Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#2849515
Binnenkort zal onze hond gesteriliseerd gaan worden.
Wat doe ik met haar barfmaaltijd? Mag ze alles tot de dag van operatie? En mag ze na de operatie ook meteen weer bot bij haar maaltijd?
Waar moet ik op letten?

Op dit moment eet mw slecht en is ze aan de diarree. Wellicht een virusje of iets verkeerds gegeten... ze heeft echter 2wk geleden haar 1e loopsheid afgerond en ik ben altijd bang dat er iets ernstigs aan de hand is. Voor de zekerheid ga ik morgen langs de DA om te checken op pyometra. Kans is klein, maar beter t zekere voor t onzekere.

De voer vraag is dus nog niet direct aan de orde, maar voor t geval t toch niet goed is wil ik graag nu weten hoe om te gaan met het voer.
Op bp lees ik vooral over voeren bij darmoperaties. Zo direct heeft n sterilisatie/castratie natuurlijk niet te maken met de spijsvertering, maar t blijft n buikoperatie.

Hoop op jullie advies!!
Door Lizzy
#2849703
Voor de operatie mogen ze sowieso niet eten. Ik geef gewoon alles, tot voor het moment dat ze mogen eten voor de operatie. Na de operatie geef ik vlees en orgaanvlees, geen bot. Maar veel honden willen de dag na de operatie niet eten... En ik laat ze dan gewoon. De dag erop heb ik mijn honden wel weer vleesbot gegeven maar dan wel beginners materiaal. En minder. Omdat ik toch wil dat de ontlasting heel gemakkelijk geloosd kan worden.

Ik heb Linga en Biscuit trouwens laparoscopisch laten castreren en ik vond het verschil met een gewone castratie echt enorm. Voor mij nooit meer een gewone castratie.
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#2849710
Dank Lizzy!
Ik weet dat ze idd de dag van operatie geen eten mogen. Fijn om te weten hoe ik na de operatie moet voeren. Hopelijk is een laparoscopische sterilisatie mogelijk (met gezonde baarmoeder).
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#2849717
smulpaap schreef: Ik weet niet of je ook visolie geeft ? Zoja dan is het wel raadzaam om daar mee te stoppen voor de ingreep
Visolie maakt het bloed dunner
Visolie geef ik niet, wel vette vis. Dat beter ook niet dus? Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2849759
Wij hebben Oscar voor de operatie normaal gevoerd. Dat zou ik een volgende keer anders doen. Twee dagen van te voren vleesbot minderen en de dag van te voren geen vleesbot. Nu had Oscar ook een operatie ondergaan die poepen wel echt lastig maakte (bekkenkanteling), maar het ging ook te moeilijk zo. We hebben hem na de operatie veel spiervlees en pens gevoerd, tot het poepen makkelijker ging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door