Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2843939
Nou na lang zitten piekeren (alsof ik niks anders te piekeren heb) stel ik toch de vraag even hier. Heb 30 december de bloedtest laten doen bij Kyra waarbij alles getest werd. 2 januari kreeg ik de uitslag. Ze hebben wel wat gevonden. Haar leverwaarden waren lager ook 1 soort bloedcel. Ik ga straks eens een mail sturen welke precies want ik vergeet al te veel.

De dierenarts zei me dat de leverwaarden te maken konden hebben met die bloedcellen maar kon ook secundair zijn. Aangezien Kyra al hele tijd niet meer had gebraakt en ze nu die test hebben gedaan denkt de DA nog steeds dat het daarvan kan komen de andere waardes, maar dat als ik toen had laten testen ze misschien wel nog slechter zouden kunnen zijn.

Ze zei me voordat ik Kyra op de brokken zet: Toen stond ik al in de steigers. Ik zei Kyra gaat absoluut niet op brok, dat word haar dood. 7 jaar geleden heeft vlees juist haar leven gered want we hadden haar al bijna in laten slapen. Ze dacht namelijk aan een allergie nu. Ik zei ik ga geen brokken geven. Toen zei ze wat voer je? Ik zei rund en kip en lam en geit en vis en ga zo maar door. Toen vroeg ze zoveel? Waarom niet maar 1 soort. Ik zei dat, dat beter was verschillende diersoorten en dat ik ook niet graag eenzijdig voedsel zou willen eten.

Ze zei me dan 1 soort te geven (geit of zo voor 6 weken), maar ik begrijp iets niet. Want de DA bleef volhouden dat het door het braken kwam en dat er toch "iets" is met maag/darm stelsel. Ik zei dat kan wel kloppen, maar wil er bij mij niet meer in dat het door het braken komt nu nog die waardes. Nou weet ik niet hoe ze waren en zijn en zo. Maar ik dacht zo:

Als ik nu nog 6 weken wacht en weer bloed laat prikken en nu niks doe en ze heeft in die tijd ook niet gebraakt? Dan als ze weer het zelfde zijn ze toch niet door het braken komen die waardes? Of stijgt dat nou zo langzaam die waardes? Als ze dan weer minder zijn of nog slechter dat we dan verder moeten gaan kijken?

Heeft iemand anders nog ideeën of zo? Want ik weet het niet. Graag iemand die met mij mee denkt :-[
Door lightning
#2844555
Nou dit zijn toch vragen dacht ik hieronder. Aangezien ik even niet weet wat te doen behalve dan het idee wat ik schreef. Of brokken??


Als ik nu nog 6 weken wacht en weer bloed laat prikken en nu niks doe en ze heeft in die tijd ook niet gebraakt? Dan als ze weer het zelfde zijn ze toch niet door het braken komen die waardes? Of stijgt dat nou zo langzaam die waardes? Als ze dan weer minder zijn of nog slechter dat we dan verder moeten gaan kijken?

Heeft iemand anders nog ideeën of zo? Want ik weet het niet. Graag iemand die met mij mee denkt :-[
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2844650
Ik zou eerst eens nagaan wát er nou precies afwijkt en wat dat zou kunnen betekenen. Kunnen die afwijkingen wel in relatie staan tot het vele braken? En wat was je aanleiding om bloed te prikken? Het braken, of iets anders? Heeft ze dan nu medicijnen oid gekregen, of is het braken vanzelf gestopt?

Het voedingsadvies van je dierenarts klinkt erg alsof ze niets van vers weet of snapt. Aangezien ik geen idee heb wat de aanleiding van je bloedonderzoek is, weet ik ook niet waarom er brokken aangeraden zijn. 

Zonder verdere info van aanleiding en wat er nou precies afwijkt, valt er verder niet zoveel over te zeggen vrees ik.
Door sella
#2844795
Ga anders met je kanjers naar een holistisch werkend da? Vanuit Almere naar Tannetje is te doen toch? Of den hoek in de bilt?
Door Lizzy
#2844928
lightning schreef: Nou na lang zitten piekeren (alsof ik niks anders te piekeren heb) stel ik toch de vraag even hier. Heb 30 december de bloedtest laten doen bij Kyra waarbij alles getest werd. 2 januari kreeg ik de uitslag. Ze hebben wel wat gevonden. Haar leverwaarden waren lager ook 1 soort bloedcel. Ik ga straks eens een mail sturen welke precies want ik vergeet al te veel.

De dierenarts zei me dat de leverwaarden te maken konden hebben met die bloedcellen maar kon ook secundair zijn. Aangezien Kyra al hele tijd niet meer had gebraakt en ze nu die test hebben gedaan denkt de DA nog steeds dat het daarvan kan komen de andere waardes, maar dat als ik toen had laten testen ze misschien wel nog slechter zouden kunnen zijn.

