Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door madrike
#2846537
Tot nu toe pasten mijn ouders altijd op onze 2 colliedametjes als wij met vakantie gingen.
Een ongekende luxe natuurlijk; gewoon je honden in hun eigen vertrouwde omgeving kunnen laten.
Nu komen mijn ouders op een leeftijd dat ze twijfelen of ze het wandelen etc met 3 (straks misschien 4)
honden nog wel aan kunnen (ze hebben zelf ook een colie)
Daarom zijn we op zoek naar een goed pension voor 3 colliedametjes (en een lieve poes).
Vraag is daarbij natuurlijk waar ik op moet letten en hoe dat moet met hun eten.
Als ik zo de websites lees van pensions in de buurt is het BARF/KVV geven nog niet echt gewoon.
Is er ergens een site waarop ik pensions kan vinden die ervaring hebben met BARF/KVV?
Of weet iemand een pension in de omgeving Weert/Roermond?
Door Lil
#2846553
Een vriendin van mij is tevreden over een pension in Weert, maaaaaaar ik weet niet of zij het ok vinden om kvv te voeren (ik krijg haar niet overtuigd om op vers over te stappen, dus zij geeft gewoon brok).

Waar ik op let is hoe zij met honden omgaan, is er toezicht als honden samen buiten lopen. Wat doen zij als een hond niet met andere honden overweg kan. Gaan ze met de honden wandelen indien mogelijk. Hoe zit het met een hond die ziek wordt etc etc. Ik ga altijd kijken hoe het eraan toe gaat en vraag ze het hemd van het lijf. Het moet wel goed voelen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2846587
Enige tip die ik kan geven is om vooraf een keer te gaan kijken in het pension zodat je het met eigen ogen kan zien.
Door hannabelgje
#2846589
Lupa-diervoeding heeft ook een pension dus die zullen wel vers voeren neem ik aan. Mijn trainster in Budel doet ook aan vakantieopvang in huis. Zij voert ook vers. Ik denk alleen niet dat ze ook katten opneemt.
Door nienk
#2846667
ik heb via www.hondenoppasgezocht.nl een opvang adresje voor Reus gevonden, iemand die (professioneel) honden aan huis opvangt voor als de baas aan het werk of op vakantie is. op die site staat van alles, van asiels tot 12 jarige meisjes die graag een hondje uit willen laten, dus de reacties zijn nogal wisselend, maar uiteindelijk is het voor Reus (die nogal een gebruiksaanwijzing heeft) dus wel gelukt.
Door **Jolanda**
#2846708
Ik ken de mensen van dit pension persoonlijk (via de manege) en mijn zus helpt er af en toe. Lieve en nette mensen, dagelijks worden de rennen schoon gemaakt en de honden mogen een x-aantal keer per dag naar de speelweide.
Heel veel staat op de site en als je meer wilt weten kun je hun even bellen, vers geven is geen probleem (kvv in ieder geval, barf weet ik niet)
Ze hebben een grote(re) kennel/ren om een aantal honden bij elkaar te zetten, de rest zit gewoon apart in een eigen kennel/ren. Hoeveel honden er in die kennel/ren kunnen weet ik niet.
Als het gewenst is kunnen de honden ook apart van de rest op de speelweide gezet worden, tenminste als ik het goed onthouden heb.

http://www.dierenhotelspaubeek.nl/
Door madrike
#2846815
Voor onze kat heb ik intussen een leuk pension in Roermond gevonden waar ze ook buiten (wel overdekt natuurlijk) kan.
Aan Lupa had ik nog niet gedacht, terwijl ik daar wel regelmatig mijn KVV vandaan haal  :-[
@Lil het zou fijn zijn als je zou kunnen achterhalen welk pension dat is in Weert. Ik heb er zeker al 4 gevonden.
Ik ga zeker nog kijken op http://www.hondenoppas gezocht, dank je voor deze link.
Helaas is Drenthe voor ons te ver. Niet voor mijzelf maar voor mijn jongste colliedametje.
Ze heeft enorm veel last van wagenziekte dus grote afstanden mee in de auto doen we haar liever niet aan.
Ze mag ook een weekje logeren bij de fokster waar ze vandaan komt maar 2x2 uur rijden...................
Ik ga deze week maar eens even rondbellen om wat afspraken te maken.
Goed rondkijken en een beetje sfeer proeven gelukkig heb ik nog even de tijd.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2892419
Heb je ook wel eens overwogen om house sitters te vragen? Wij hebben een paar jaar geleden kennis gemaakt met het concept house sitten, en ik vind het echt super. De honden en evt andere dieren kunnen in hun vertrouwde omgeving blijven en je kunt zelf 'selecteren' wie er in je huis komt. En het kost niets. Voor de house sitters is het heel leuk om in een nieuwe omgeving op honden te mogen passen.
Door tessa
#2892572
Ik zweer bij pension van de Lindeberg in Etten Leur.
Mijn honden gaan nergens logeren maar daar wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door