leemkuur, misschien dat dat helpt.
Kan iemand mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat en waar ik het kan kopen?
Want dat kan ik dus nergens vinden (of ik zoek niet goed genoeg ;)).
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#284064
Oeps, Zie nu al dat ik nog niet ver genoeg gezocht had en dat het onder alternatieve geneeswijzen valt :-[... moet toch echt beter leren zoeken.
Nu kwam ik wel tegen dat je het bij de huisdierendokter.nl kan bestellen. Daar stond trouwens bij dat je eerst 3 weken moet stoppen met de medicijnen voordat je eraan mag beginnen, geld dit dan ook voor Enurace?
En kan je dit spul ook gewoon in de natuurwinkel kopen?
Door Lizzy
#284076
Hoi Mieke, ik moet je eerlijk zeggen dat ik mijn ernstige twijfels heb over of groene leem helpt bij incontinentie. Het is een fantastisch reinigingsmiddel voor het lichaam, dat wel, maar ik denk niet dat dit gaat helpen.... Je kunt het altijd proberen natuurlijk, daar niet van. Het kan geen kwaad ofzo. En bij mijn weten hoef je niet eerst drie weken met medicijnen te stoppen. Maar volgens mij werken de medicijnen niet als je groene leem geeft. Het is daarom zinloos om in de kuur-weken de medicijnen te geven. Zo zie je dus ook dat zo'n kuur niet voor iedere hond/mens geschikt is... (er zijn medicijnen natuurlijk, die je niet onderbroken mag innemen. Dat geldt volgens mij niet voor deze medicijnen hoor).
Door Supermax
#284133
Ok, ik ga het gewoon proberen. Baat het niet schaadt het dus hierbij ook niet. Dan stop ik wel even met de enurace en dan zie ik wel of Max weer gaat lekken of niet.
Groetjes,
Mieke
Door Audrina
#284855
Groene leem heft de werking van Enurace op. Dus als je groene leem gaat geven, heeft het geen nut om de Enurace erbij te blijven geven (zoals Lizzy ook al zegt). Je hoeft niet eerst 3 weken te stoppen met de Enurace hoor, je kan bij wijze van spreken vandaag nog Enurace geven en morgen met groene leem beginnen.
Groene leem helpt niet tegen incontinentie, maar het kan geen kwaad om een gezonde hond 2 of 3 keer per een leemkuurtje te geven. Pas wel op bij honden met nierklachten, die mogen geen leem.
En de chip van je hond blijft gewoon zitten hoor, als je leem geeft. ;)
Door casangio
#284883
[quote="Lupa"]
er wordt wel gezegd dat je groeneleem niet mag gebruiken bij honden die gechipt zijn.
wat me heel logisch klinkt
[/quote]
Zou wel logisch kunnen zijn, maar deze keer niet ;) ;)
Zie hieronder wat uitleg die ik vond bij de huisdierendokter.

REINIGINGSKUUR VAN HET LICHAAM

Specifiek bij allergie/ huidaandoeningen is het bijzonder zinvol te starten met een reinigingskuur van het gehele lichaam. Het blijkt dat veel aandoeningen veroorzaakt (versterkt) worden, omdat het lichaam te veel vervuilende stoffen heeft opgenomen. Hierdoor wordt het lichaam te zwaar belast en neemt het zelfgenezend vermogen sterk af. De reinigingskuur is erop gericht zware metalen, antibiotica, anti-oxidanten of andere lichaam schadelijke stoffen te verwijderen. Resultaat wordt gerealiseerd met de combinatie:

groene leem en Jeneverbes olie
Doelbewust is gekozen voor deze "voor"behandeling omdat vervuilende stoffen in het lichaam zeer hardnekkig kunnen zijn.

De groene leem wordt inwendig gebruikt en is direct in het lichaam actief. De vervuilende stoffen worden gebonden aan groene leem bestanddelen en vervolgens via de bloedomloop afgevoerd. Hierdoor ontstaan meer afvalstoffen in de bloedbaan, waardoor het dier lichte griep verschijnselen kan gaan vertonen. Het is een teken dat het reinigingstraject goed is ingezet. Deze verschijnselen dienen niet onderdrukt te worden. Men mag de dosering eventueel naar beneden bijstellen.
Groene leem verwijdert geneesmiddelen uit het lichaam. Hetgeen betekend dat groene leem niet gebruikt mag worden als het dier medicijnen toegediend krijgt. Indien een medicijn kuur wordt toegepast, dient u drie weken te wachten voordat de groene leem ingezet mag worden. Dit geldt ook voor een wormkuur, enting, enz.., echter niet voor narcose.
Een groene leem kuur in combinatie met jeneverbes olie is ook prima om versneld narcose uit het lichaam te verwijderen.
Tot nu toe hebben enthousiaste leemgebruikers veel proeven uitgevoerd op hun nieuw gechipte dieren. Het blijkt dat tot nu toe geen enkele chip door de leem is verwijderd.
Voor een goed resultaat is het noodzakelijk dat naast de groene leem inwendig ook Jeneverbes olie wordt toegepast gedurende dezelfde periode.

