Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wheaty
#2846323
Een vraagje.
Begrijp ik het goed dat glutenvrij vlees, vlees is van dieren die geen granen als eten hebben gehad?

Veel dieren krijgen brokken, en dan dus vaak granen, bijgevoerd. Paarden en konijnen denk ik bijvoorbeeld.
Koeien krijgen vaak mais, dat is toch ook een graansoort?

Aangezien er ook een gevogelte-allergie bekend is moet ik die zowieso al schrappen. Maar die eten ook vaak granen.

Wat zou er dan nog overblijven?
Wat eten, herten precies? En als ze bijgevoerd worden?

Ik ga me steeds meer afvragen dat wat er overblijft maar heel weinig is????

Welke ervaringen hebben anderen?

groeten Ine, met Spyke, Keagen, Mack en Sem.
Door suzanne 1
#2846472
glutenvrij of juist vlees met gluten bestaat niet. Er zitten gewoon geen gluten in vlees, wat een dier ook wel of niet gegeten heeft. In brokken zitten vaak wel gluten....lees granen. Die gluten zitten in die brokken door alle mais, tarwe, rijst etc die er in zit en niet door het vlees wat in die brok zit. Je kunt dus gewoon alle diersoorten voeren waar jouw hond tegen kan (als je tenminste vers voert).
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2846478
Ik zou dan wel oppassen met kvv van dieren die graan eten, daar zouden natuurlijk sporen van in de kvv kunnen zitten (denk aan wat maaginhoud, de inhoud van pens). Dit zou ik goed navragen.
Nekken van gevogelte zouden eventueel ook graan kunnen bevatten in de krop (maar gevogelte voer je toch al niet), en zoals gezegd pens dus ook, afhankelijk van wat het dier gegeten heeft. Je kunt door zelf samen te stellen de meeste dingen wel uitsluiten gelukkig.
Wild lijkt me een goede optie, natuurgrazers als ze niet met graan of brok worden bijgevoerd (rund /paard /schaap), en is vis misschien nog een optie?
Door eelke
#2846525
Kim_S schreef: Ik zou dan wel oppassen met kvv van dieren die graan eten, daar zouden natuurlijk sporen van in de kvv kunnen zitten (denk aan wat maaginhoud, de inhoud van pens). Dit zou ik goed navragen.
Nekken van gevogelte zouden eventueel ook graan kunnen bevatten in de krop (maar gevogelte voer je toch al niet), en zoals gezegd pens dus ook, afhankelijk van wat het dier gegeten heeft. Je kunt door zelf samen te stellen de meeste dingen wel uitsluiten gelukkig.
Wild lijkt me een goede optie, natuurgrazers als ze niet met graan of brok worden bijgevoerd (rund /paard /schaap), en is vis misschien nog een optie?
De fazant die ik steeds heb zit veeeeeeeeeel voller met granen dan de fabriekskippen en eenden.  :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2846541
eelke schreef: De fazant die ik steeds heb zit veeeeeeeeeel voller met granen dan de fabriekskippen en eenden.  :-\
Oeps... ik bedoelde eigenlijk haas, ree, konijn etc.
Maar fazant valt onder gevogelte, en dat voert TS niet  ;)
Door eelke
#2846545
Kim_S schreef: Oeps... ik bedoelde eigenlijk haas, ree, konijn etc.
Maar fazant valt onder gevogelte, en dat voert TS niet  ;)
Oh ja, lees ik nu ook net :P

Ik zou gaan barfen, misschien zelfs beginnen met een eliminatie dieet. Voordeel van barf is dat je weet wat je voert, en je zo dus zeker weet dat je geen maagjes voert etc. Een voor een iets toevoegen, dan weet je uiteindelijk (dat duurt heel lang) wat wel en wat niet kan.
Gebruikersavatar
Door pike
#2846717
Vlees bevat geen gluten, maar als je hond een glutenallergie heeft dan moet je dus geen lichaamsdelen voeren die deel uitmaken van het spijsverteringssysteem zoals slokdarm, maag, darmen, krop, want daar kunnen dus gluten inzitten die het dier gegeten heeft. Maar het vlees, de botten, de organen kan je gerust geven, die bevatten geen gluten.
Door Wheaty
#2846721
Dank jullie wel voor de reactie!

Ik voer intussen anderhalf jaar vers, hoofzakelijk barf. De hond heeft ook gevogelte probleem, dus nog een kat erbij was niet heel veel nieuws.
Ik kwam laats iets tegen van 'ik geloof'smuldier waar apart glutenvrij op stond. Meestal lusten ze dat niet zo, dus heb ik niet gekocht.
Ik dacht dat er iets van die gluten in het lichaam werden opgenomen en dan dus ook in het spiervlees, min of meer, terug te vinden waren.

Ze krijgt nu al een tijdje geen gevogelte maar de uitslag komt in glofjes terug waardoor ik ook dat hertevlees ging verdenken  :(

Dan betekent het in ieder geval dat ik gelukkig meer soorten zou kunnen voeren en dat is fijn.
Dan toch maar langer de probiotica en drainage blijven gebruiken.
Door eelke
#2846742
Wheaty / Ine en Keagen schreef: Dank jullie wel voor de reactie!

Ik voer intussen anderhalf jaar vers, hoofzakelijk barf. De hond heeft ook gevogelte probleem, dus nog een kat erbij was niet heel veel nieuws.
Ik kwam laats iets tegen van 'ik geloof'smuldier waar apart glutenvrij op stond. Meestal lusten ze dat niet zo, dus heb ik niet gekocht.
Ik dacht dat er iets van die gluten in het lichaam werden opgenomen en dan dus ook in het spiervlees, min of meer, terug te vinden waren.

Ze krijgt nu al een tijdje geen gevogelte maar de uitslag komt in glofjes terug waardoor ik ook dat hertevlees ging verdenken  :(

Dan betekent het in ieder geval dat ik gelukkig meer soorten zou kunnen voeren en dat is fijn.
Dan toch maar langer de probiotica en drainage blijven gebruiken.
Ik heel veel kvv's zit ook bv rijst, dus ik denk dat dat bedoeld wordt met glutenvrij.
Hert kan alsnog hoor, Joep kan er ook niet tegen terwijl hij wel tegen kip paard en geit kan, terwijl je daar eerder een reactie op zou verwachten...
Door Lizzy
#2846767
eelke schreef: De fazant die ik steeds heb zit veeeeeeeeeel voller met granen dan de fabriekskippen en eenden.  :-\
Dan heb jij vast dezelfde als ik :-\
Ik heb het idee dat deze "wilde fazanten" nog even vet gevoerd worden op 1 plaats en dan massaal worden afgeschoten.
Door eelke
#2846770
Lizzy schreef: Dan heb jij vast dezelfde als ik :-\
Ik heb het idee dat deze "wilde fazanten" nog even vet gevoerd worden op 1 plaats en dan massaal worden afgeschoten.
Ja dat denk ik ook...
Door Lizzy
#2846784
eelke schreef: Ja dat denk ik ook...
Nah ja, we moeten maar zo denken, ze hebben al die dagen ervoor vrij door de natuur kunnen hobbelen :-\
Door eelke
#2846785
Lizzy schreef: Nah ja, we moeten maar zo denken, ze hebben al die dagen ervoor vrij door de natuur kunnen hobbelen :-\
Ja... :-\

Ik voer het voorlopig niet meer. Het graan puilt er uit, en 'toevallig' kreeg Gijs de hotspots toen hij veel fazant kreeg...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door