Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#2857048
Heeft iemand daar ervaring mee?
2012 geen wormkuur maar wel per drie maanden propolis.
Roos had een nest gehad en ik heb haar niet extra ontwormd. Dec. 2012 getest bij het Woud en allemaal goed.
Juul, 21-08-2012, is toen ook getest, had als pup van 2 en 6 weken Milbemax gehad en dat was het.
2013 geen wormkuur, wel propolis en ongeveer 6 weken Diatoom aarde, toen heeft Loes een nest had.
Het was haar eerste nest en er wordt wel gezegd, dat er dan meer wormen zouden kunnen zijn, er was maar één pup, maar dat maakt volgens mij niets uit.
Januari 2014 weer getest  en alles goed. Van Juul moet nog binnen komen, dat is de jongste, nog even afwachten dus.
Wat ik nu niet weet en ook niet ga weten, is, of het wel zo zal zijn, dat er voor de teven een grote kans op besmetting door pupjes zal zijn.
Weet iemand dat uit ervaring?
Ik ga het niet uit proberen, toch een beetje bang voor wel een besmetting. Het zou natuurlijk ook wel kunnen, dat de honden genoeg weerstand  hebben, maar daar durf ik niet op te vertrouwen.
We zijn blij, dat de teven na een nest ook  in orde bevonden worden.

Hanny
Door tessa
#2857061
Mijn ervaring is dat dat wel zo is.
Ik doe mee aan het ontlasting onderzoek van Utrecht en alle honden zijn altijd worm vrij geweest, behalve die keren nadat ze een nest hadden gehad.
Tanja  werd na haar nest positief getest op spoelwormeitjes, maar na ongeveer een week later nog een ontlasting monster te hebben ingestuurd, bleek ze toch weer ei vrij, bij haar was het dus een passage en hoefde niet ontwormd te worden.
Daarna weer altijd ei vrij getest.

Aafke had ook een spoelworm ei positieve test na haar eerste nest, na een week nog steeds, dus die is wel ontwormd.

Bij mijn (hopelijk) aankomende nest in mei ongeveer, loopt het onderzoek nog steeds, dus ik ben benieuwd wat er dan uit komt.
Door Hanny
#2857062
Dank je voor je reactie.
Steeds laten testen bij Het Woud wordt voor ons te prijzig, vandaar dat ik maar wat propolis drupels geef, of diatom aarde.
Tot nu toe met succes.
Wie weet komen er nog meer reacties.

Hanny
Door Hanny
#2857764
Jammer, de uitslag van Juul nu ook binnen.
Haakwormen.
Propolis, voorafgegaan door diatoomaarde heeft kennelijk niet voldoende gedaan.
Niets aan te veranderen, dan maar banminth er in.
Ik had echt gehoopt, dat de middelen zouden helpen, maar duidelijk niet altijd.

Hanny
Door Lizzy
#2857771
Ik heb bij Biscuit voor en na haar nest een wormonderzoek laten ondergaan (bij het Woud) : geen wormen.

Banminth werkt volgens mij niet tegen haakworm?
Door Hanny
#2857905
Volgens de bijsluiter werkt Banminth tegen spoel en haakwormen.
Heb het natuurlijk even nagelezen, maar het staat er echt.
Ik heb nog een tubetje in huis en gebruik het nu maar voor haar.
Normaal geef ik het aan pupjes, maar een extra grote hoeveelheid 16cm pasta, moet voor haar genoeg zijn.
Ik laat niet zo vaak onderzoek doen, gewoon te veel geld, daarom was ik zo blij, dat er bij de andere drie alles goed was.
Ze maakt een uiterst gezonde indruk, gelukkig maar.
Het onderzoek werd ook bij het Woud gedaan.

Hanny
Door Alba
#2857915
Alba vorig nest voor en na het nest vrij. Nu voor het nest vrij, ik ontworm haar niet tijdens het nest en laat het erna weer nakijken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2857917
Dracht en een nestje is stress voor het lichaam en dus kunnen spoelwormen in het lichaam weer actief worden of kunnen ze een wormbesmetting oplopen. Dus het is niet heel onlogisch dat moeders na een nestje wat gemakkelijker wormen hebben.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door