Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danni
#2848785
Onze labrador Sjarel (15 mnd) krijgt vanaf 9 maanden alleen nog maar barf te eten, tot zijn grote genoegen. Hij is er verzot op en doet het goed. Qua verhouding is hij prima volgens de dierenarts, hij is alleen heel klein gebleven. Voor ik overging op barf kreeg hij brokken en duck afgewisseld, zou het kunnen dat hij te weinig heeft gehad en daarom maar zo klein is?
Sjerel lust alles, maar is verzot op brood, datgene wat hij nooit krijgt! "Pikt" het zelfs van tafel, terwijl er ook vanalles anders naast ligt. Zou dit op een tekort duiden? Kan ik hem toch wat brood of granen geven af en toe of raden jullie dit af? Alvast hartstikke bedankt voor de reactie, groetjes
Door Lizzy
#2848791
Tenzij je echt koeien van fouten hebt gemaakt bij de voeding, is de voeding niet bepalend voor het eind resultaat qua groei. Hoe groot een hond wordt ligt in zijn genen opgeslagen. En het kan dat pa en ma beide een normaal/groot postuur hebben en een nakomeling toch kleiner uitvalt. Want het kan van opa's of oma's vandaan komen of nog verder. Ik weet niet hoe hoog Sjarel is en hoeveel ie weegt? Is ie echt onder de maat? Overigens heeft de pup de ergste groei al achter de rug, bij 9 maanden. Brood vindt iedere hond lekker. Het is als een gebakje voor ons. Als je mijn honden de kans geeft, pikken ze ook brood. Zojuist heeft Fritzi in het bos schuimpjes op staan vreten. Voedingstekort? Welnee, gewoon een vuile vieze snaaikous! En daar staan Labradors ook om bekend, toch? Dus nee, geen granen geven. Die zijn ongezond voor de hond.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2849285
Diza heeft een zus die ook vers te eten krijgt. Deze zus is beduidend kleiner dan Diza.
Vond ik ook best gek, maar daar heeft het blijkbaar niet mee te maken.

Groet,

Judith
Door Lil
#2849388
Hier zijn ze dol op alles dat ze niet van mij krijgen: brood, brokken etc. Ik vind dat best logisch, veel leuker en lekkerder toch iets dat je nooit krijgt jatten en opeten.  ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2849394
Sterker nog, als wij willen dat Oscar iets opeet, roepen we dat  het niet mag, dan is het zo op  ;D. Gebeurde laatst met een stukje mango dat viel. Hij snuffelde eraan, nee, dat was niet zo interessant. Tot wij gingen roepen Nee Oscar, NIET opeten, blijf af! Toen was het zo weg!

Brood vinden volgens mij praktisch alle honden lekker. En als je logisch na gaat denken kan ik niet iets bedenken wat nou aan voedingsstoffen in brood zit wat ze nou zo hard nodig hebben of snel tekort komen. En verder ga ik met Lizzy mee. Voordat je formaat verschil krijgt door voedingsfouten, moet je het echt héél bont maken en zie je eerst nog heel veel andere symptomen van tekorten.
Door nikèdog2000
#2849479
mijn eerste hondje vrat het brood op van de eendjes
hij kreeg jeuk van de granen
toen ben ik heel streng geweesd
ik hield hem aan de riem
toen ben ik brood op gaan zoeken
met een opgerolde krant
als hij wilde happen naar het brood kreeg hij een tik op zijn neus met de krant
ik heb dat maar 3 keer moeten doen
toen hij weer los mocht en hij zag brood dan kwam hij het brengen zo schattig :-* :-* :-*
hij heeft nooit meer brood gepikt
Door Parelridder
#2850029
Kaela schreef: Sterker nog, als wij willen dat Oscar iets opeet, roepen we dat  het niet mag, dan is het zo op  ;D. Gebeurde laatst met een stukje mango dat viel. Hij snuffelde eraan, nee, dat was niet zo interessant. Tot wij gingen roepen Nee Oscar, NIET opeten, blijf af! Toen was het zo weg!
:2funny: :2funny: :2funny:
Door monster
#2850361
Onze Lodi is ook een kleine uk met grote ouders.
Hij wordt met 3 jaar nog vaak als een puberpup gezien.
Niet alle labradors worden even groot
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door