Ze zei me voordat ik Kyra op de brokken zet: Toen stond ik al in de steigers. Ik zei Kyra gaat absoluut niet op brok, dat word haar dood. 7 jaar geleden heeft vlees juist haar leven gered want we hadden haar al bijna in laten slapen. Ze dacht namelijk aan een allergie nu. Ik zei ik ga geen brokken geven. Toen zei ze wat voer je? Ik zei rund en kip en lam en geit en vis en ga zo maar door. Toen vroeg ze zoveel? Waarom niet maar 1 soort. Ik zei dat, dat beter was verschillende diersoorten en dat ik ook niet graag eenzijdig voedsel zou willen eten.

Ze zei me dan 1 soort te geven (geit of zo voor 6 weken), maar ik begrijp iets niet. Want de DA bleef volhouden dat het door het braken kwam en dat er toch "iets" is met maag/darm stelsel. Ik zei dat kan wel kloppen, maar wil er bij mij niet meer in dat het door het braken komt nu nog die waardes. Nou weet ik niet hoe ze waren en zijn en zo. Maar ik dacht zo:

Als ik nu nog 6 weken wacht en weer bloed laat prikken en nu niks doe en ze heeft in die tijd ook niet gebraakt? Dan als ze weer het zelfde zijn ze toch niet door het braken komen die waardes? Of stijgt dat nou zo langzaam die waardes? Als ze dan weer minder zijn of nog slechter dat we dan verder moeten gaan kijken?

Heeft iemand anders nog ideeën of zo? Want ik weet het niet. Graag iemand die met mij mee denkt :-[
Ik snap eerlijk gezegd heel weinig van je verhaal en je vraag....

Je hebt bloed laten prikken...? Omdat ze braakte? En dat doet ze nu niet meer?

De bloeduitslagen: ik moet toch eerst weten welke dit waren voor ik er iets nuttigs over kan zeggen. Maar weet alvast wel dat een lage waarde bij twee soorten leverwaarden (namelijk ALT en ALP) geen betekenis hebben. Dus ik weet niet, maar ik heb echt geen flets idee waarom je je honden op brokken zou zetten of op een enkelvoudig dieet. En zo te lezen weet je dierenarts dat zelf ook eigenlijk niet.
Door lightning
#2845039
Ik had eerder een topic neer gezet over haar (kon het zo gauw niet terug vinden) dat ze 2 maanden geleden of zo braakte uit het niets ging liggen en ik haar naar huis moeat tillen. Daar ze wel vaker apart doet alsof ze zich niet lekker voelt ook nog 1 keer daarna maar niet gebraakt was dat de reden van bloed prikken. Alles is getest en haar schildklier was wel goed. De DA dacht dat die leverwaarde en die andere waarde niet goed waren door het braken, maar bloedprikken is zeker 6 weken later geprobeerd en ze zei dat het kon komen dat ze een voedsel? Allergie aan het ontwikkelen zou zijn dat het daardoor zou kunnen komen en daardoor dat dieet. Om uit te sluiten dat ze iig dan niet braakt, maar dat doet ze al niet meer. Ze zegt dat het sowieso kwam vanwege maagdarm stel omdat ze dus braakte. Tja ik twijfel daar dus om dat die waardes die daaruit gemeten waren niet meer komen door het braken, zit volgens mij te lang tussen. Ze begon daarom over brokken als het van maag/darm af zou komen. Ik weet wel dat als ik Kyra dat zou geven dat ik haar net zo goed kan in laten slapen, 7 jaar geleden is vlees tenslotte haar redding geweest. Ik zit te wachten op antwoord van de da om de waardes.
Door Lizzy
#2845681
OK. Nou, zodra je die weet, laat het ons even weten. Zoals ik al eerder schrijf, lage leverwaarden hebben geen betekenis.
Maar hoe voelt ze zich op het moment?
Door lightning
#2845806
Op dit moment wel goed, maar ze heeft soms momenten dat ze zich niet goed voelt. Dan is de staart laag wilt niet wandelen echt en spelen al helemaal niet. Dat is de enige manier hoe ze laat zien dat ze zich niet lekker voelt. Volgende dag is dat vaak niet meer dan doet ze weer redelijk normaal.
Door lightning
#2852785
Hoi sorry voor het lange wachten en ik hoop dat je nog steeds mee wilt kijken, maar heb ze pas vandaag gekregen helaas. Ik ga kopie pasten want ik snap het niet. Het zijn veel uitslagen dus ik hoop dat je het begrijpt. Heb zo'n beetje alles getest. Ik weet dat haar schildklierwaardes goed zijn.

