Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vasiliki
#2855754
Beste mensen,

Ik heb een Ierse Setter reu van 13jaar en drie maanden. Mijn oud mannetje is intact, hij heeft de laatste tijd moeite om zich te ontlasten.  Ik geef kvv.
Rond zijn anus zag ik zweertjes en stond het erg gezwollen, het aanraken van de staart is pijnlijk.      Twee weken geleden heeft hij een Tardak injectie gehad en ik moet zeggen dat het in zijn "anusgebied" wel wat rustiger is geworden.  Ik kan het ook beter proper maken , hij laat het beter toe.  Ik kan hem niet meer laten castreren omdat hij een serieus hartprobleem heeft, hij kan de narcose niet meer aan.

Nu wil onze dierenarts een implantaat plaatsen omdat Tardak toch ook niet gezond is.  Ik wil dit wel laten doen ( heb weinig andere mogelijkheden) maar gaat dit dan ook zolang duren vooraleer het werkt.  Je leest dat het in veel gevallen twee tot zes weken duurt vooraleer mensen verbetering zien.  Het gaat dan wel altijd over veranderingen in gedrag.  Onze reu is niet agressief naar andere honden, berijdt geen andere honden is een zeer goed "hanteerbare " hond.  Ik vind eigenlijk nergens dat het wel vlug werkt bij medische problemen.  Ik vind het zo erg dat onze hond nog twee tot zes weken moeilijk gaat kunnen ontlasten.  Doe ik hier dan wel goed aan?                            Vriendelijke groeten      Anja
#2855832
Hallo,

De dierenarts heeft twee weken geleden geen prostaatonderzoek gedaan, het was gewoon te pijnlijk.
Hij liet het niet toe.
Hij druppelt geen bloed of zo, likte wel veel aan zijn piemeltje.
Hij heeft ook een antibioticakuur meegekregen en een Tardacinjectie.
Ze zei dat wat ze zag rondom de anus onder invloed was van hormonen en dat hij gecastreerd moest worden.
Maar opereren is totaal geen optie dus ging er onmiddellijk een tardac injectie in.
Ik merk dat het helpt maar dit is binnen de kortste tijd weer uitgewerkt, vandaar het implantaat.

groeten
Anja
#2855850
Hallo,
Morgen moeten we terug dan zal ik haar vragen om specifieker te zijn omtrent de diagnose want ik ben geen dierenarts.
Ik weet dat ze een moeilijk woord gebruikte voor de zweren maar ben het echt vergeten. Het waren zeker geen fistels.
Vriendelijk bedankt voor Uw reaktie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door