Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2854466
missy mijn sintje van ruim 1 jaar heb weer is last van dat mot ik niet meer  >:(
Canaf 8weken gelijk op kvv eerst lotgering at ze als een dijker, na paar maanden mot ze het niet meer okee kan toen kivo nou dat was heerlijk maar na paar keer ook niet meer,nu de laatste tijd best4dogs en enkele keer smuldier ging even goed op gegeven moment ook slechter paar hapjes en liet het staan.
Ik heb werkelijk alles uit de kast gehaald bv: gelijk weggehaald als ze wegliep, der bak naast cera de berner die zat echt te kijken kom maar op ik vreet het wel (is ook div keren gebeurd ,lette even niet op)
Alleen gezet in de gang, gekookt water erover, bouilon van kip zelf gemaakt (dit ging tijdje goed)
Nu ook niet meer , pens erdoor extra dus ook gekookt geprobeerd, lukt ook niet, beetje stinkblik erdoor ook niet, 1/2 dagen in de week kreeg ze of eend karkas of zalm
dat vond ze lekker maar de laaste keer ook niet wel met veel moeite eend op maar s'avonds der penslap laten staan, en nu ben ik het zat heb zak brokken (doglovers) gehaald en dat is jammie!
Zou dit pubergedrag zijn? ik wil haar nu voorlopig even op deze brok houden en dan over poosje weer
proberen.
Ze is ook magerder geworden uiteraard, en kan ik proberen om bv 1dag per week toch vlees te geven? dikke kans dst

ze het laat staan maar goed.

ps tanden zijn in orde eet nl wel bv geelhaar
Denk je goed te doen !
Laatst gewijzigd door kiara op zo 19 jan 2014, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2854469
misschien domme vraag zou het ook stres kunnen zijn? want er is hier nogal wat gaande, alleen de andere eten wel zelfs de border wat ook een mega pruimer is, en dan nog vreemd wel die brokken
Door nienk
#2854940
ai, dat is vervelend, zeker omdat ze natuurlijk nog in de groei is.

normaal gesproken zou ik ook zeggen, 5 minuten (of nog korter) niet eten? weg halen, en pas volgende eet moment weer precies hetzelfde aanbieden. niks geen tussendoortjes. dan zou ze op een gegeven moment wel gaan eten.

het lijkt me goed mogelijk dat stress een oorzaak kan zijn om te gaan miepen met eten. er zijn ook mensen die daar last van hebben.
ik kan me voorstellen dat er aan de stress situatie zelf niet direct iets te doen is. Nou is stress sowieso ongezond, ook al bleef ze wel gewoon eten. misschien kan je haar wat helpen door een natuurlijk middeltje te geven wat het voor haar makkelijker maakt om met de stress om te gaan? ik ben een groot fan van op maat samengestelde bloesem druppels, maar kan mee voorstellen dat een paar keer per dag een paar druppels Bach Rescue Remedie ook al helpt. en er zijn nogal wat andere middeltjes ook, zoals Phytonics Strezz, Groene Os Rust Compositum, Puur Onrust. of bijvoorbeeld een DAP band of verstuiver.

puber gedrag zou uiteraard ook nog goed kunnen op die leeftijd!

of een combinatie van beide.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2855268
nou tussendoortjes krijgt ze bijna nooit ja is een keer een kluif , wat de groene os betreft ik vind het heel duur en het helpt geen zak bach bloesem idem had ik al paar weken geprobeerd.
Wat ik wel raar vind als het dan stres zou zijn (heel goed mogenlijk hoor) waarom ze dan nu wel doglovers eet en heel graag  ! Ik ben a :o :obsoluut ook niet van plan om haar op de brkkken te houden maar  heb nu zoiets ze eet in ieder geval.En de best4dogs is ook iedere dag ander smaakje.
Ik denk eerder puber gedrag want de border collie is een wereldspruimdoos en zeer gevoelig voor stres als er met mij wat aan de hand is en die eet het wel,de berner kan ik niet meerekenen die eet pas niet meer als ze dood is  :o
Gebruikersavatar
Door kiara
#2855302
nou heb weer te vroeg gejuigd paar hapjes brokjes en loopt weer weg, nou ze bekijkt het maar vanavond is ze de eerste weer ga heel streng optreden dan zo maar
Door Martine-Tom
#2855354
[quote="kiara"]
nou heb weer te vroeg gejuigd paar hapjes brokjes en loopt weer weg, nou ze bekijkt het maar vanavond is ze de eerste weer ga heel streng optreden dan zo maar
[/quote]Das de beste oplossing hoor, niet toegeven, voeren wat je wil, niet eten? Pech hebben. Ze eet echt wel als ze honger heeft  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2855360
[quote="Martine-Tom"]
Das de beste oplossing hoor, niet toegeven, voeren wat je wil, niet eten? Pech hebben. Ze eet echt wel als ze honger heeft  ;)
[/quote]

Dit dus, lekker aan het puberen.
#2855412
[quote="Martine-Tom"]
Das de beste oplossing hoor, niet toegeven, voeren wat je wil, niet eten? Pech hebben. Ze eet echt wel als ze honger heeft  ;)
[/quote]

