Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2853857
Kleine beer is 17 dagen loops. Ze vloeit altijd heel erg weinig, we vinden hier nooit bloed. Sinds vanavond vloeit ze opeens wel zichtbaar, heb zelfs moeten dweilen, kleur is helder rood (bloedneus kleur). Reden tot paniek, tot zorg of kan dat gewoon een keer? Hoe lang kijk ik dit aan?

Ze zat maandag en dinsdag op het hoogtepunt, toen was ze ook niet goed uitlaatbaar. Gisteren waren de reuen wel in haar geïnteresseerd, zij niet in de reuen.
Door miik
#2853861
Tja, ik zou me er niet heel druk om maken. Het is normaal dat teven vloeien en de ene hond meer dan de andere hond. Ik zie hier ook verschil.
En het is ook een kwestie van schoonhouden... als ik bv bij mn ouders ben dan is vooral Abby vaak wat drukker en dan vergeet ze te poetsen.... terwijl als ze thuis is dan houd ze de boel schoon en vind ik nooit wat.
Misschien is kleine beer nu meer afgeleid door het puppendametje ? Dat ze daardoor minder likt dan anders ?
Ik zou me wel zorgen gaan maken als het bloed, viezig is, of raar ruikt/ niet fris etc... dat zou kunnen duiden op baarmoederontsteking.
Gebruikersavatar
Door kira
#2853864
miik schreef: Tja, ik zou me er niet heel druk om maken. Het is normaal dat teven vloeien en de ene hond meer dan de andere hond. Ik zie hier ook verschil.
En het is ook een kwestie van schoonhouden... als ik bv bij mn ouders ben dan is vooral Abby vaak wat drukker en dan vergeet ze te poetsen.... terwijl als ze thuis is dan houd ze de boel schoon en vind ik nooit wat.
  is kleine beer nu meer afgeleid door het puppendametje ? Dat ze daardoor minder likt dan anders ?
Ik zou me wel zorgen gaan maken als het bloed, viezig is, of raar ruikt/ niet fris etc... dat zou kunnen duiden op baarmoederontsteking.
Het ruikt niet oid, maar ik vind het vreemd dat ze op dag 18 dus einde loopsheid opeens meer vloeit als dat er de afgelopen jaren bij elkaar is uitgekomen. En ook dat het zo rode is omdat normaliter het einde loopsheid rosé wordt. Zal morgen ochtend mijn neus er nog eens tegen aan gooien.
Door miik
#2853876
Je kunt ook even met een wit wc papiertje dr doos afvegen, dan kun je de kleur goed beoordelen...
Bij teven is het vrij normaal dat ze beginnen met vloeien, dan een paar dagen een lichtgekleurde vloeiing (tijdens de dagen dat ze dekrijp zijn) en dan daarna weer een bloederige vloeiing...
Joy liet zich dekken op dag 21... dus als ik naar haar schema kijk zou zij dus na dag 22/23 nog weer bloederige vloeiing hebben gehad. Dat weet ik niet meer, maar als ik zo hardop denk vind ik dag 18 dus niet raar....
Maar, het blijft altijd zo, als je het niet vertrouwd dan moet je ermee naar de dierenarts ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#2854185
miik schreef: Je kunt ook even met een wit wc papiertje dr doos afvegen, dan kun je de kleur goed beoordelen...
Bij teven is het vrij normaal dat ze beginnen met vloeien, dan een paar dagen een lichtgekleurde vloeiing (tijdens de dagen dat ze dekrijp zijn) en dan daarna weer een bloederige vloeiing...
Joy liet zich dekken op dag 21... dus als ik naar haar schema kijk zou zij dus na dag 22/23 nog weer bloederige vloeiing hebben gehad. Dat weet ik niet meer, maar als ik zo hardop denk vind ik dag 18 dus niet raar....
Maar, het blijft altijd zo, als je het niet vertrouwd dan moet je ermee naar de dierenarts ;)
Het geeft geen goed gevoel, maar het ruikt niet de kleur is helder rood, net als bij een bloedneus. Ze is actief, levendig etc. Ik wacht tot maandag en bel dan evt de da. Tenzij het uiteraard verslechterd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door