Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2847994
Al wel wat over gelezen, maar toch nog een vraagje.
Mijn oudje holt achteruit, ik denk niet dat hij zijn 14e verjaardag zal halen, maar voor de tijd dat hij nog bij ons kan zijn proberen we het er beste van te maken, altijd met een schuin oog van is dit nog te doen, of moeten we nu echt beslissen het is genoeg  :-\ :'(
Jaren aan de dex gezeten, hierdoor cushing ontwikkelt, achterhand slapte als resultaat, tel erbij op hd en spondylose, zie daar dat het niet lekker gaat meer met lopen.Troxocyl hielp totaal niet. Via osteopaat een middel geadviseerd gekregen en dat ging goed, totdat hij eigenlijk in de vakantie een paar keer onderuit is gegleden op een te gladde vloer in vakantiehuis. Hij is erg onzeker geworden mbt het lopen, vanuit stil stand lijkt het wel of hij eerst een soort sprong probeert te maken, en dat gaat ook niet altijd helemaal goed.
Schoentjes hebben we al geprobeerd, dat word het niet.

Nu heb ik begrepen dat sommige van jullie goede resultaten hebben met cox compositum, via een site begrijp ik dat het ook rustgevend is, maar ook dus werkt als pijnstilling en ondersteuning gewrichten en spieren.
Ik heb het vandaag besteld, maar hoe snel hadden jullie resultaat, dus dat je merkte hee het gaat z'n werk doen?

Misschien nog andere suggesties, glucosamine enz fase zijn we al voorbij, dat werkte vroeger een beetje. Onze volgende stap( na de cox compostium) is weer naar de dierenarts om uit te zoeken welke pijnstilling wel werkt voor hem, offfff... :'( nee ik wil er nog niet aan denken
Door Lil
#2848022
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-*


Cox compositum kan goed tegen pijn werken. Duurt even voor het werkt. Ik heb het al lang niet meer gegeven,  maar lees eens de gebruiksaanwijzing: mocht je geen dubbele porties geven indien nodig?
Mijn ervaring is niet dat ze er rustig van worden.

Wat is Dex?

Rondje da is soms ook een heel strak plan. Boris heeft een tijdje op tramadol (!) gestaan en het hielp heel goed. Andere reden, erg zwaar middel, maar als dát is wat je hond nodig heeft.  :-* :-* :-*
Door sella
#2848044
Dex is dexoral gok ik zo.
Is spiersupport niet iets wat voor kan werken voor je oudje?
Acupunctuur?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2848045
Lil schreef: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-*


Cox compositum kan goed tegen pijn werken. Duurt even voor het werkt. Ik heb het al lang niet meer gegeven,  maar lees eens de gebruiksaanwijzing: mocht je geen dubbele porties geven indien nodig?
Mijn ervaring is niet dat ze er rustig van worden.

Wat is Dex?

Rondje da is soms ook een heel strak plan. Boris heeft een tijdje op tramadol (!) gestaan en het hielp heel goed. Andere reden, erg zwaar middel, maar als dát is wat je hond nodig heeft.  :-* :-* :-*
:-\ Ik had begrepen dat cox compositum tegen pijn werkte, oeps verkeerd begrepen misschien :-[
Hij krijgt nu een middel met oa boswelia maar ook wilg, en ik heb het idee dat dit niet meer voldoende is.
Dex is dexamethason, een ontstekingsremmer waar hij het jaren goed op gedaan heeft totdat hij dus daardoor cushing ontwikkelde.
Ja weet je, we leven per dag, en als dan voor de tijd dat hij er nog is een paardenmiddel gegeven moet worden so be it, het zal zijn leven bekorten maar  beter de dagen/weken dat hij hier nog op deze aardkloot rondhobbelt pijnvrij dan verder aftakeling door pijn.

Ineens ging er een lampje aan, toen de osteopaat het huidige middel adviseerde, gaf ze ook gelijk carporal erbij voor de dagen dat het minder zou gaan, weet iemand of carporal samen kan gaan met cox compositum en/of wilg?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2848047
sella schreef: Dex is dexoral gok ik zo.
Is spiersupport niet iets wat voor kan werken voor je oudje?
Acupunctuur?
Bedankt voor het meedenken, spiersupport zegt me nog niets, ga ik zo even lezen wat dit is en doet. Acupunctuur zou een optie kunnen zijn, stom he aan sommige dingen denk je ineens zelf niet meer als het om je eigen dieren gaat  ;)
Door sella
#2848048
Ik cox compositum kan liever niet samen met carporal ivm grotere kans op maag darm bezwaren.
Je kan nog naar groot hoefblad kijken als natuurlijk pijnstillend middel.
Door Lil
#2848055
Extreme schreef: :-\ Ik had begrepen dat cox compositum tegen pijn werkte, oeps verkeerd begrepen misschien :-[
Hij krijgt nu een middel met oa boswelia maar ook wilg, en ik heb het idee dat dit niet meer voldoende is.
Dex is dexamethason, een ontstekingsremmer waar hij het jaren goed op gedaan heeft totdat hij dus daardoor cushing ontwikkelde.
Ja weet je, we leven per dag, en als dan voor de tijd dat hij er nog is een paardenmiddel gegeven moet worden so be it, het zal zijn leven bekorten maar  beter de dagen/weken dat hij hier nog op deze aardkloot rondhobbelt pijnvrij dan verder aftakeling door pijn.

