Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2843232
wauw das mijn droom en in drenthe en schaapsherder alleen 1 probleempje heb wel hond die het beetje kan maar vrees niet genoeg en is al 9  :'(
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2843277
Vergis je er ook niet aan hoe zwaar dat fysiek is, want het verplaatsen van de schapen is maar een klein deel van de job. Dat is wat de meeste mensen zien.

Er is ook nog een aflammerperiode die gewoon heel zwaar is met weinig uren slaap, schapen moeten ontwormd worden, hoefjes gesneden...vergis je niet, dat is echt zwaar. Als je er 10 of 20 gedaan hebt heb je geen rug meer over.
Afrastering nalopen en onderhouden, evt. met flexnetten sjouwen en herzetten.
Voer en water aanslepen. In weer en wind buiten zijn, ook als er sneeuw ligt of het weken aan een stuk regent.

Het is natuurlijk wel een wereldjob, geen stressbaan, lekker buiten bezig zijn met je hond, maar goed betalen doet dat meestal ook niet.

De meeste mensen die ik ken doen dat naast hun reguliere (al dan niet part-time) job ernaast, want leven ervan kunnen ze niet  :-[

En ik denk dat je hond idd wel iets meer als een "beetje" moet kunnen, plus in een goeie fysieke conditie moet zijn. En heel vaak is een hond niet voldoende. In het geval dat je hond een werkongeval heeft dat je een reserve hond hebt.

Maar in het geval dat je daar de kans voor hebt en alles geregeld krijgt is het natuurlijk geweldig om te kunnen doen  ;D
Gebruikersavatar
Door kiara
#2843312
ik heb wel enig idee hoor hoe zwaar,heb jaren paarden en schapen gehad op eigen grond,alles dus zelf bijhouden de meeste vergissen zich daar ook in, denken vaak o eigen stukje grond paar paarden en schapen ideaal nou vergeet het maar,je bent nooit klaar
Gebruikersavatar
Door Zev
#2843743
Wat lief dat er aan mij gedacht wordt! Ik had de vacature inmiddels doorgekregen van iemand anders. Er staat dat je ervaring moet hebben, niet dat je een getrainde hond moet hebben. De hond die daar liep is geloof ik herplaatst.
Ik ga maandag contact opnemen en vragen stellen  :) er staat namelijk ook iets over pacht en ik heb geen idee wat dat inhoud.
Verder heb ik nog een project lopen waarvoor ik niet hoef te verhuizen, hoewel ik supergraag in Drenthe zou wonen. Ik heb besloten dat 2014 mijn jaar wordt  ;)
Duimpjes zijn welkom  ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Zev
#2844005
Bij een andere link zie ik inderdaad dat een getrainde hond gevraagd wordt  :( die heb ik niet. Maar op de site van de kudde zelf staat daar niks over, dus ik ga evengoed bellen maandag...
Door evds
#2844195
Zev schreef: Bij een andere link zie ik inderdaad dat een getrainde hond gevraagd wordt  :( die heb ik niet. Maar op de site van de kudde zelf staat daar niks over, dus ik ga evengoed bellen maandag...
Succes.

En het is vaak niet onverstandig om een getrainde hond waar je echt van opaan kan te kopen. Kost wat maar dan kan je ook veilig op stap en de tijd nemen om je eigen hond verder op te trainen.
Gebruikersavatar
Door Zev
#2844487
evds schreef: Succes.

En het is vaak niet onverstandig om een getrainde hond waar je echt van opaan kan te kopen. Kost wat maar dan kan je ook veilig op stap en de tijd nemen om je eigen hond verder op te trainen.
Het is een beetje een dilemma. Aan de ene kant wil ik een getrainde hond kopen, aan de andere kant heb ik nu ook een sollicitatie lopen waarbij er voor een hond gezorgd wordt. Tevens weet ik dat de hond die bij deze kudde heeft gelopen herplaatst wordt, dus wie weet, als ik op tijd ben kan ik die hond misschien overnemen, want voor zover ik weet is hij nog niet definitief herplaatst. Deze hond is 9 jaar en heeft altijd met deze kudde gelopen. Dat zou betekenen dat ik evengoed op zoek moet naar een hond voor mezelf, maar geeft me even meer tijd.
Morgen eerst maar eens bellen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door