Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door bsmit
#2853119
HI,

Mijn DA heeft 0 ervaring met Barf.
In de dierenwinkel zijn ze niet enthousiast over Barf ....duuhh...die mist omzet denk ik dan maar....

Maar hoe weet ik nu of mijn honden niet iets te kort komen of niet?
Moet/ kan ik dat checken of moet ik gewoon kijken ' of ze gezond reageren'  of niet.......

Hoe doen jullie dit?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2853126
Hoe controleer je dat als je brokken voert dan? Dat hoeft niet want daar zit alles in?
Ik snap je vraag wel hoor, wilde je alleen even andersom laten denken  ;)

De term "Barf" wordt tegenwoordig makkelijk gebruikt voor alles wat met vlees te maken heeft. Zo kan het zijn dat iemand die alleen maar pens voert ook vindt dat hij barft. Of iemand die KVV voert. Als een dierenwinkel niet enthousiast is over Barf, kan het dus ook zo zijn dat hun definitie van Barf anders is dan de jouwe. Of inderdaad dat ze omzet mislopen, geen idee.

Een afwisselend Barf-menu samenstellen is stap 1. Lees je goed in om te beginnen, welke onderdelen je voert, en waarom. Ter controle kun je je menu hier plaatsen en als het nodig is kun je het altijd aanpassen. Dus in plaats van speciale brokjes voor van alles, geef je wat meer van dit en wat minder van dat. En dus is jouw (uitgebalanceerde) menu minstens zo compleet als brokken. En een stuk beter te verteren, gezonder en lekkerder voor je hond.
Verder kijk je inderdaad naar de hond, naar gedrag, de vacht, en ook naar de ontlasting. Daarop pas je je menu aan, wat minder bot, wat meer spiervlees, of meer groente, of visolie, etc. Net waar jouw hond behoefte aan heeft.

Er zijn ook dierenartsen die pro-vers zijn, maar helaas zijn dat er nog niet zo veel. Dierenwinkels willen uiteraard graag verkopen, daar zijn het winkels voor  ;) maar ook daarbij heb je goede en slechte. Niet zomaar iedereen op zijn blauwe ogen vertrouwen dus.

Als je vragen hebt kun je die altijd hier stellen natuurlijk!
Gebruikersavatar
Door nova
#2853131
Hoe weet je van je eigen  voedsel  of je voldoende van alles binnen krijgt?  ;)

Door afwisseling en  variatie  :)

Uitgangspunt is dan ook  : 4 diersoorten plus  een vette vissoort  ,  organen als lever, hart,  nier en pens voeren, en  extraatjes in de vorm van noten en pitten  en af en toe een ei. En niet te vergeten groentes.

Dieren die in het wild leven hebben ook niet meteen een voedingsadvieslijst  in hun  verblijf hangen  en  alleen in tijden van echte voedselschaarste  is dat aan hun te merken.

Gezien  wat  er aan  assortiment aan barfvleesjes in de verkrijgbaar  is, kan er niet van schaarste gesproken worden  ;)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2857686
[quote="Kim_S"]
Niet zomaar iedereen op zijn blauwe ogen vertrouwen dus.

[/quote]Duh... Voor vertrouwen moeten die ogen uiteraard bruin zijn ::) ;D ;)
Door bsmit
#2857986
KimS....je hebt gelijk...maar bij brokken vertrouw je op de leverancier....misschien niet zo slim maar toch....
Nu zit ik zelf aan de knoppen....en dat maakt je soms dan onzeker.
Door Martine-Tom
#2858001
[quote="bsmit"]
KimS....je hebt gelijk...maar bij brokken vertrouw je op de leverancier....misschien niet zo slim maar toch....
Nu zit ik zelf aan de knoppen....en dat maakt je soms dan onzeker.
[/quote]Loslaten, een brok is geschikt voor honderden, duizenden honden (Zeggen ze) en jij kan nu precies naar je hond kijken en het eten daarop afstemmen, wat is nou beter dan dat?
Door spikkel
#2858139
Ook een brokken leverancier kan je niet altijd vertrouwen hoor, er staat op het pak ook niet dat er bestrijdingsmiddelen inzitten.
Dus goede barf vleesjes kopen en dan heb je altijd je ogen en neus nog om te kijken of het goed is.
Door BusKay
#2858381
Kijk eens kritisch naar je hond... glimt zijn vacht, is hij vet, is hij levendig, hoe vaak is hij ziek ik denk zo nog wel meer voorbeeld.

Vorig jaar bij de enting een arts die onze honden nog nooit gezien had en zei dat onze honden er geweldig uitzagen.
Dan groei je als BARFER en stijg je langzaam uit je schoenen naar het plafond. :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door