Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nancy73
#2843300
De laatste drie weken heeft Devina regelmatig last van ochtendziekte. Ze maakt me vroeg wakker, moet dan spugen en wil niet eten. (in de weken van haar loopsheid wel 5 keer, deze morgen weer)
Buiten lijkt ze niet ziek maar ik vind haar toch wel wat rustiger. Vervolgens knapt ze op, wil 's avonds wel eten en gaat het weer een paar dagen goed.

Het is net een zwangere vrouw met ochtendmisselijkheid!  Dat is ze niet maar ze was wel loops. Daar is ze nu van af maar de kans zit er in dat dit over gaat in schijnzwangerschap omdat ze dat de vorige keer ook was.

Ik maak me toch wel een beetje zorgen! Zou ze zich zo kunnen voelen door de loopsheid/schijnzwangerschap? Ik denk dat dat wel een het geval zou kunnen zijn maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt bij mijn vorige honden.

Heeft iemand advies voor mij?
Door Nancy73
#2843375
Dat heb ik idd in huis gehaald. Er werd me verteld dat het ook tegen misselijkheid helpen kan.
En ik heb Puur schijnzwanger besteld.
Door eelke
#2843381
Nancy73 schreef: Dat heb ik idd in huis gehaald. Er werd me verteld dat het ook tegen misselijkheid helpen kan.
En ik heb Puur schijnzwanger besteld.
Helpt idd goed, heb het voor Joep in huis maar zelf ook al wel eens gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2843416
Hoe laat krijgt ze voor het laatst eten in de avond? Als dat vroeg op de avond is bewaar dan een beetje en geef dat voor het slapen gaan. Sommige honden zijn soms misselijk vanwege een lege maag. Hopelijk is het snel over. Succes!
Gebruikersavatar
Door Riek
#2843573
Hier ook een spugende hond als ze voor het laatst rond 17.00 uur haar eten heeft gehad.
Nu bewaar ik een klein beetje en krijgt ze dat rond 23.00 uur.
Nooit meer last gehad.
Door Nancy73
#2845301
Devina krijgt twee keer per dag eten. Een keer om 6 uur 's ochtends en een keer om ongeveer half 5 in de middag.

Na een training krijgt ze ook altijd wat eten. Dat is meestal tussen de middag. Maar dat is dus niet elke dag zo.
Door Lizzy
#2845318
Nancy73 schreef: Devina krijgt twee keer per dag eten. Een keer om 6 uur 's ochtends en een keer om ongeveer half 5 in de middag.

Na een training krijgt ze ook altijd wat eten. Dat is meestal tussen de middag. Maar dat is dus niet elke dag zo.
Ik zou haar op 1 keer per dag eten zetten. Dat klinkt raar maar hoe minder je de maag belast met eten, hoe beter. Een (1) keer per dag voor een volwassen hond is echt prima. Ik vind echt dat honden die 1 keer per dag eten veel minder vaak problemen hebben met maag-issues dan honden die meerdere keren per dag eten.

Verder kun je haar wat Okugest geven ja. Super spul.
Door Nancy73
#2860245
Dank jullie wel voor de reacties!

Ondertussen heb ik het allemaal uitgeprobeerd.  Wat later eten geven lijkt goed te helpen.
Een keer per dag eten geven lukt  niet. Ze is niet zo gulzig en een te volle bak wordt niet leeggegeten (ik vraag me toch af of ik wel een echte Dalmaat heb  ;) )

Wat ook is opgevallen is dat als ze eendennekken heeft gegeten ze dan de volgende ochtend de niet verteerde wervels uitspuugt dus die gaan van het menu!

Het gaat  nu gelukkig goed met Devina!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door