algemeen - anamnese :
bevindingen : T4 (total T4) 39.9 12.9 - 51.5 nmol/l 2)
<13 nmol/l Low
13 - 52 nmol/l Normal
>52 nmol/l High
27 - 70 nmol/l Therapeutic
Kidney:
Urea (BUN) 5.8 3.2 - 10.3 mmol/l
Creatinine 109 < 124 umol/l
Sodium 146 142 - 153 mmol/l
Chloride 108 106 - 120 mmol/l
Potassium 4.6 3.9 - 5.8 mmol/l
Inorganic Phosphate 1.2 0.9 - 1.7 mmol/l
Liver:
Total Bilirubin 3.6 < 6.8 umol/l
ALT (GPT) 222 + < 122 U/l
Alkaline phosphatase 60 < 147 U/l
GGT <1 < 13 U/l
AST (GOT) 73 + < 59 U/l
GLDH 17 < 18 U/l
Total protein 64 54 - 76 g/l
Albumin 33 28 - 43 g/l
Globulin 30 24 - 43 g/l
Pancreas:
Glucose 3.4 3.2 - 7.0 mmol/l
a-Amylase 654 < 1264 U/l
Lipase 39 < 298 U/l
Cholesterol 5.7 < 10.3 mmol/l
Cholesterol (fasting dogs with regular body weight): < 7.8 mmol/l
Fructosamine 229 203 - 377 umol/l
Muscle:
CK 153 < 378 U/l
LDH 148 < 159 U/l
Calcium 2.5 2.1 - 2.9 mmol/l
Magnesium 0.8 0.7 - 1.1 mmol/l
Triglycerides 0.8 0.3 - 5.3 mmol/l
Triglyerides (fasting dogs with regular body weight): 0.3 - 1.7 mmol/l
CRP (C-reactive protein) 0.0 0 - 9.7 mg/l
Haemogram
Leukocytes 9.9 6 - 12 G/l
Erythrocytes 7.5 6 - 9 T/l
Haemoglobin 18.4 15 - 19 g/dl
Packed cell volume (PCV) 56 + 38 - 55 %
MCV 74 60 - 77 fl
MCH 25 + 17 - 23 pg
MCHC 33 31 - 34 g/dl
Thrombocytes 214 150 - 500 G/l
Reticulocytes (relative) 2.05 %
Reticulocytes (absolute) 154200 /ul
Degree of bone marrow response (Reticulocytes/ul):
< 110.000 Normal if nonanaemic
110.000 Inadequate if anaemic
110.000-150.000 Mild regeneration
150.000-300.000 Moderate regeneration
> 300.000 Marked regeneration
Differential blood count
Basophils 0 0 - 1 %
Eosinophils 8 + 0 - 6 %
Segmented neutrophils 57 55 - 75 %
Lymphocytes 32 + 12 - 30 %
Monocytes 4 0 - 4 %
Basophils (absolute) 0 /ul 3)
Eosinophils (absolute) 741 + 0 - 600 /ul
Segmented neutrophils (abs) 5651 3000 - 10000 /ul
Lymphocytes (absolute) 3112 1000 - 4000 /ul
Monocytes (absolute) 366 0 - 500 /ul
Gebruikersavatar
Door pike
#2852877
Laat ik vooropstellen dat ik er absoluut geen verstand van heb maar volgens mij is dit juist verhoogd  :-\ eerste getal is toch de meting en tweede de referentiewaarde?
lightning schreef: Liver:
Total Bilirubin 3.6 < 6.8 umol/l
ALT (GPT) 222 + < 122 U/l
phosphatase 60 < 147 U/l
GGT <1 < 13 U/l
AST (GOT) 73 + < 59 U/l
GLDH 17 < 18 U/l
T
Gebruikersavatar
Door pike
#2852941
lightning schreef: Ja klopt de lever en een bepaalde bloedcel, maar weet niet precies hoe ik het moet zien.
ja maar, in je begintopic schrijf je dat het verlaagd is  ???
lightning schreef: Nou na lang zitten piekeren (alsof ik niks anders te piekeren heb) stel ik toch de vraag even hier. Heb 30 december de bloedtest laten doen bij Kyra waarbij alles getest werd. 2 januari kreeg ik de uitslag. Ze hebben wel wat gevonden. Haar leverwaarden waren lager ook 1 soort bloedcel. Ik ga straks eens een mail sturen welke precies want ik vergeet al te veel.
Door charmed
#2852968
ALT (GPT) verhoogd betekend dat er leverschade is. Bij Prudence was er nog een waarde verhoogd van de lever.  Prudence heeft dat op dit moment ook verhoogd, die zat 3 januari op 364, zij staat nu op een leverdieet en op mariadistel om de leverwaarden weer omlaag te krijgen (en op prednisolon) omdat zij dus hepatitis A heeft. En helaas gaat dat niet vanzelf bij haar omlaag. Ook niet met AB.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door