Opmerking: Niet te gebruiken bij dieren met nieraandoeningen en lichaamsvreemde hulpstukken zoals een kunstheup, met uitzondering van de identificatie chip (deze wordt namelijk opgenomen in het weefsel).
Door Supermax
#285729
Hallo,
Heb dus van het weekend een doosje groen leem gekocht bij de natuurwinkel hier in de stad. De leem is van het merk Argiletz (alleen noemen zij het groene klei, maar het is wel specifiek voor de inwendige reiniging). Nu is het enige wat aan gebruiksaanwijzing op de verpakking staat het volgende:
Inname per dag tenzij anders vermeldt: 1 dessertlepel klei aangemaakt in een kopje water.
Kan ik deze dosering ook voor Max aanhouden of moet dat meer of minder zijn? (Max weegt ong. 55 kg).
En de kuur dus 3 weken volhouden? en niet tijdens het eten, toch??
Groetjes,
Mieke
Door Femke
#285825
ik geef gewoon een afgestreken maatschepje door het eten (loebas weegt 40 kilo), los het ook niet op in het water ofzo
Door Supermax
#285905
Oke, dus het kan schijnbaar toch door het eten. Nu krijgt ie op dit moment nog 5 dagen per week brok dus daar moet ik dan wat op verzinnen :).
Denk dat ik morgen maar ga beginnen want dan krijgt ie CB, da's makkelijk alvast....
Door Lizzy
#285913
[quote="Supermax"]
Oke, dus het kan schijnbaar toch door het eten. Nu krijgt ie op dit moment nog 5 dagen per week brok dus daar moet ik dan wat op verzinnen :).
Denk dat ik morgen maar ga beginnen want dan krijgt ie CB, da's makkelijk alvast....
[/quote]

Brok :o? ;D

Je kunt ook een papje maken van de groene leem met een heel klein scheutje warm water. Goed roeren en daar een beetje yoghurt of kwark bij. En honden vinden het zo vaak heeeerlijk!
Door Supermax
#285963
Ja ik weet het Brok (Dat afschuwelijke woord hier) Ik heb nog steeds geen vrieskist. Alleen maar drie laatjes onder mijn koelkast als vriesgedeelte. Daar past precies de CB in voor de poezen en voor de hond (hond 2 dagen in de week) en dan maar voor 2 weken. Want ons vlees enzo moet er ook nog in.
Dus ik ben bezig, maar eerst moet er een vrieskist komen....
Door Femke
#285986
Supermax schreef: Ja ik weet het Brok (Dat afschuwelijke woord hier) Ik heb nog steeds geen vrieskist. Alleen maar drie laatjes onder mijn koelkast als vriesgedeelte. Daar past precies de CB in voor de poezen en voor de hond (hond 2 dagen in de week) en dan maar voor 2 weken. Want ons vlees enzo moet er ook nog in.
Dus ik ben bezig, maar eerst moet er een vrieskist komen....
okee dan is het goed ;)
Door Supermax
#286327
Vandaag voor het eerst de groene leem gegeven. Had het opgelost in een beetje water en vervolgens gewoon Max voorgehouden om te kijken of ie het misschien zo zou opdrinken. En tot mijn verbazing deed ie het ook nog......
Nou ja, verbazing, meneer vreet bijna alles dus ik had gewoon moeten weten dat ie dit ook zou opdrinken ;D..
Dus ik ben erg benieuwd wat de effecten ervan gaan zijn.
Groetjes,
Mieke
Door Chezzies
#286633
Supermax schreef: Ja ik weet het Brok (Dat afschuwelijke woord hier) Ik heb nog steeds geen vrieskist. Alleen maar drie laatjes onder mijn koelkast als vriesgedeelte. Daar past precies de CB in voor de poezen en voor de hond (hond 2 dagen in de week) en dan maar voor 2 weken. Want ons vlees enzo moet er ook nog in.
Dus ik ben bezig, maar eerst moet er een vrieskist komen....
Je wil dus wel over op versvoeding begrijp ik?
Door Supermax
#287108
Is wel zo'n beetje de bedoeling ja. Maar moet eerst Sander nog overtuigen. Die vind het allemaal vrij duur... in ieder geval dan KVV en die begon laatst al te roepen dat we Max dan net zo goed op de Eukanuba konden zetten :o. Dat wil ik dus helemaaaaaal niet!!!!
Dus als iemand ongeveer weet hoeveel BARF per dag (kan) kost(en), dan kan ik hem dat onder zijn neus douwen..
Mannen.... af en toe.......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door