Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2845387
Hallo,

ik ben nieuw hier! Ik ben Manon, 26 jaar en ik woon op het Griekse eiland Kreta samen met mn vriend en Romi, onze 1 jarige Cavalier King Charles Spaniel. We voerde haar altijd brokken van Belcando, maar dit was altijd een strijd omdat ze dit niet lekker vond. Dus nu zijn we voor 1.5 maand op vakantie in NL en gelijk Romi over gedaan op KVV. Binnen 10 sec. weg! :D Alleen op Kreta bestaat KVV gewoon niet, daarom wil ik nu gaan Barfen! Helaas zijn ook voor Barfen de diersoorten ed erg beperkt! Het enige wat er bij ons te krijgen is is kip, rund, lam, geit, kalkoen en konijn. En precies welke orgaan delen er te verkrijgen zijn is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Dus dit is nog even een zoektocht. Maar ik heb wel een menu gemaakt voor Romi. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Alvast erg bedankt voor de reacties!:D

Romi is 12 maanden en 7 kg.

                            % gr.
Botten                     40 56
Fruit en groente     10 14
Orgaan                        15 21
Spier                     35 49

Maandag
Kip: vleugel + nek
Groente&Fruit Mix
Pens + konijn
Rund/Kip

Extra: Ei

Dinsdag
Konijnkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Kip
Rund/Geit

Extra: Verse sardien

Woensdag
Kipkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Rund
Kip/Lam

Extra: Yoghert

Donderdag
Konijnkop + Kipvleugel
Groente&Fruit Mix
Pens + Geit
Rund/Lam

Extra: Verse ansjovis

Vrijdag
Zalmkop
Groente&Fruit Mix
Pens + Lam
Rund/Kip

Extra: Teentje knoflook

Zaterdag
Kip: vleugel + nek
Groente&Fruit Mix
Pens + Kip
Kip/Geit

Extra: Yoghert

Zondag
Kipkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Konijn
Geit/Lam

Extra: Verse ansjovis



SUPER BEDANKT ALVAST IEDEREEN!!!!!!!!!!! ;D
Laatst gewijzigd door manonvdburgh op ma 06 jan 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2845660
manonvdburgh schreef: Hallo,

ik ben nieuw hier! Ik ben Manon, 26 jaar en ik woon op het Griekse eiland Kreta samen met mn vriend en Romi, onze 1 jarige Cavalier King Charles Spaniel. We voerde haar altijd brokken van Belcando, maar dit was altijd een strijd omdat ze dit niet lekker vond. Dus nu zijn we voor 1.5 maand op vakantie in NL en gelijk Romi over gedaan op KVV. Binnen 10 sec. weg! :D Alleen op Kreta bestaat KVV gewoon niet, daarom wil ik nu gaan Barfen! Helaas zijn ook voor Barfen de diersoorten ed erg beperkt! Het enige wat er bij ons te krijgen is is kip, rund, lam, geit, kalkoen en konijn. En precies welke orgaan delen er te verkrijgen zijn is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Dus dit is nog even een zoektocht. Maar ik heb wel een menu gemaakt voor Romi. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Alvast erg bedankt voor de reacties!:D
Welkom Manon! Wat een goed idee, om zelf te gaan samenstellen!
Romi is 12 maanden en 7 kg.

                            % gr.
Botten                     40 56
Fruit en groente     10 14
Orgaan                        15 21
Spier                     35 49

Maandag
Kip: vleugel + nek
Groente&Fruit Mix
Pens + konijn
Rund/Kip
Ik vind groenten en fruit met vlees niet lekker combineren. De meeste honden krijgen er gas in de darmen van. Je kunt even kijken hoe dat bij jouw hond gaat maar als je denkt "wat laat ze toch veel winden", dan weet je waar het aan ligt.
Extra: Ei

Dinsdag
Konijnkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Kip
Rund/Geit

Extra: Verse sardien

Woensdag
Kipkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Rund
Kip/Lam

Extra: Yoghert

Donderdag
Konijnkop + Kipvleugel
Groente&Fruit Mix
Pens + Geit
Rund/Lam

Extra: Verse ansjovis

Vrijdag
Zalmkop
Groente&Fruit Mix
Pens + Lam
Rund/Kip

Extra: Teentje knoflook

Zaterdag
Kip: vleugel + nek
Groente&Fruit Mix
Pens + Kip
Kip/Geit

Extra: Yoghert

Zondag
Kipkarkas
Groente&Fruit Mix
Pens + Konijn
Geit/Lam

Extra: Verse ansjovis



SUPER BEDANKT ALVAST IEDEREEN!!!!!!!!!!! ;D
Ik kan nergens lever en hart vinden....? Zeker lever, daar heeft ze wel wat van nodig, in verband met vitamine A en D. Ik vind het er verder prima uit zien hoor. Te meer daar ik vermoed dat je best beperkt bent op Kreta, denk ik dat je een prima menu hebt weten samen te stellen!
#2845662
Oh, ik lees nu dat je ook nog niet precies weet welke organen je kunt krijgen op Kreta. Nou ja, het zou mooi zijn als je wat hart en lever kunt bemachtigen. Als dat niet lukt, tja, dan zal je hondje het moeten doen met de orgaantjes die in vette vis zitten. Gelukkig is het bij jullie beter weer dan bij ons dus qua vitamine D krijgt ze wel genoeg via de zon en vette vis. Vitamine A...., nou ja, als je in je groentenmixen wat wortel verwerkt, krijgt ze beta-caroteen binnen, dat kan ze zelf omzetten naar vitamine A. Mooier zou zijn toch een klein stukje lever per week! Hoeft echt niet zoveel te zijn.
#2846226
Beste Lizzy!

Dankjewel voor de reactie! Tja ik ben erg beperkt op Kreta, kan het nergens bestellen! Ik moet echt op zoek bij de slager wat daar te krijgen is. Wat betreft de organen, pens is er zoiezo, voor de rest moet ik dus nog even kijken, maar kippen en konijnen organen zijn er in overvloed!

De combinatie groente en fruit misschien niet zo slim, al is Romi gek op fruit. Zal ik dat dan gewoon als tussendoortje houden?
#2847246
[quote="manonvdburgh"]
Beste Lizzy!

Dankjewel voor de reactie! Tja ik ben erg beperkt op Kreta, kan het nergens bestellen! Ik moet echt op zoek bij de slager wat daar te krijgen is. Wat betreft de organen, pens is er zoiezo, voor de rest moet ik dus nog even kijken, maar kippen en konijnen organen zijn er in overvloed!

De combinatie groente en fruit misschien niet zo slim, al is Romi gek op fruit. Zal ik dat dan gewoon als tussendoortje houden?
[/quote]

Het beste geef je fruit op de nuchtere maag. Maar als jouw hond geen last heeft van de combinatie, kun je het gewoon voeren. Mocht je hond oorontsteking of huidontstekingen krijgen of gaan stinken (vacht): dan is dat wel het eerste waar ik aan zou denken. Maar goed, zat honden die nooit ergens last van hebben hoor.
#2857090
Even een vraag: ik ben net bij de slager geweest en heb kippenhart en lever besteld, ze gaat karkassen en nekken voor me bewaren! Alleen dit is het enige qua organen wat ik hier kan vinden, naast de organen van kippen en konijnen die we zelf slachten. Pens hebben ze ook niet, alleen schone, het is helemaal wit! Kan ik dit ook geven of moet het echt vieze pens zijn? Bedankt alvast!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door