Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door patries00
#2850143
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.
Ik ben Patricia en woon samen met mijn beestjes in de Noordoostpolder,
Ik heb een witte kat genaamd muis, hij is een kruising siamees van 6jaar oud. Heb met hem de afgelopen jaren al genoeg probleempjes gehad. Allergieën, snel oorontsteking van verkeerde voeding, hij heeft een hartruis (krijgt hiervoor dagelijks medicatie), reverse sneezing, tand probleemjes, tandsteen en nu begint zijn tandvlees rood te worden. Omdat hij dus een hart probleem heeft kan (en wil) ik hem niet een roesje geven om zijn gebit te laten reinigen.

Dan heb een nog een kleine dame van nu 2,5 jaar oud, ras geen idee een witte lapjes die op straat is gevonden en bij mij haar thuis heeft gemaakt. Haar naam is Misk (russisch voor muis) Ook zei heeft al het nodige mee gemaakt. Met 8 maanden viel plots haar boven voor gebit eruit en ook zei heeft reverse sneezing en een hartruis (ook medicatie hiervoor).

Zoals je wel berijpt heb ik thuis een arsenaal aan middeltjes voor hun, het liefst zou ik dit allemaal niet nodig willen hebben.
Een vriendin attendeerde mij op kvv, ik heb me er in verdiept en zie dit helemaal zitten. Ik denk dat er voor mijn beesten veel voordelen aan verbonden zitten en ik daardoor veel (troep) uit hun lichaam weg kan laten.
Heb alleen geen idee hoe ik dit moet op gaan pakken.

Ik zag de gemalen kat compleet vlees gerechten. Ik kan alleen niets vinden over hoe je dit het beste zou kunnen voeren. De ene dag kip de andere dag haas enz enz?
Ik hoop door dit topic dat er mensen zijn die mij zouden kunnen en willen helpen aan een juist voedingschema voor mijn katten.

Groetjes Paricia
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2850279
Het makkelijkste is om eerst via voerwijzer.com te kijken welke merken KVV voor jou haalbaar zijn om in huis te halen ;)
Er zijn tegenwoordig namelijk zoveel verschillende merken en ik zelf kan hier bijvoorbeeld alleen Tinlo en Haaksbarf krijgen.
Gebruikersavatar
Door patries00
#2850298
Hallo,
ik wil graag kvv voeren. Ik heb een site gekregen van een vriendin om te bestellen dat het bezorgd word.
Vandaar de compleet gerechten, daar zit alles in (athans dat staat er)
Ik dacht aan kip, kalkoen, konijn, rund, eend en dan makreel of zalm. Is dat voldoende afwisseling? Of mis ik dan belangrijke voedingstoffen voor ze.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2850306
Dan verplaats ik dit topic naar de kvv-hoek.
Weet je welke bezorgservice het is en welk merk je dan zou willen gaan voeren? Dan kunnen wij even meekijken.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2850314
Hoi Koekje, ik ben de vriendin waar ze het over heeft.
Ik bestel voor mijn hond bij Degomeat, hier kan ik dus eventueel voor haar mee bestellen.
Ik Barf met mijn hond, dus heb geen flauw idee hoe het met KVV zit.. Is het bestellen bij Degomeat goed voor de katten van Patricia? Of heeft ze een ander soort merk nodig? Welke merken Degomeat verkoopt weet ik eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door Manonn op ma 13 jan 2014, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2850321
Manonn schreef: Hoi Koekje, ik ben de vriendin waar ze het over heeft.
Ik bestel voor mijn hond bij Degomeat, hier kan ik dus eventueel voor haar mee bestellen.
Ik Barf, dus heb geen flauw idee hoe het met KVV zit.. Is het bestellen bij Degomeat goed voor de katten van Patricia? Of heeft ze een ander soort merk nodig? Welke merken Degomeat verkoopt weet ik eigenlijk niet.
Als je bij Henk besteld mag ik van harde de Catsnature aanbevelen (als je kvv zoekt) die eten ze hier met zoveel smaak op! En zit qua verhouding ook goed in elkaar. Oh en Bibi heeft hij ook, word ook goed geaccepteerd over het algemeen :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2850324
Mijn katten eten de enkelvoudige kvv van Degomeat. ;)
Soms geef ik een extra stukje spier of orgaan erbij :)
Weet niet waar ze woont maar ik heb weer een besteltopic van Best4dogs (Is ook van Degomeat maar doordat je grote hoeveelheden koop goedkoper )geopend.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2850328
Martine-Tom schreef: Als je bij Henk besteld mag ik van harde de Catsnature aanbevelen (als je kvv zoekt) die eten ze hier met zoveel smaak op! En zit qua verhouding ook goed in elkaar. Oh en Bibi heeft hij ook, word ook goed geaccepteerd over het algemeen :)
Super dank je dat wou ik even weten :)
Moet ze bij het voeren van KVV bij haar katten nog ergens opletten omdat haar katten het 1 en ander mankeren (zie haar uitleg) ??
Door Martine-Tom
#2850332
Manonn schreef: Super dank je dat wou ik even weten :)
Moet ze bij het voeren van KVV bij haar katten nog ergens opletten omdat haar katten het 1 en ander mankeren (zie haar uitleg) ??
Ik zou in eerste instantie gewoon op kvv overgaan, meestal zie je dat de problemen dan al een stuk minder worden. Er hoeft verder niks speciaals aan het voer gedaan te worden :)

