Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door isebekhoekstra
#285614
Kennis van mij fokt regelmatig met boxers.Onlangs zag ik bij hun twee'hoogdrachtige teven met ontzettende jeuk aan de poten, ze waren onrustig en beten er veel op.De poten waren inmiddels al rood en volgens de eigenaar zou het na de bevalling nog wel erger worden; pas na de zoogtijd was het dan over.
Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord.
Is het misschien een specifiek boxer probleem???
Ze doen er niets of weinig aan en ik vindt het zo ziellig, honden met jeuk....

hebben jullie suggesties dan hoor ik het graag!!
Door Lizzy
#285616
Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. Nu fok ik geen honden, maar ook van Boxer en andere fokkers heb ik dit probleem nog niet eerder gezien.

Maar als het dus specifiek tijdens de zwangerschap is, dan is het misschien een hormonale kwestie? Misschien moeten ze borage-olie en vis-olie gaan geven.

Wat eten de honden?
Door isebekhoekstra
#285633
[
Wat eten de honden?
[quote][/quote]

Ze krijgen brokken (royal canine geloof ik )
Ik ben nog niet zover dat ik iedereen kan overtuigen dat versvlees veel beter is.helaas... :( :(

het lijkt mij eerder een afvalstoffen probleem,wat denk jij?
Door Lizzy
#285637
isebelhoekstra schreef: [
Wat eten de honden?Ze krijgen brokken (royal canine geloof ik )
Ik ben nog niet zover dat ik iedereen kan overtuigen dat versvlees veel beter is.helaas... :( :(

het lijkt mij eerder een afvalstoffen probleem,wat denk jij?
Afvalstof probleem kan. Overgevoeligheidsreactie kan. Tekort aan omega 3 vetzuren en actieve 6 vetzuren kan. Hormonen kan volgens mij ook.
Door isebekhoekstra
#285639
Misschien kan ik ze wel overtuigen om visolie te geven; om welke hoeveelheid gaat het dan? en als de pups er zijn het zelfde blijven geven??
Door isebekhoekstra
#285640
Waar ik nu pas aandenk.... die honden eten de afgelopen maand natuurlijk nog meer brokken als anders nogalwiedes dat ze klachten krijgen.Bovendien voeren z ed eerste weken na de geboorte ook nog blikvoer erbij...
Door isebekhoekstra
#285916
Ollie schreef: Het is bij bullen wel een kwaal hoor, bij de boxers heb ik het nog nooit gehad!
heb je er nog wat aangedaan of zijn er nog wat tips???
Door Ollie
#285960
isebelhoekstra schreef: heb je er nog wat aangedaan of zijn er nog wat tips???
Nee, ik weet eingelijk niet wat ik eraan moet doen :-\

Ik heb het idee dat het soms aandacht trekken is, maar krijg ook het idee dat haar muts soms vies is (een bull kan dat zelf niet schoon houden)of ze heeft er pukkeltjes opzitten dat wil ook nog wel geregeld voorkomen!

Maar ik denk dat als die mensen vlees gaan voeren, de kwaal zo goed als over is.
Door isebekhoekstra
#285967
Maar ik denk dat als die mensen vlees gaan voeren, de kwaal zo goed als over is.
[quote][/quote]

Ja, als ze nox zien zoals ze nu is en zoals ze 3mnd geleden eruitzag dan geven ze me meteen gelijk, maar op het moment dat je dan zegt jullie honden ook vers dan is het ineens te duur , te lastig, je weet het wel...

dan denk ik " wil je nu het beste voor je hond of het beste voor je zelf??"' :-\
Laatst gewijzigd door isebekhoekstra op ma 21 mar 2005, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door