Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2850760
Wat moet je allemaal in huis hebben voor de bevalling?
Ik heb dit op mijn lijstje nu:
-Werpkist
-Warmtelamp
-Vetbedden
-Celstof matjes
-Handdoeken/hydrofiel doeken etc.
-Weegschaal
-Steriele latex handschoenen
-Glijmiddel
-Steriele schaar
-Steriele tang voor naveltjes
-Slijmuitzuiger
-Betadine
-Dettol
-Alcohol
-Watten
-Puppymelk
-Flesjes
-Draad voor naveltjes af te binden (steriel hechtdraad???)
-Puppybandjes
-Geintenyoghurt/melk
-Honing
-Vanilleijs

Wat vergeet ik???
Laatst gewijzigd door Jantina op di 14 jan 2014, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2850947
Ik had naast alles wat jij in huis had ook :

Puur Utero (bij weeenzwakte en voor na de bevalling).

Couveuse (en daar was ik achteraf REUZE blij mee - dit is een plastic redelijk platte bak met daarin gaten voor verse lucht, een kleedje dat er precies in past met rand of een opgerolde handdoeken als rand en een warmte-mat die op de auto aansteker kon - je zou 'm maar nodig hebben... Ik had 'm nodig, ik moest alle pups naar de dierenkliniek brengen omdat Biscuit daar lag). Filmpje:

De 2 boeken van Myra Savant Harris, meerdere keren gelezen.

De filmpjes hoe je moet tube-feeden heb ik ook meerdere keren gekeken en ik had ook tube-feed-slangen in huis (heb ze niet gebruikt trouwens). Filmpje: (ook van Myra).

En verder weet ik het even niet meer en kan ik m'n lijstje zo gauw niet vinden....
Door Jantina
#2850981
O wat een idee is dat joh, van die couveuse! Ga ik me even in verdiepen.

Sonde voeden lijkt me best eng, mocht dat aan de orde zijn dan vraag ik de dierenarts om langs te komen om de sonde te zetten. Ik denk wel dat ik een setje bestel trouwens, kan me voorstellen dat ze dat niet in zo'n klein formaat standaard in de bus hebben.

Dettol in een spray doen is ook een goede. En bouillon: we kregen rond kerst een haas van de jagers, haas is de pan in gegaan en het vlees + de ingekookte, sterke bouillon zit in kleine porties in de vriezer voor haar. Dus dat is ook een 'check'!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2851404
Jantina schreef: Wat moet je allemaal in huis hebben voor de bevalling?
Ik heb dit op mijn lijstje nu:
-Werpkist
-Warmtelamp
-Vetbedden
-Celstof matjes
-Handdoeken/hydrofiel doeken etc.
-Weegschaal
-Steriele latex handschoenen
-Glijmiddel
-Steriele schaar
-Steriele tang voor naveltjes
-Slijmuitzuiger
-Betadine
-Dettol
-Alcohol
-Watten
-Puppymelk
-Flesjes
-Draad voor naveltjes af te binden (steriel hechtdraad???) Doosje flostouw van het Kruidvat will do.
-Puppybandjes
-Geintenyoghurt/melk
-Honing
-Vanilleijs

Wat vergeet ik???
Ik zie niet 123 zo iets wat je vergeet, maar wel een aantal dingen die ik nog niet nodig gehad heb. Sowieso als je al een klem op de navelstrengetjes hebt gezet, wat alleen moet als moeder ze niet doorbijt, dan is afbinden niet meer persé nodig.
Slijmzuigers vind ik echt superondingen :-X

Wat ben je met de alcohol en de watten van plan?

En die steriele scharen....schoon is genoeg. Moeders gebit is ook niet steriel. Je kan een schaar e.d. wel steriliseren, zodra die aan de lucht komt in je niet-steriele ruimte is die steriel-af. Dus doe geen moeite.
Door Hanny
#2851533
Oh, ik kom duidelijk uit een ander tijdperk, zoveel dingen die ik niet heb en ook niet heb gemist.
Wij hebben echt nog nooit een klem op de navelstrengetjes gezet. Moet dat dan? Even vasthouden en klaar.
Hoe simpel kan het zijn?
I.p.v. een couveuse (hebben we natuurlijk niet), werkt een kratje met kruiken en warme dekentjes goed.
Ik zag op de lijstje geen kruiken, die heb ik wel. In ieder geval zou je iets kunnen opzoeken, waar je warmte mee toe kunt voegen.
Dat kan echt handig zijn.
Niet in de werpkist, want dan gaan die prummels op de verkeerde plaats warmte zoeken, maar dat merk je wel.

