Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#2847637
Hallo,

Een pup van 9 weken, drie of vier keer per dag eten?

Hij krijgt nu drie keer per dag en is negen weken jong.

Ik hoor het graag.

Mike
Door Martine-Tom
#2847751
Ik heb Tom altijd 3 keer gegeven tot een maand of 4 daarna 2 keer en met een maand of 6/7 1 keer per dag, niet echt over nagedacht maar zo liep het gewoon, hij at en eet slecht en minderen van maaltijden zorgde ervoor dat ie weer at  :)
Door Parelridder
#2848602
Ik volg het volgende schema:
t/m 3 maanden 4 x daags
t/m 9 maanden 3 x daags
De laatste stap is hier die naar 2 x daags.

Daarnaast kijk ik naar het hondje en de situatie. Zo was mijn jongste hond net 4 maanden toen we 3 weken op vakantie gingen. Al die avonturen (wandelen, leven in een andere omgeving, nieuwe slaapplek, enz.) kosten energie, om die reden ben ik tot ná de vakantie door gegaan met 4 x daags.

Overigens, John Fisher heeft over een interessant onderzoek geschreven m.b.t. de relatie gedrag en aantal voedingen. Pubers kunnen giga honger hebben (denk maar aan wat we zelf allemaal kunnen weg werken zonder er dik van te worden). Sommige puberhonden kunnen dan ook behoorlijk prikkelbaar worden t.g.v. de overschakeling naar minder maaltijden. Als dit gebeurd is het dus de moeite van het proberen waard wat langere tijd meer maaltijden te geven.
Door Larshann
#2849112
Ik heb ook geprobeerd om mijn pupje op 4 maanden over te schakelen op 2x daags, maar dat is niet gelukt, de porties waren duidelijk te groot voor haar, ze voelde zich niet goed na de maaltijd en braakte na een uurtje weer alles uit...na 2 dagen heb ik haar terug op 3x daags gezet en dat ging meteen prima, braken en misselijkheid waren op slag weg... Nu op 5 maanden nog eens geprobeerd en nu is het geen probleem en krijgt ze het gemakkelijk binnnen...Niet alle honden kunnen dus zo vroeg al op 2x daags eten
Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2855175
Ik heb mijn hond ook vrij laat pas op minder porties gezet. Met 3 maanden ging het nog niet soepel naar 3x, dus ze heeft denk ik zeker wel tot 4.5 maand 4x per dag eten gekregen. Daarna rustig afgebouwd, maar aan zo'n mooi voorbeeldlijstje ben ik niet gekomen. Ik voer overigens nu nog steed (iets meer dan 1 jaar oud) nog steeds 2x per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door