Voor de tandjes zou een lap spiervlees of bot best leuk zijn maar dat kan ze mss eerst van jou eens proberen om te zien wat poes lust, kalkoenspier en nijnkarkas zijn meestal wel favoriet daarin :)

Ik zou op gevoel wel de "compleet" varianten mijden vanwege de premix die daarin zit, zou ik met een gevoelige kat toch liever niet geven. Mochten na een week of 6 weer oorontstekingen komen dan zou ze allicht eens nader naar het voer kunnen kijken, eerst maar eens overzetten en 6 weken alleen op kvv :)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op ma 13 jan 2014, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2850333
Thea schreef: Mijn katten eten de enkelvoudige kvv van Degomeat. ;)
Soms geef ik een extra stukje spier of orgaan erbij :)
Weet niet waar ze woont maar ik heb weer een besteltopic van Best4dogs (Is ook van Degomeat maar doordat je grote hoeveelheden koop goedkoper )geopend.
Ze woont in Creil.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2850343
Martine-Tom schreef: Ik zou in eerste instantie gewoon op kvv overgaan, meestal zie je dat de problemen dan al een stuk minder worden. Er hoeft verder niks speciaals aan het voer gedaan te worden :)

Voor de tandjes zou een lap spiervlees of bot best leuk zijn maar dat kan ze mss eerst van jou eens proberen om te zien wat poes lust, kalkoenspier en nijnkarkas zijn meestal wel favoriet daarin :)

Ik zou op gevoel wel de "compleet" varianten mijden vanwege de premix die daarin zit, zou ik met een gevoelige kat toch liever niet geven. Mochten na een week of 6 weer oorontstekingen komen dan zou ze allicht eens nader naar het voer kunnen kijken, eerst maar eens overzetten en 6 weken alleen op kvv :)
Onwijs bedankt voor je uitleg, hier kan ik zeker wat mee. Ik zal eens gaan uitzoeken bij degomeat wat ze de eerste 6 weken het beste kan voeren. Het zou echt geweldig zijn als hierdoor de klachten verminderen.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2850346
Ik heb trouwens nog een vraagje, hoe zit het met vis?
Mijn hond geef ik 2 x per week vis.

Wat wordt bij katten aangeraden, hoe vaak per week? En welk soort vis?
Is visolie eventueel ook goed? Hebben katten vis nodig, of niet?
Laatst gewijzigd door Manonn op ma 13 jan 2014, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door