Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#284428
Aangezien ik mijn honden van de brokken af wilde hebben en op vers vlees wilde zetten wat binnen mijn butget past kwam ik bij AHV terecht. Hier had ik op deze site toch ook een hoop goede berichten gehoord.
Zit ik net op de verpakking te kijken, staat daar op dat er runderlever inzit. Maar op de barfingredientenlijst staat dat runderlever de opslagplaats is van medicijnen en gif; en dat je dat dus niet moet geven!
Hoe zit dat? Kan iemand mij verklaren hoe dit zit??
Baal vreselijk want AHV is voor mij financieel goed te doen, de andere merken zijn toch een stukkie duurder.

gr, Angelique
Door Lizzy
#284474
Tja. Geen idee. Ik vind runderlever van niet biologisch gehouden runderen dus drie keer niks. Duck bevat ook runderlever. En volgens mij Bibi ook. Ze zullen het niet zo streng nemen als ik, denk ik.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#284540
[quote="Lizzy"]
Tja. Geen idee. Ik vind runderlever van niet biologisch gehouden runderen dus drie keer niks. Duck bevat ook runderlever. En volgens mij Bibi ook. Ze zullen het niet zo streng nemen als ik, denk ik.
[/quote]

NIet meteen slaan, maar dan stoppen ze in kvv dus toch ook gewoon troep?? :-\
Want wat kan de invloed van die runderlever zijn op je hond??

gr, Angelique
Door Lizzy
#284543
[quote="bernergek"]
NIet meteen slaan, maar dan stoppen ze in kvv dus toch ook gewoon troep?? :-\
Want wat kan de invloed van die runderlever zijn op je hond??

gr, Angelique
[/quote]

Nou, troep....? Dat zou ik niet willen zeggen hoor! Als mens kun je zometeen gewoon bij de slager runderlever gaan kopen! Dus een mens eet het ook! Runderlever is dus geen troep. Het kan alleen wel beter, vind ik. Maar ja, met kvv is het wel zo dat je moet nemen zoals het komt....
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#284546
Je moet kvv inderdaad nemen zoals het komt. Maar runderlever is dus niet aantoonbaar schadelijk zoals bepaalde stoffen die in brokken zitten als ik het goed begrijp. Dus als ik mijn honden op AHV zet ben ik beter bezig dan dat ik ze op Cavom brokken laat staan??

gr, Angelique
Door Lizzy
#284548
[quote="bernergek"]
Je moet kvv inderdaad nemen zoals het komt. Maar runderlever is dus niet aantoonbaar schadelijk zoals bepaalde stoffen die in brokken zitten als ik het goed begrijp. Dus als ik mijn honden op AHV zet ben ik beter bezig dan dat ik ze op Cavom brokken laat staan??

gr, Angelique
[/quote]

Oh ja absoluut! Overigens zit er in brok ook runderlever. En in sommige zelfs varkenslever. En daarnaast zit er in brokken nog veel meer troep.

Dat heel klein beetje runderlever in versvlees: zou ik me gewoon totaal niet druk om maken. Je moet ook niet vergeten dat het percentage runderlever in kvv erg laag is hoor. Anders zou een hond veel te veel vitamine A binnen krijgen. Dat percentage wat erin zit lijkt me geen enkel bezwaar. Maar goed, als je dus barft en je kunt kiezen: dan zou ik zelf geen runderlever nemen. Ach ja, misschien af en toe.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#284555
Lizzy, hartstikke bedankt voor je reactie. Ik ben gewoon nog erg onzeker en zie dan gelijk overal spoken. Je wilt nu eenmaal het beste voor je honden, ze zijn gewoon mijn alles! Barfen is natuurlijk het beste, maar die botten zie ik nog niet zitten en iedere dag eischaal is denk ik ook niet goed. Dus voorlopig wordt het AHV hier. Eerst de brokken op, maar ze krijgen vanaf nu al wel 4 dagen kvv per week (ze vinden het overigens heerlijk!).

gr, Angelique
Door Jacqueline74
#284587
Ja kan je brokken ook gewoon naar het asiel brengen hoor ;D, wij waren ook van plan om de brokken op te maken maar hij vindt kvv zo lekker dat we de brokken maar hebben wegggeven en blij dat ze waren ;D
Door Laura2004
#284639
Ik heb toen ik ging barfen 30 kilo brokken naar het asiel gebracht en ze waren er heel blij mee en mijn honden waren nog blijer dat ze geen brokken meer hoefden te eten. ;D
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 19 mar 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#286607
ik heb toen ik over ging op kvv
de brokken aan iemand anders gegeven die daar al op vooruit ging hahaa,
maar ik zou idd nog liever ahv voeren dan brokken .
al ben ik wel erg benieuwd hoeveel je berners er straks van nodig blijken te hebben,
omdat mijn honden van ahv bijna het dubbele nodig hebben dan van carnibest
en dat is voor mij dan niet goedkoper
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#286911
[quote="diana"]
al ben ik wel erg benieuwd hoeveel je berners er straks van nodig blijken te hebben,
omdat mijn honden van ahv bijna het dubbele nodig hebben dan van carnibest
en dat is voor mij dan niet goedkoper

[/quote]

Ze krijgen nu ongeveer 800 gram AHV per dag (die 4 dagen) en hebben daar nu genoeg aan. Weet natuurlijk niet hoe dat gaat als ze volledig op kvv overgaan. Ik wil ze dan ook groentemix en yoghurt erbij gaan geven.
Hebben ze dan toch tekort dan krijgen ze extra AHV. Mocht deze hoeveelheid nu echt veel groter zijn dan kan ik altijd nog op een ander merk overgaan.

gr, Angelique
Door diana
#287017
nou ik denk
wanneer je zelf nog wat dingetjes er bij gaat geven dat ze genoeg hebben .
de tijd al het leren .
ik heb soms ook ahv wanneer mijn vriezer bijna leeg is
heb dan de 2 complete varianten
de vlees/pens compleet en de vlees/compleet .
en ze vinden het ook hartstikke lekker .
maar voor mijn gevoel ziet carnibest er beter uit
de honden zal het een worst wezen
alles liever dan brokken .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door