+ 1. Scotch probeerde dat een tijdje geleden ook weer eens. Nou, na drie dagen dezelfde bak met eten voor zijn neus te hebben gekregen, ging hij toch écht overstag hoor! Jouw sint vindt het wel leuk allemaal, die steeds-weer-nieuwe- trucjes van jou om haar aan het eten te krijgen. Draai de rollen maar eens om. Niet: jij wilt iets van haar, maar: zij wil iets van jou!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2855490
had ook al vermoeden hoor! buiten ook dan weet ze dat we ergens in gaan en staat ze te kijken van bekijk het maar  >:( maar ze heb pech loop gewoon door met de andere twee en dan kiest ze eieren voor der geld! Nou doe het zo niet eten weg kijken wie het langste vol houd, dat ben ik! als het over is dit puber gedrag krijgt ze wel weer vlees, is mij te duur om weg te gooien , kan het wel 1dag laten staan in de koeling maar dan houd het op, en aan de andere geven werkt ook niet want als ik dat doe moet ik niks voor hun uit de vriezer halen en is al gebeurd dat ze dan wel eet of gedeelte en hebben de andere niks dus dat werkt ook niet . dus vanaf vandaag gaan we uiterst streng zijn voor deze grote kleuter
#2855533
[quote="kiara"]
had ook al vermoeden hoor! buiten ook dan weet ze dat we ergens in gaan en staat ze te kijken van bekijk het maar  >:( maar ze heb pech loop gewoon door met de andere twee en dan kiest ze eieren voor der geld! Nou doe het zo niet eten weg kijken wie het langste vol houd, dat ben ik! als het over is dit puber gedrag krijgt ze wel weer vlees, is mij te duur om weg te gooien , kan het wel 1dag laten staan in de koeling maar dan houd het op, en aan de andere geven werkt ook niet want als ik dat doe moet ik niks voor hun uit de vriezer halen en is al gebeurd dat ze dan wel eet of gedeelte en hebben de andere niks dus dat werkt ook niet . dus vanaf vandaag gaan we uiterst streng zijn voor deze grote kleuter
[/quote]

Waarom maar één dag? Ik stopte het rustig op de avond van de tweede weigerdag ook nog in de koelkast terug. De avond van de derde weigerdag at hij het dan uiteindelijk op, en graag zelfs. :biggrin2: Langer dan drie dagen heeft hij het nooit volgehouden, en sindsdien daddelt hij ook niet meer. Hij eet weer alles nu!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2855760
nou ik doe er altijd iets van gekookt water overheen en ze krijgt ook nog erdoor primval gelatinaat dus vandaar durf ik het niet langer te laten staan,en hier heeft ze het rustig 1 week volgehouden hoor ja paar mini hapjes en weg,dan moet je het echt wel weggooien hoor althans dat vind ik,en daar vind ik het nou net te duur voor een keertje okee maar het gaat zo al een paar maanden,nu net ook weer ze kijkt in der bak en loopt weg heb gelijk der bak weggehaald mooi pech morgen nieuwe kans  >:( verwend nest
nou geef mij maar cera de berner dat is zo'n dankbare eter die eet werkelijk altijd en alles ;)
Door Martine-Tom
#2855811
[quote="kiara"]
nou ik doe er altijd iets van gekookt water overheen en ze krijgt ook nog erdoor primval gelatinaat dus vandaar durf ik het niet langer te laten staan,en hier heeft ze het rustig 1 week volgehouden hoor ja paar mini hapjes en weg,dan moet je het echt wel weggooien hoor althans dat vind ik,en daar vind ik het nou net te duur voor een keertje okee maar het gaat zo al een paar maanden,nu net ook weer ze kijkt in der bak en loopt weg heb gelijk der bak weggehaald mooi pech morgen nieuwe kans  >:( verwend nest
nou geef mij maar cera de berner dat is zo'n dankbare eter die eet werkelijk altijd en alles ;)
[/quote]Gewoon geen water en primeval overheen doen voorlopig, overleefd ze heus wel  ;)
#2855830
[quote="Martine-Tom"]
Gewoon geen water en primeval overheen doen voorlopig, overleefd ze heus wel  ;)
[/quote]

Inderdaad, totdat ze ophoudt te miepen. Even de tanden op elkaar; echt, dat is de snelste manier om haar te laten stoppen!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2855847
Idd niets toevoegen en als je toch bang bent dat het te oud word geef je het de tweede dag aan een hond die het wel eet en haar weer een nieuw portie. Alleen dan het liefst wel de zelfde smaak.
En ik vind dat eigenlijk niet eerlijk voor de andere hond, maar dat is de menselijke gedachte en denk dat die hond het geen hol kan schelen ;D
Gebruikersavatar
Door Thea
#2855854
Bedenk me net. ;)
Wat mss nog beter is negeer haar eens gewoon 2 dagen. En dan bedoel ik geef de andere honden lekker hun eten en haar helemaal niets ook niets tegen haar zeggen tijdens het eten van de andere honden. En de rest van de dag geef je haar ook niet echt aandacht.
En de derde dag zet je een bak eten bij haar neer en zeg weer niets. Zodra ze het op heeft ga jij uit je dak met vrolijk doen speel ff met de ect. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door