Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wendyv123
#2853186
Ik heb een hele tijd vooral Alaska gegeven, de mix-doos met de verschillende smaken. De laatste doos had echter een geur/stank. Geen stank van slecht wordend vlees, dat ruikt anders vind ik. Meer de geur van pens, alsof in elke rol veel pens zat verwerkt. Ik ben deze geur ook al eens tegen gekomen bij de rol van Tinlo groentenmix en nu weer bij Shaweca konijn/paard. Bij Carnibest, Tinlo Barf (de overige soorten), Darf en Bibi heb ik dit nog nooit gehad. De hond had er in ieder geval geen probleem mee, maar ik vond het niet aangenaam. Weet iemand hoe dit komt ? Ik heb de vraag ook gesteld bij de fabrikant en op andere fora, met de hoop een duidelijk antwoord te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2853199
Ik ruik het bij de Alaska vooral bij de Lam. Ik herken het bij meerdere merken wel, maar kan niet zo benoemen wat/welke smaak/merk. Alaska lam weet ik het zeker van.

De pens in KVV vind ik trouwens erger ruiken dan verse pens. Sinds een halfjaar o.i.d. geef ik verse pens en dat vind ik minder ruiken.
Door Lizzy
#2853202
[quote="wendyv123"]
Ik heb een hele tijd vooral Alaska gegeven, de mix-doos met de verschillende smaken. De laatste doos had echter een geur/stank. Geen stank van slecht wordend vlees, dat ruikt anders vind ik. Meer de geur van pens, alsof in elke rol veel pens zat verwerkt. Ik ben deze geur ook al eens tegen gekomen bij de rol van Tinlo groentenmix en nu weer bij Shaweca konijn/paard. Bij Carnibest, Tinlo Barf (de overige soorten), Darf en Bibi heb ik dit nog nooit gehad. De hond had er in ieder geval geen probleem mee, maar ik vond het niet aangenaam. Weet iemand hoe dit komt ? Ik heb de vraag ook gesteld bij de fabrikant en op andere fora, met de hoop een duidelijk antwoord te krijgen.
[/quote]

Kan het geen boekmaag zijn wat je ruikt? Dat ruikt nog net even wat meer (veel meer) naar poep als pens.
Door tessa
#2853247
Soms is het een teveel aan boekmaag/pens.
Dan ruikt het ineens veel sterker, ik hen dat ook wel eens gehad, bij navraag bleek dat er een keer iets teveel pens in was gegaan.
Door Lil
#2853259
[quote="Lizzy"]
Ik zou alleen denken dat er geen boekmaag thuishoort in konijn/paard...? Maar dat zou je na kunnen vragen natuurlijk!
[/quote]

Dat zou je denken, maar toen ik op zoek was naar kvv voor op vakantie trof ik toch rare dingen aan.
Noemen ze het paard/hert en dan is bot van eend of kip. Of zit overal pens is. Echt raar hoor. Ik ben duidelijk niet meer thuis in kvv.

Dus ik ga maar kijken hoe mijn eigen gemalen prak het houdt als ik dat bevroren meeneem.
Door wendyv123
#2853263
Ik heb ooit eens gelezen, weet niet meer waar, dat dit aan de groeten zou liggen. Toeval of niet, maar bij alle KVV's met deze geur waren groeten in verwerkt.
Door Lil
#2853354
[quote="wendyv123"]
Ik heb ooit eens gelezen, weet niet meer waar, dat dit aan de groeten zou liggen. Toeval of niet, maar bij alle KVV's met deze geur waren groeten in verwerkt.
[/quote]

Het is alweer zo'n 6 jaar geleden, maar Boris heeft ruim een jaar op Haaks Barf gestaan. Hier zit groente in en dat had nooit een scherpe geur. Herken dat wel van dingen met pens en boekmaag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2853612
[quote="wendyv123"]
Ik heb ooit eens gelezen, weet niet meer waar, dat dit aan de groeten zou liggen. Toeval of niet, maar bij alle KVV's met deze geur waren groeten in verwerkt.
[/quote]

In de OP wordt ook Carnibest genoemd en daar zitten ook groenten in en die had de lucht blijkbaar niet, zo ook Darf.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2853615
[quote="Lil"]
Dat zou je denken, maar toen ik op zoek was naar kvv voor op vakantie trof ik toch rare dingen aan.
Noemen ze het paard/hert en dan is bot van eend of kip. Of zit overal pens is. Echt raar hoor. Ik ben duidelijk niet meer thuis in kvv.

Dus ik ga maar kijken hoe mijn eigen gemalen prak het houdt als ik dat bevroren meeneem.
[/quote]

Ik vermoed dat jouw zelf gemalen prak het prima gaat houden. Waarom niet? Hier meerdere malen om verschillende redenen zelf prakken gedraaid en daar was na het invriezen nooit wat mis mee.
Door Lil
#2853744
[quote="Angelique"]
Ik vermoed dat jouw zelf gemalen prak het prima gaat houden. Waarom niet? Hier meerdere malen om verschillende redenen zelf prakken gedraaid en daar was na het invriezen nooit wat mis mee.
[/quote]

Mijn eigen prak ontdooit in 3 uur terwijl toen ik kvv gaf dit wel 10 uur er over deed om te ontdooien. Heb geen vriesvak, dus ik ga even knutselen om het bevroren genoeg te houden.
Door Sally14
#2857289
Stank is geen goed teken.
Vers vlees van goede kwaliteit mag niet stinken!
Pens kan scherp ruiken - maar mag niet enorm stinken, ongewassen pens stinkt wel enorm.

Valt het jullie niet op dat veel fabrikanten niet echt duidelijk zijn over de herkomst van het vlees? Niemand verteld hoe lang het ingevroren is (en misschien wel een keer ontdooid tussendoor..). Het wordt van hot naar her gesleept in Europa.. tja daar gaat het wel van stinken op den duur.

Dat het gebruikte vlees volgens de strengste normen wordt gecontroleerd geloven we natuurlijk meteen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door