Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door crutz
#28259
sochtends en savonds (0630 en 1800) 150 gram bibi natuurmix
tussen de middag een gevulde mini kong met bibi natuurmix (ongeveer 50 gram)

van het weekend gaan we een kippenekje proberen
vorig weekend een gft-mixje geprobeerd, maar dat was niet echt favo (moest wat bibi door om het lekker te maken ;))
fyto gaan we binnenkort ook proberen (is nu op) maar dat zal wel lukken, want een stukje pens ging er ook in ;)
die pens was trouwens nog een verhaal apart, ze lag nl met het lapje (4 bij 4 cm of zo) op dr kleedje en toevallig moest ik nog ff iets pakken, loop dus langs haar, alleen is ze een beetje voer georienteerd en heeft veel buitdrift en was dus kennelijk bang het kwijt te raken.
slikt die doos het stukje in een keer in, gillen/piepen, want het was veel te groot en deed dus vast pijn in dr slokdarm, ff erbij gezeten, nog geen minuut later was ze weer rustig en had ze nergens geen last van (ze heeft er verder ook geen buikpijn van gehad, gelukkig)

maar na dit avontuur toch maar de eerste botjes vast houden of iedereen vastketenen aan zn stoel tot dat botje op is ;D
Door Angelique
#28333
[quote="crutz"]
sochtends en savonds (0630 en 1800) 150 gram bibi natuurmix
tussen de middag een gevulde mini kong met bibi natuurmix (ongeveer 50 gram)

van het weekend gaan we een kippenekje proberen
vorig weekend een gft-mixje geprobeerd, maar dat was niet echt favo (moest wat bibi door om het lekker te maken ;))
fyto gaan we binnenkort ook proberen (is nu op) maar dat zal wel lukken, want een stukje pens ging er ook in ;)
die pens was trouwens nog een verhaal apart, ze lag nl met het lapje (4 bij 4 cm of zo) op dr kleedje en toevallig moest ik nog ff iets pakken, loop dus langs haar, alleen is ze een beetje voer georienteerd en heeft veel buitdrift en was dus kennelijk bang het kwijt te raken.
slikt die doos het stukje in een keer in, gillen/piepen, want het was veel te groot en deed dus vast pijn in dr slokdarm, ff erbij gezeten, nog geen minuut later was ze weer rustig en had ze nergens geen last van (ze heeft er verder ook geen buikpijn van gehad, gelukkig)

maar na dit avontuur toch maar de eerste botjes vast houden of iedereen vastketenen aan zn stoel tot dat botje op is ;D
[/quote]

Ik zou nog heel voorzichtig zijn met het geven van botten, of je moet ze goed platgewalst hebben.
Waarschijnlijk is ze geschrokken van dat lapje pens in der keel, want echt veel te groot kan het niet geweest zijn.
Hoe oud is ze nu?
Door crutz
#28444
[quote="Angelique"]

Ik zou nog heel voorzichtig zijn met het geven van botten, of je moet ze goed platgewalst hebben.
Waarschijnlijk is ze geschrokken van dat lapje pens in der keel, want echt veel te groot kan het niet geweest zijn.
Hoe oud is ze nu?
[/quote]

ze is nu 9,5 week, maar ze kan wel heel goed knagen (is ook heel fanatiek op dr Nylabone Galileo ;)), dus ik denk dat als ik hem vasthoudt dat we een end moeten komen en dat nekje hoeft niet in een keer helemaal op (ze heeft trouwens al wat gemalen nekjes op, die zitten nl door mn GFT-mix, zelf gemalen door de keukenmachine, dus zeker niet helemaal fijn ;D)
Door Angelique
#28551
[quote="crutz"]
[quote="Angelique"]

Ik zou nog heel voorzichtig zijn met het geven van botten, of je moet ze goed platgewalst hebben.
Waarschijnlijk is ze geschrokken van dat lapje pens in der keel, want echt veel te groot kan het niet geweest zijn.
Hoe oud is ze nu?
[/quote]

ze is nu 9,5 week, maar ze kan wel heel goed knagen (is ook heel fanatiek op dr Nylabone Galileo ;)), dus ik denk dat als ik hem vasthoudt dat we een end moeten komen en dat nekje hoeft niet in een keer helemaal op (ze heeft trouwens al wat gemalen nekjes op, die zitten nl door mn GFT-mix, zelf gemalen door de keukenmachine, dus zeker niet helemaal fijn ;D)
[/quote]

Als het je lukt om zo'n glibbervleugel vast te houden dan is het natuurlijk geen probleem. Maar de meeste van de schrokops slikken zo'n vleugel zo naar binnen en das toch niet zo prettig bij een pupseltje.
Ik wens jouw vingers veel sterke bij het vleugelvasthouden ;D
Door Ordell
#28672
Carmen, geef jij jou pup niet 4x daags eten tot 3 maanden??
Door crutz
#28705
[quote="Ordell"]
Carmen, geef jij jou pup niet 4x daags eten tot 3 maanden??
[/quote]

nope, nog nooit gedaan en eigenlijk ook nooit problemen gehad
oke, Ace en Damien zijn op brokken groot geworden :-X maar beide (Ace vanaf 7 weken) 3x daags en vanaf 4 a 5 mnd (Damien gelijk toen hij hier kwam met 4,5 mnd) op 2x daags
Door Ordell
#28707
Oke dan. Ik was gewoon benieuwd ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door