Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#2848147
Ik heb een vraagje wat betreft het inenten en de raad van beheer.

Als je een nestje hebt en de chipper komt, dan wordt toch ook naar de inentingen van de moeder en de honden die ook in huis wonen gekeken?
Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen?

Boris en Femke zijn een jaar of drie of langer geleden gevaccineerd.
En Charlotte is in december 2012 gevaccineerd.
Ze zou in december 2015 weer getiterd moeten worden.

Als het allemaal gaat zoals gewenst dan krijgt ze ergens in het najaar een nestje.
Door Lizzy
#2848153
Riek schreef: Ik heb een vraagje wat betreft het inenten en de raad van beheer.

Als je een nestje hebt en de chipper komt, dan wordt toch ook naar de inentingen van de moeder en de honden die ook in huis wonen gekeken?
Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen?

Boris en Femke zijn een jaar of drie of langer geleden gevaccineerd.
En Charlotte is in december 2012 gevaccineerd.
Ze zou in december 2015 weer getiterd moeten worden.

Als het allemaal gaat zoals gewenst dan krijgt ze ergens in het najaar een nestje.
Hier hebben ze daar niet naar gekeken.
Joh Riek, ik wist helemaal niet dat je plannen had met Femke, om een nestje te fokken! Wat gaaf!!!!!!!!
Door Erna
#2848201
Hangt er vanaf. Als hij alleen komt chippen dan kijkt hij (of zij) verder nergens naar. Ook niet naar de entingen van moeders. Het enige wat gecontroleerd wordt is de chip van moeders en natuurlijk of de nestomstandigheden in orde zijn.

Als de chipper ook gelijk locatiecontrole komt doen en jij geeft daar toestemming voor dan worden de boekjes en stambomen/chips wel allemaal gecontroleerd. Maar goed, toen ze de locatiecontrole hier kwamen doen wist manlief de boekjes niet te vinden en daar werd verder niet moeilijk over gedaan. Wel werd bij alle honden de chip gecontroleerd en bleef manlief dus naar boven lopen voor de mappen waar de stambomen inzitten.

Twee weken later een keurig briefje gekregen dat de locatie aan alle eisen voldeed.

Overigens hoef je niet in te stemmen met een locatiecontrole.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2848299
Charlotte is degene die een nestje krijgt.
Ben dus ook heel blij met deze hoek. Ik slurp alle letters op  ;D
Femke is al 10 jaar en ooit gecastreerd  ;)

Eigenlijk vreemd dat je voor een locatiecontrole toestemming moet geven.
Het moet toch altijd voor elkaar zijn en niet alleen wanneer ze aangekondigd komen.

Boris en Femke hebben geen stamboom, maar uiteraard wel een chip.
Maar goed, ze zijn niet gevaccineerd volgens hun plan.  :-\

Bedankt voor jullie antwoord.

Dit brengt me wel bij de volgende vraag.
Is het verstandig om Charlotte nu nog een keer te laten vaccineren voor ze (hopelijk in september) gedekt gaat worden.
Dat blijf ik toch best moeilijk vinden.
Door Erna
#2848318
[quote="Riek"]
Charlotte is degene die een nestje krijgt.
Ben dus ook heel blij met deze hoek. Ik slurp alle letters op  ;D
Femke is al 10 jaar en ooit gecastreerd  ;)

Eigenlijk vreemd dat je voor een locatiecontrole toestemming moet geven.
Het moet toch altijd voor elkaar zijn en niet alleen wanneer ze aangekondigd komen.

Boris en Femke hebben geen stamboom, maar uiteraard wel een chip.
Maar goed, ze zijn niet gevaccineerd volgens hun plan.  :-\

Bedankt voor jullie antwoord.

Dit brengt me wel bij de volgende vraag.
Is het verstandig om Charlotte nu nog een keer te laten vaccineren voor ze (hopelijk in september) gedekt gaat worden.
Dat blijf ik toch best moeilijk vinden.
[/quote]

Nee ik vind het niet vreemd. De chipper komt voor een nest chippen and that's it. Hij of zijn heeft dan alleen toegang in de ruimte bij het nest.  Bij een locatiecontrole betekent het dat je hem of haar toegang geeft tot je verdere prive eigendommen en dat mag niet zonder toestemming.

