Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#2845171
Hallo

Ik zit te tobben met mijn boef, bouvier 12,5 jaar.
Een week of 6 terug bij mijn da geweest wegens hevig kotsen aan de dunne en geen eetlust meer. Hij heeft toen injecties ab en iets tegen de misselijk gehad tezamen met diarstop en metrazol. De volgende dag begon hij weer op te knappen en na de kuur was hij weer helemaal in orde.
Afgelopen donderdag begon het feest echter weer in lichtere vorm terug te keren, hij zit nu weer aan de diarstop en de metrazol. En hij gaat weer vooruit.

Omdat ik het echter niet vertrouw, en er eerdaags ook een nieuwe pup komt, heb ik vandaag ontlasting onderzoek laten doen waar echter niets uit gekomen is.
Geen wormen, geen Giardia, eigenlijk niets bijzonders.
Deze da had het er over dat het waarschijnlijk schimmels, gisten in zijn darmen zijn en ik moest met de medicatie doorgaan.

Kan ik hier iets aan doen om te voorkomen dat het weer terug keert ?
Probiotica zou dat helpen ?
En hoe komt hij hier aan ?
Door Eef+Stippels
#2845200
Ik zou sowieso probiotica geven, ivm de ab.
En dat is ook goed bij schimmel/gist. Ook knoflook werkt daar goed tegen (maar niet te veel geven).

Ik vind het best wel een behoorlijke reactie, hevig overgeven en diaree door alleen een schimmel of gist in de darmen...
Als het ondanks de probiotica en knoflook weer gebeurd, zou ik denk ik verder onderzoek laten doen. En ook goed opletten of het iets in het voer kan zijn waar hij niet goed tegen kan. Die van mij kunnen bijvoorbeeld niet tegen haas.

Sterkte ermee!
Door Lizzy
#2845211
arnold schreef: Hallo

Ik zit te tobben met mijn boef, bouvier 12,5 jaar.
Een week of 6 terug bij mijn da geweest wegens hevig kotsen aan de dunne en geen eetlust meer. Hij heeft toen injecties ab en iets tegen de misselijk gehad tezamen met diarstop en metrazol. De volgende dag begon hij weer op te knappen en na de kuur was hij weer helemaal in orde.
Afgelopen donderdag begon het feest echter weer in lichtere vorm terug te keren, hij zit nu weer aan de diarstop en de metrazol. En hij gaat weer vooruit.

Omdat ik het echter niet vertrouw, en er eerdaags ook een nieuwe pup komt, heb ik vandaag ontlasting onderzoek laten doen waar echter niets uit gekomen is.
Geen wormen, geen Giardia, eigenlijk niets bijzonders.
Deze da had het er over dat het waarschijnlijk schimmels, gisten in zijn darmen zijn en ik moest met de medicatie doorgaan.

Kan ik hier iets aan doen om te voorkomen dat het weer terug keert ?
Probiotica zou dat helpen ?
En hoe komt hij hier aan ?
Stel nou dat het een schimmel of een gist is he, dan helpt antibiotica daar lekker tegen, not :-\. Daar wordt het alleen maar erger van. Dus kan je dierenarts nu gewoon niet eerst eens een goede diagnose stellen voordat hij antibiotica voorschrijft?

En ja tjee, dit kan van alles zijn. Het kan begonnen zijn met een virus. Of een andere infectie (met bacterieen of iets). En ga je dan AB geven, dan verziek je dus de darmflora alleen maar nog verder....

Hoe is het nu met de eetlust? Is je hond echt ziek of heeft hij nu alleen dunne ontlasting? Kotst hij ook? Hoe ziet de ontlasting eruit? Ik bedoel, is het water, vla, stinkt het erg, etc?

Misschien heb je hier wat aan: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html

Probiotica lijkt me een buitengewoon goed idee, om de darmflora weer te herstellen. Solgar Acidophilus 40+ is erg goed! Daar moet je zelfs de eerste dagen maar een halve capsule van geven.
Door arnold
#2845242
De eerste keer was hij echt ziek met een beetje verhoging, futloos en niet meer willen eten.
De tweede keer had hij s' nachts gekotst en werd de eetlust meteen minder met dunnere, als volle yoghurt zeg maar, ontlasting.
Echter de diastop en de metrazol zijn op dit moment dan wondermiddelen, hij knapt meteen op en krijgt een vreetkick. Ook de ontlasting wordt snel weer normaal. Stinkt wel erg.
Ik ga in ieder geval kijken of ik hier Solgar kan vinden en daar mee beginnen.
Ik las op de link die je gaf dat ook stres een oorzaak kan zijn.
Nu is hier het afgelopen half jaar veel gebeurd, stres voor de hele familie, en is een paar maanden terug zijn maatje ook weg gevallen.
Hoewel deze hond de rust himzelf is, zou dit dan evengoed nog invloed kunnen hebben ?
Andere oorzaken zoals verkeerd voer of iets van straat gegeten hebben acht ik uitgesloten.
Wel begint hij meteen gras te vreten als het weer de kop op steekt.
Door arnold
#2845758
Geen Solgar te vinden hier, ik heb nu Orthiflor Original.
Wat voor dosering houd ik aan ?  Voor mensen is het 1 capsule per dag tot max. 3 per dag.
Mijn hond weegt 44 Kg. Zou een halve capsule per dag genoeg zijn of toch maar iets meer ?
Door Lizzy
#2845763
Ik zou 2 dagen een halve capsule geven. En dan over gaan naar 1 en misschien zelfs 1,5 capsules per dag. Ik hoop dat het snel verlichting geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door