Hanny
Door Lizzy
#2851535
Angelique schreef: Ik zie niet 123 zo iets wat je vergeet, maar wel een aantal dingen die ik nog niet nodig gehad heb. Sowieso als je al een klem op de navelstrengetjes hebt gezet, wat alleen moet als moeder ze niet doorbijt, dan is afbinden niet meer persé nodig.
Slijmzuigers vind ik echt superondingen :-X

Wat ben je met de alcohol en de watten van plan?

En die steriele scharen....schoon is genoeg. Moeders gebit is ook niet steriel. Je kan een schaar e.d. wel steriliseren, zodra die aan de lucht komt in je niet-steriele ruimte is die steriel-af. Dus doe geen moeite.
Slijmzuigers zijn super ondingen :-X
Door Lizzy
#2851536
Hanny schreef: Oh, ik kom duidelijk uit een ander tijdperk, zoveel dingen die ik niet heb en ook niet heb gemist.
Wij hebben echt nog nooit een klem op de navelstrengetjes gezet. Moet dat dan? Even vasthouden en klaar.
Hoe simpel kan het zijn?
I.p.v. een couveuse (hebben we natuurlijk niet), werkt een kratje met kruiken en warme dekentjes goed.
Ik zag op de lijstje geen kruiken, die heb ik wel. In ieder geval zou je iets kunnen opzoeken, waar je warmte mee toe kunt voegen.
Dat kan echt handig zijn.
Niet in de werpkist, want dan gaan die prummels op de verkeerde plaats warmte zoeken, maar dat merk je wel.

Hanny
Hoe je het maakt zal natuurlijk een worst zijn. Maar mensen houden er niet vaak rekening mee dat ze met alle pups naar de dierenarts moeten. En ik kan je vertellen, als de 1 bij de dierenarts zit met teef en de ander moet zonder hulp met 9 friemelende pups naar de dierenarts rijden: dan is een couveuse ala die van Myra super handig. En ik zeg altijd maar "beter mee verlegen dan om verlegen".
Gebruikersavatar
Door Riek
#2851544
Je zal het ongetwijfeld in huis hebben,  maar ik mis pen en papier om bij te houden wat wanneer gebeurd.
En om een lijstje te maken om de gewichten bij te houden. 
Verder lees ik heel geïnteresseerd mee.
#2851548
Inderdaad kruiken, ik heb er twee van die simpele rubbere dingen. Ik gebruikte ze juist op warme, hete dagen om de puppen koeling te geven.

pen en papier, beter is om een schriftje te nemen, kan je per pup alle gewichten bij houden en ook de bijzonderheden.
Door Jantina
#2851560
Alcohol en watjes om de spulletjes tussen de geboortes door even schoon te kunnen maken, maar ik moet ene beetje van het steriele af begrijp ik  ;).
Kruiken heb ik in huis (handig zo'n baby) dus die kunnen we altijd erbij pakken.
Ik heb lijsten gemaakt die ik ga gebruiken om de ontwikkeling per pup op te schrijven, dus dat komt goed.
Door Hanny
#2851711
En niet vergeten om je eigen nagels goed kort te hebben.
Met handschoenen aan werken, niet mijn ding. Schoon gewassen handen, die al werkend toch weer onfris worden, werkt hier goed.

Hanny
Door Erna
#2851937
Een zaklamp!

Altijd handig wanneer de bevallende dame naar buiten moet en daar tijdens het plassen of poepen een pup neerlegt. Met een zaklamp zie je goed wat er gebeurd en kun je meteen de pup oppakken en in de handdoek wikkelen die om je nek hangt als je naar buiten gaat met de hond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door