Bij ons zal een toekomstige locatiecontrole ook niet meer zomaar gebeuren. Zonder aankondiging geven wij geen toestemming meer en zullen er vooraf duidelijk afspraken gemaakt moeten worden. Bij ons was alles in orde en we hebben ook een keurige brief van de Raad ontvangen dat alles aan de eisen voldeed. We hadden alleen een ietwat loslippige onervaren chipper met wie we op ons verzoek aan de Raad ook een gesprek gehad hebben over de gang van zaken.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2848330
Je bedoelt dat ze dan je hele huis mogen doorlopen?
Dat gaat wel wat ver.
Maar eigenlijk zou de chipper toch moeten opmerken als er iets niet in orde is?
En daar eventueel een opmerking naar jou over moeten maken.
Of een melding van maken bij de Rvb.
Stel je hebt de werpkist niet schoon of iets dergelijks.
Maar dit vind ik zo voor de hand liggen dat ik denk dat dit sowieso toch wel gebeurd.
Door Erna
#2848396
[quote="Riek"]
Je bedoelt dat ze dan je hele huis mogen doorlopen?
Dat gaat wel wat ver.
Maar eigenlijk zou de chipper toch moeten opmerken als er iets niet in orde is?
En daar eventueel een opmerking naar jou over moeten maken.
Of een melding van maken bij de Rvb.
Stel je hebt de werpkist niet schoon of iets dergelijks.
Maar dit vind ik zo voor de hand liggen dat ik denk dat dit sowieso toch wel gebeurd.
[/quote]

Je hele huis gaat wat ver natuurlijk maar wel alle ruimtes waar je honden hebt. In jouw geval is dat met 3 hondjes natuurlijk zo gebeurd, bij ons met 15 duurt dat wat langer. En daar hebben ze dus toestemming voor nodig aangezien een chipper geen verdere bevoegdheden heeft anders dan het nest chippen en controleren.
Ze hebben een lijst bij zich waarop ze dingen aankruisen en aantekenen. Naar aanleiding van dat rapport bepaalt de Raad of de locatie aan de eisen voldoet.

Zonder verder in details te treden...bij ons is alles goedgekeurd maar kreeg ik enkele tijd later via een bevriende fokker (ander ras)  volledig te horen hoe de gang van zaken bij ons ging met betrekking tot de honden. En ook al is alles goedgekeurd,.....dat hoort gewoon niet. Er bestaat nog altijd iets van integriteit. En daar hebben we dan ook een gesprekje voor aangevraagd en ook gekregen.
Door Jantina
#2848407
Nou dat ging hier toch heel anders... Meneer kwam langs, idd chip controle, stambomen inzien etc. Heeft nog niet eens bakkie gedronken, wat gekletst en klaar. Ik heb een intacte reu in huis en dacht aan te moeten tonen dat hij in een aparte ruimte kan verblijven als de dames loops zijn. Ik alles gepoetst hier, kennel buiten in orde: nergens naar gekeken.
Een prima ervaring dus, hier zijn ze welkom hoor.
Door Erna
#2848459
[quote="Jantina"]
Nou dat ging hier toch heel anders... Meneer kwam langs, idd chip controle, stambomen inzien etc. Heeft nog niet eens bakkie gedronken, wat gekletst en klaar. Ik heb een intacte reu in huis en dacht aan te moeten tonen dat hij in een aparte ruimte kan verblijven als de dames loops zijn. Ik alles gepoetst hier, kennel buiten in orde: nergens naar gekeken.
Een prima ervaring dus, hier zijn ze welkom hoor.
[/quote]

Was dat niet de gewone controle bij het aanvragen van de kennelnaam?
Laatst gewijzigd door Erna op vr 10 jan 2014, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door