Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PaulineCosmic
#2847212
Hallo mensen!

Ik heb in mijn vriezer twee voorpoten en de ribben van een haas. Nou is mijn hond een beginnend BARFer en vind ik hazenbot wat teveel van het goede. Ik wil daarom het vlees eraf krijgen en haar dat als spiervlees voeren. Maarre.. hoe krijg ik dat voor elkaar?

Momenteel ligt de boel op 't aanrecht, sinds een uurtje, het komt uit de vriezer dus begint nu wat snijbaar te worden. Maar wat is wijsheid hier? Is er een manier waarop ik het in bevroren toestand van het bot af krijg? Of moet ik juist wachten tot het helemaal ontdooit is? En kan ik het dan nog opnieuw invriezen?

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2847222
Ik krijg vleesbotten niet ontbeend als ze nog bevroren zijn. Dus er is dan geen andere optie dan ontdooien. En dan weer opnieuw invriezen geeft in theorie wel iets van kwaliteitsverlies, maar ik denk dat met snel en hygienisch werken dat risico best te overzien valt.
Neem een goed en scherp mes en werk logisch en geconcentreerd.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2847224
hazenribben kun je prima voeren hoor, dat kreeg wifi al weg met 3-4 maanden. Evt. zou je een keer met de hamer op die 2 voorpoten kunnen slaan, maar dan zou ik het gewoon in z'n geheel geven  :)
Door Lil
#2847306
ontdooien laten en met een scherp (fileer)mesje eraf halen. Hier wordt zo vaak dingen ontdooit en opnieuw ingevroren. Nooit problemen mee gehad. ik maal namelijk zelf dus eerst (deels) ontdooien om te kunnen malen en vervolgens verpakken en invriezen. Om dan helemaal te ontdooien om te voeren.
Door miik
#2847785
Ik denk ook dat je de hazepootjes wel kunt voeren... maar anders...
Ik zelf vind het het makkelijkste om een scherp mesje in het midden erin te steken, en dan zo dicht mogelijk tegen het bot aan, dan snij je langs het bot naar het uiteinde van het bot. Dan heb je dus de helft los. Dat kun je dan vasthouden terwijl je de andere helft los snijdt.
Het is het makkelijkste om te proberen het in 1 stuk eraf te snijden. Steeds een klein stukje gaat veel lastiger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door