Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#2854726
Ik loop altijd wat te stoeien met de verdeling van de soorten orgaan binnen het menu. Per 8 weken weken bestel ik 24 kilo orgaan. Die 24 kilo krijgen ze willekeurig verdeeld over 8 weken en de bedoeling is dat ze dus over 8 weken alle benodigde orgaan binnen krijgen. Ik probeer de bestelling voor 8 weken altijd te laten variëren van de voorgaande bestelling.

Van de laatste bestelling heb van die 24 kilo 12 kilo pens (rund) en voor de rest kip hart/maag en lams lever besteld.
Voor nu heb ik van de 24 kilo 5 kilo pens (schaap) en 5 kilo pens (lam) en voor de rest kiphart, rund lever en rund nier besteld.

Het is een beetje afhankelijk van wat er aangeboden word maar ze krijgen bv ook wel eens konijnlever of paardenhart, net wat ik krijgen kan voor een redelijke prijs.

Gaat de afwisseling tussen de soorten orgaan zo goed of ontbreekt er iets, moet ik meer van iets geven…?

Het vlees en karkas is duidelijk maar blijf altijd wat onzeker over de orgaan soorten en deze zijn wel belangrijk  :-[
#2854788
Hart lever nier en pens zit in je menu dus dat is toch prima ?
En ja het is idd maar net waar je aan kan komen , ik geef ze ook wel tongetjes of testen als die er zijn
Of als je eens een heel prooidier hebt , de kop met de hersenen  oren en ogen
Dat zijn natuurlijk de leuke extra dingen die je eens kan geven
Door El_Kato
#2854794
Oke, hart/lever/niet/pens zijn dus de belangrijkste organen en als ik die varieer van diverse dieren dan is dat voldoende? Hele prooidieren voer ik eigenlijk niet ja soms een vogeltje met de kop er nog aan maar die zijn niet zo favoriet  :)

Stom he ga dan opeens weer twijfelen of ze wel voldoende van de organen binnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2854819
Hier hetzelfde,
hart, lever, nier/testikel en pens, hersenen en tong zitten in de halve lamskop die hij elke week krijgt.
De lever geef ik eigenlijkl altijd lams dus van een jong dier.
Door Mowgli
#2855339
Ik kan hier in Duitsland niet zo makkelijk aan orgaan van verschillende diersoorten komen. Dus ik ben heel erg afhankelijk van het aanbod en baseer daarop eventueel de andere diersoorten in mijn menu. Ik probeer wel altijd hart, lever en nier te gebruiken, maar nier anders dan rund kan ik niet altijd aankomen, dus soms laat ik het liever weg. weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door