Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BusKay
#2856565
Na een aantal jaren BARF / KVV, wat overigens uitstekend bevalt wil ik weten of ik nog het juiste voer..
Beter kan immers altijd BARF maak ik een gemalen mix en vries ik in.
Even pas op de plaats laat zien of het voedingspatroon juist is.

BARF samenstelling:

2 kg. kippennek / eendennek / kalkoennek =50%
400 gr. groente geblancheerd             =10%
500 gr. vuile pens                           =12,5%
300 gr. lever / nier / hart                   =7,5%
800 gr. spiervlees                           =20%
4 eieren
250 gram ongekookte rijst na koken toegevoegd

KVV: (wordt dagelijks afgewisseld met BARF behalve op visdagen dan is de tweede maaltijd BARF)

Carnibest natuurvoer (Bevat: Vers rundvlees, vers kippenvlees, verse fijngemalen groenten, rijst, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen)

Natuur & Dier - Kip Rund Lam

Haring / Makreel  2x per week
Iets dagelijkse pot (dat wat wij eten) zorg ervoor dat dit niet zorgt voor overgewicht.

Voer 2% van het lichaamsgewicht

Wat zou jij weglaten of juist toevoegen??
Laatst gewijzigd door BusKay op di 21 jan 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2856573
Ik zou de rijst weglaten, de eieren in zijn geheel voeren (wit en geel) en hoogstens 2 keer per week nekken voeren :)
Door BusKay
#2856604
[quote="Martine-Tom"]
Ik zou de rijst weglaten, de eieren in zijn geheel voeren (wit en geel) en hoogstens 2 keer per week nekken voeren :)
[/quote]
Rijst snap ik, eieren stond verkeerd nu aangepast maar waarom maar 2 maal nek per week??
Niks toe te voegen??
Door Lizzy
#2856876
[quote="Busco en Kay"]
Na een aantal jaren BARF / KVV, wat overigens uitstekend bevalt wil ik weten of ik nog het juiste voer..
Beter kan immers altijd BARF maak ik een gemalen mix en vries ik in.
Even pas op de plaats laat zien of het voedingspatroon juist is.

BARF samenstelling:

2 kg. kippennek / eendennek / kalkoennek =50%
400 gr. groente geblancheerd             =10%
500 gr. vuile pens                           =12,5%
300 gr. lever / nier / hart                   =7,5%
800 gr. spiervlees                           =20%
4 eieren
250 gram ongekookte rijst na koken toegevoegd

KVV: (wordt dagelijks afgewisseld met BARF behalve op visdagen dan is de tweede maaltijd BARF)

Carnibest natuurvoer (Bevat: Vers rundvlees, vers kippenvlees, verse fijngemalen groenten, rijst, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen)

Natuur & Dier - Kip Rund Lam

Haring / Makreel  2x per week
Iets dagelijkse pot (dat wat wij eten) zorg ervoor dat dit niet zorgt voor overgewicht.

Voer 2% van het lichaamsgewicht

Wat zou jij weglaten of juist toevoegen??
[/quote]

Ik zou zelf niet vaker dan 2 keer per week nekken voeren. Eigenlijk bestaat je complete menu nu voor 50% uit nekken. Ik zou dat terugbrengen naar 1/4 a 1/3. En ik zou ook de rijst weg laten. Dat heeft een hond niet nodig. Verder kan ik niet zo heel veel van je menu zeggen omdat je er niet bij hebt gezet wat voor orgaanvlees/spiervlees (diersoorten). Maar als dat voldoende afwisselend is, ziet dit er strak uit hoor!
Door Lizzy
#2856880
Oh, en minder nek om 2 redenen: ik vind dat je het beste ook vleesbotten van type af kunt wisselen. En er zijn wel geluiden geweest dat nekken mogelijk nog schildklier zouden bevatten en je hond dit dus middels het eten van de nekken binnen kan krijgt, wat dan mogelijk weer invloed heeft op de werking van de eigen schildklier. Het is allemaal een beetje vaag en het is een vermoeden en mits en maar en misschien. Maar, beter aan de veilige kant blijven. Nekken bevatten trouwens behoorlijk wat calcium : http://web.archive.org/web/201112071407 ... lysis.html.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door