Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2849473
Hallo iedereen ik heb een vraagje... Ik geef mijn hondjes kvv, in mei gaan we weer op vakantie in de Ardennen, in een geweldig huisje met 1 nadeel... Geen vriezer...
Dus voor de eerste dagen neem ik nog carnibest mee...
Vorig jaar gingen we 7 dagen dus voor 4 dagen Renske geven vond ik geen probleem...

Nu gaan we 14 dagen... En nu vraag ik me af of ik dan voor die 14 dagen Renske zou geven of toch liever zou overstappen op een goede graanvrije brok??

Echt in de Ardennen is niets te vinden wat kvv betreft..

Heeft iemand ervaring met t tijdelijk overstappen op brok en zo ja hoe pak ik dit aan en welke brok zou t ,eest geschikt zijn?
Grs Helen
#2849489
[quote="ladyturtle"]
Hallo iedereen ik heb een vraagje... Ik geef mijn hondjes kvv, in mei gaan we weer op vakantie in de Ardennen, in een geweldig huisje met 1 nadeel... Geen vriezer...
Dus voor de eerste dagen neem ik nog carnibest mee...
Vorig jaar gingen we 7 dagen dus voor 4 dagen Renske geven vond ik geen probleem...

Nu gaan we 14 dagen... En nu vraag ik me af of ik dan voor die 14 dagen Renske zou geven of toch liever zou overstappen op een goede graanvrije brok??

Echt in de Ardennen is niets te vinden wat kvv betreft..

Heeft iemand ervaring met t tijdelijk overstappen op brok en zo ja hoe pak ik dit aan en welke brok zou t ,eest geschikt zijn?
Grs Helen
[/quote]

Een beetje de vraag van "zal ik tijdens mijn vakantie nou vooral pizza of patat eten?"  :biggrin2:

Ik denk dat het minder dan niks uit maakt en zou meenemen wat jij het handigst vindt of waar jouw hond het het minst slecht op doet.

Maar simpel-vakantie-barf zit er niet in?
#2849548
[quote="1eboa"]
Een campingvriezer kopen, die op 220v/12v kan, er kan ongeveer 11 kg in, bevroren erin doen, het vlees blijft echt weken diep bevroren.
[/quote]
dit zou ik ook inderdaad doen .... en je kunt er nog jaren gemak van hebben  ;)
#2849590
[quote="1eboa"]
Een campingvriezer kopen, die op 220v/12v kan, er kan ongeveer 11 kg in, bevroren erin doen, het vlees blijft echt weken diep bevroren.
[/quote]

Dank je, ja die hebben we! ik vind t alleen altijd zo'n gevaarte om mee te nemen maar ja 45 pakjes Renske ook haha
Maar iig bedankt, eigenlijk waren we deze optie een beetje vergeten :biggrin2: en gaan we toch weer hiervoor!

Besankt iedereen voor het meedenken... Ik vond de opmerking patat of pizza eten erg leuk ;D
#2849745
Wij hebben Jacy met kerst 3 dagen een mix van Rodi en Renske gegeven, de hopen strond roken niet naar roosjes.. Daarbij had ik voor één hoop zelfs 2 enorme zakjes nodig..
Nooit meer, denk dat die tip van vlees en gemalen eierschaal het de volgende keer wordt.
#2849772
[quote="ladyturtle"]
Dank je, ja die hebben we! ik vind t alleen altijd zo'n gevaarte om mee te nemen maar ja 45 pakjes Renske ook haha
Maar iig bedankt, eigenlijk waren we deze optie een beetje vergeten :biggrin2: en gaan we toch weer hiervoor!

Besankt iedereen voor het meedenken... Ik vond de opmerking patat of pizza eten erg leuk ;D
[/quote]

dan heb je in ieder geval wel een zorgeloze vakantie  ;)
Door Lil
#2849875
Mijn ervaring met 2 honden: liever graanvrije brok dan renske. Ja, hopen worden groter en zachter, mar dat was bij de mijnen met renske erger dan met graanvrije brok.

Bevroren vlees dat ik meeneem blijft hier 1 week goed.
#2850101
Dit zou mijn advies geweest kunnen zijn:

[quote="hannabelgje"]
Ik zou eierschaalpoeder meenemen en vlees en orgaan voeren. Dat is overal verkrijgbaar. Heb je geen vriezer voor nodig. Of kijk of er in de buurt een dw zit. De meeste dw in België verkopen wel duck.
[/quote]

Komende tijd als je een ei bakt o.i.d de schalen bewaren. Ik drog ze even op de aanrecht en doe ze dan in een luchtdicht potje. als een stuk of 10 schalen heb maal ik die met een ouderwetse koffiebonenmolen.
Op 500 gram vlees orgaan doe ik 1 theelepel eierschaalpoeder.

In de plaatselijk supermakrt koop je wat hart of kipen levertje en bijv. rundergehakt of kipfilet kalkoenvlees. Klaar is klara ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door