Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2846713
Noppie vind lamspens heerlijk. Pixie krijgt 1 keer per week pens. Noppie krijgt dan ook een paar plukjes. Nu vraag ik me af hoeveel pens mag een kat hebben per week? Noppie weegt rond de 6,5 kg
Door Martine-Tom
#2846719
Er is niet echt een richtlijn voor, het hoort niet in het menu, maar Doki vind het ook heerlijk dus die krijgt zo als Tom pens krijgt ook gewoon een maaltje pens, das dan een halve dagportie, Tom eet 1 keer per dag en de katten 2 keer :D
Meer zou ik persoonlijk niet doen, Doki krijgt het wel aan 1 stuk, is nog wel leuk tandenpoetsmateriaal :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2846720
Af en toe een beetje (50 gram?) zou ik denk ik niet bezwaarlijk vinden.
Pens maakt geen deel uit van een kattenmenu, dus daar zijn niet direct richtlijnen voor te vinden.
Door TMG1961
#2846722
bedankt voor antwoorden. Noppie krijgt beduidend minder dan 50 gram..denk misschien 10-15 gram. En het is als extra, hij krijgt gewoon z'n normale hoeveelheid avondeten. Dus hij blijft het gewoon krijgen. Gedroogde long vind ie ook heerlijk, krijgt ie ook dagelijks een klein plukje van als snackje
Door Martine-Tom
#2846726
Oh daar zou ik geen moeite mee hebben, Doki krijgt 100 gram per 2 weken en doet het daar prima op, op een wat typische kattenbakgeur na dan  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2846729
(Overgens niet geheel mijn keus hoor dat ie zoveel krijgt, maar als ik het hem niet geef slaat ie Tom in elkaar om zijn pens te bemachtigen :-[ :biggrin2:)
Door kimber
#2846799
Martine-Tom schreef: (Overgens niet geheel mijn keus hoor dat ie zoveel krijgt, maar als ik het hem niet geef slaat ie Tom in elkaar om zijn pens te bemachtigen :-[ :biggrin2:)
:2funny:

Hier ook een poezel die gek is op gedroogde runderlong.
Pens heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk haast wel zeker dat hij dat ook opeet.
Van een weinig lustende brokken kat is hij veranderd naar een alles vlees etende vreter gegaan ;D
Door Ruisje
#2846806
Onze Ruis krijgt een aangepast menu met maar 7+% kaalbot en daardoor dus veel spiervlees. Om te voorkomen dat hij niet veel te veel fosfor krijgt tov calcium, zit er 10% pens door zijn menu. Per week is dat ongeveer 90 gram! Meneer Ruis klaagt niet!  :biggrin2:
Door Mowgli
#2846887
Ik heb het grijze vermoeden dat meneer Mowgli ook geen nee tegen pens zou zeggen. Maar omdat ik geen hond heb en het geen onderdeel van een kattenmenu is heb ik geen behoefte het uit te proberen  ::)  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2847006
Ik heb een kg'tje pens in de vriezer liggen, en heel af en toe (het is weeral lang geleden moet ik zeggen) krijgt Cuzco lamspens als orgaan terwijl de rest gedroogde vorm krijgt. Die lusten ze wel  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door