Ineens ging er een lampje aan, toen de osteopaat het huidige middel adviseerde, gaf ze ook gelijk carporal erbij voor de dagen dat het minder zou gaan, weet iemand of carporal samen kan gaan met cox compositum en/of wilg?
ja, cox compositum is een cox remmer en dus een pijnstiller die niet samen mag gegeven worden met cox remmers.

dus het mag niet samen met rimadyl, carporal, metacam, previcox en noem maar op.

Maar ik dacht dat jij vroeg of ze er ook rustig van werden.  ;)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2848063
Ok dus niet samen met carporal. cox + cox remmer is niet goed, maar je mag wel een dubbele dosis geven van cox compositum toch?
Maar werkt het wel goed als pijnstiller, het is toch een cox remmer, net zoals  bv trocoxil?
En mn oudje hoeft niet rustiger te worden, hoog uit dat hij wat zou ontspannen mbt het lopen dus het zit nu tussen zijn oren dat hij kan vallen en daardoor valt het des te sneller. Op onderstaande link stond namelijk dat het rustgevend zou zijn,  http://www.medpets.nl/groene+os+cox+com ... +kat/1624/

Ach onze oudjes he, we willen ze nog eeuwig bij ons houden, we weten dat langzamerhand het moment dichterbij komt dat wij moeten beslissen dat het niet meer gaat, hopelijk hoeven  we die niet al te snel  te nemen  :-\ :'(
Door Lil
#2848093
Dat van die dubbele dosering weet ik niet zeker, kan een hersenkronkel van mij zijn ;)
Ik heb het 3 jaar lang gegeven samen met glucosamine etc. En toen was de tijd dat dat hielp helaas voorbij. Zodoende nu al 2 jaar meloxicam hier.

Mijn da zegt dat cox compositum en yucca niet samen mag met chemische middelen en ik snap zijn voorzichtigheid. Of hij gelijk heeft weet ik niet, zul je tannetje of zo moeten vragen.

Verder hier inderdaad hetzelfde probleem met mijn oudje, mag hij svp 100 jaar worden? Gaat hem niet worden helaas. Hoop dat 13 hier nog gaat lukken en zelfs dat is nog "lang" om te hopen. Dikke knuffel, ik weet hoe je je voelt.

Misschien kun je voor zijn angst iets anders erbij geven zoals bach bloesem of zo?
Door Alba
#2848342
Hier worden de honden wel degelijk rustig van Cox. Het werkte hier ook heel erg snel tegen de pijn. Maar wellicht dat het ook afhangt van de soort pijn, ik heb het gebruikt bij een rugblessure en bij afgescheurde duimnagels.
Bij de rugblessure gaven we Rymadil tot de Cox arriveerde en na die eerste keer Cox heeft ze eindelijk een nacht goed geslapen waardoor ze ook sneller herstelde, de Cox gaf veel meer effect dan de Rymadil.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2849237
Cox compositum mag inderdaad ook in een dubbele dosering en kan wel samen met andere pijnstillers. Er zit geen wilgebast in. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met de combinatie van wilgenbast en gewone pijnstillers.
Er zitten in de Cox compositum ook kruiden die de nadelen van de gewone pijnstillers tegenwerken.
Door Alba
#2849645
Hitam schreef: Cox compositum mag inderdaad ook in een dubbele dosering en kan wel samen met andere pijnstillers. Er zit geen wilgebast in. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met de combinatie van wilgenbast en gewone pijnstillers.
Er zitten in de Cox compositum ook kruiden die de nadelen van de gewone pijnstillers tegenwerken.
Dus het is zelfs goed om het samen te gebruiken? Goed om te weten!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2849810
Ja, het is gemaakt om samen te gebruiken. Het beschermt de maag en lever. Alleen het effect op de nieren wordt niet tegengewerkt maar ook niet versterkt.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2851309
Hitam schreef: Cox compositum mag inderdaad ook in een dubbele dosering en kan wel samen met andere pijnstillers. Er zit geen wilgebast in. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met de combinatie van wilgenbast en gewone pijnstillers.
Er zitten in de Cox compositum ook kruiden die de nadelen van de gewone pijnstillers tegenwerken.
Begrijp ik het goed dat je cox compositum samen mag geven met bv carporal? Moet je dan ergens van 1 vd 2 de dosering aanpassen/verlagen?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2852191
Naar de dierenarts gegaan, gelukkig vond zij  ook dat hij nog vrolijk is en actief, nog te goed om in te laten slapen, wel vond zij dat hij op een zwaardere pijnstiller moest, het is een morfine achtige pil. Omdat de praktijk niets heeft met natuurgeneeskunde, heb ik daar niet kunnen vragen/gevraagd of het in samenwerking gegeven kan/mag worden met  cox compositum.

Mag cox compotium met iedere pijnstiller?(hierbij nu dus morfine preparaat) Weet iemand dat??
Volgens de da mocht als het nodig is wel samen met carporal de morfine.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door