Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854673
Onze Cleopatra is bijna 12 jaar. Ze krijgt, samen met de 2 katers en de hond sinds een paar KVV/barf. Sinds zeker een jaar wast ze haar buik en binnenzijde achterpoten helemaal kaal. Gekeken naar voeding. Voeding met pens en kip achterwege gelaten.
Bloedtesten laten doen, die waren goed. Nu valt me ook op dat ze wat onhandig lijkt te worden. Ze kan nog wel in één run helemaal boven in de krabpaal komen, maar er weer uit is een probleem en levert gestuntel op. Ze springt wel eens mis.
Ik begin te denken dat het likken met pijn te maken kan hebben. Eigenlijk wil ik haar niet aan de officiele pijnstilling hebben.
Kan ik wat met voer doen om haar te ondersteunen?? Ik heb al zitten denken om haar qua homeopathie aan de Rhus Toxicodendron D10 te zetten om te zien wat het doet.
Heb nog gezocht naar een natuurlijke pijnstiller, maar kan die zo snel niet vinden.
Door Martine-Tom
#2854674
Ik zou eerst eens naar de da gaan om te zien of het wel pijn is voor je pijn gaat bestrijden  ;)
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854701
Ik ben bij de dierenarts geweest voor een algehele seniorencheckup met bloedonderzoek e.d. en ze hebben verder niets kunnen vinden. Ook is er een huidmonster genomen en daar is ook niets bij gevonden.
Door Jacoba
#2854757
Aradia schreef: Gekeken naar voeding. Voeding met pens en kip achterwege gelaten.
Als je wél nog spiervlees en andere organen dan pens van rund geeft, zou ik daar ook mee stoppen. Kip en rund staan erom bekend een trigger voor allergieën te kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Jacoba op zo 19 jan 2014, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854765
Okee, da's een goeie! Volgens mij krijgen ze ook geen rund meer *denkt-even-hard-na*, maar eend, konijn, fazant en vis. (misschien teveel zat ik net te lezen??)
ik vind de afwisseling wat minder worden nou ik en pens/rund en kip heb laten vallen. Mixen zijn van Kiezenbrink.

Ze krijgen ook af en toe wat yoghurt en in ieder geval 1x per week een kwart gekookt ei.
Door Martine-Tom
#2854766
Aradia schreef: Okee, da's een goeie! Volgens mij krijgen ze ook geen rund meer *denkt-even-hard-na*, maar eend, konijn, fazant en vis. (misschien teveel zat ik net te lezen??)
ik vind de afwisseling wat minder worden nou ik en pens/rund en kip heb laten vallen. Mixen zijn van Kiezenbrink.

Ze krijgen ook af en toe wat yoghurt en in ieder geval 1x per week een kwart gekookt ei.
Krijgen ze alleen de mixen of vul je ze aan?
Ik weet het zo uit mijn hoofd niet welke, maar ik weet wel dat er mixen zijn die niet optimaal in verhouding zijn  :)
Door Jacoba
#2854772
Aradia schreef: Mixen zijn van Kiezenbrink.
Neem aan dat je deze 1 op 1 met spiervlees geeft voor de juiste verhouding  :P?
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854813
Ik heb op de site van kiezenbrink zelf gekeken en begreep dat ze compleet zijn. Maar goed  :o misschien niet?
De verhoudingen staan er nu niet meer bij, zie ik. Maar het is een mix van spiervlees, bot en orgaan.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854826
Ik heb de dieren dus verkeerd gevoerd?  :-[ :o Ik zie ook dat Caroba geen spiervlees heeft.
En dus ook de hond krijgt te weinig, die krijgt er wel eendenekken en konijnendelen bij, maar wellicht dus te weinig spiervlees ook.

ships....  :-\ 
Door Martine-Tom
#2854861
Aradia schreef: Ik heb de dieren dus verkeerd gevoerd?  :-[ :o Ik zie ook dat Caroba geen spiervlees heeft.
En dus ook de hond krijgt te weinig, die krijgt er wel eendenekken en konijnendelen bij, maar wellicht dus te weinig spiervlees ook.

ships....  :-\
Caroba heeft wel spiervlees, ook van kiezebrink, uit mijn hoofd rund en gemalen paard  :)

Kijk even op de site van Kiezebrink zelf daar staan de verhoudingen van elke soort op, dan weet je wat je erbij kan geven  :)
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854884
Ik ga nog ff een keer kijken op de websites! Kiezebrink heeft de product-info veranderd. Verhoudingen stonden er niet meer (zo duidelijk) op. Heb wel Caroba en Kiezebrink een mail gestuurd voor info (you never know  :biggrin2: )

Maar als ik voor Cleopatra Kip en Rund al af moet laten vallen, blijft er niet veel over. Arme ding heeft een egaal rood/roze buikje en pootjes  van het likken.

Caroba heeft nu ook complete "knaagdieren" erop staan, is dat nog en optie? Eendagskuikens eet ze ook sinds kort. Krijgen ze niet zo vaak.

Heb in ieder geval net even snel snoepjes gekocht waar extra vitamines inzitten. Al is het maar voor tijdelijk. Hoeveel gekookt ei mogen ze hebben per week?

O0 thanks voor de hulp. Kom hier veel te weinig  :doh:
Gebruikersavatar
Door Thea
#2854891
Waarom ei koken? ???
Gewoon rauw geven.
Kijk anders eens bij Degomeat die heeft verschillende soorten spiervlees en ook kvv  ;)
Door Jacoba
#2854908
Aradia schreef: Arme ding heeft een egaal rood/roze buikje en pootjes  van het likken.
Daar kun je eventueel vaseline op wrijven. Dit is vet en goed voor de droge huid. Dat kan helpen om het likken te doorbreken en daardoor de huid te herstellen. Het kan geen kwaad als ze dit binnenkrijgt. Vaseline vormt vaak een bestanddeel van haarbalpasta.
Aradia schreef: Ik heb op de site van kiezenbrink zelf gekeken en begreep dat ze compleet zijn. Maar goed  :o misschien niet?
De verhoudingen staan er nu niet meer bij, zie ik. Maar het is een mix van spiervlees, bot en orgaan.
Kijk op de site van Kiezebrink bij 'informatie' 'gezelschapsdieren' 'Kiezebrink mixen voorbeeld weekmenu's' voor de verhoudingen.
Verder staat er info op http://www.voerwijzer.com. Één op één voeren dus.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2854937
Rauw??  ??? okee  :biggrin2: Gaan we proberen  ;)

Zag inderdaad een voorbeeld menu bij Kiezebrink en in een week zitten er twee dagen met vlees en de andere dagen mixen.

Vaseline heb ik nog wel. Goed idee!!!

Ik zag dat ik gelukkig nog 2 paardenvlees bij mijn mixen besteld had en de fazant is wel een mix maar een complete fazant  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Aradia op zo 19 jan 2014, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2854958
Aradia schreef: Rauw??  ??? okee  :biggrin2: Gaan we proberen  ;)
Ja, de R van barf staat voor raw. Ik neem aan dat je de rest ook rauw altijd hebt gevoerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door