Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2843534
ik droog geen kiptips in de Bomann, anderen wel.

Ze moeten best lang, omdat het velletje best vet is. Dagje of 2 geloof ik.
Door Suzanne
#2843555
Omdat het bot bevat, geef ik dat soort dingen dus niet gedroogd; gewoon.. zekerheid voor alles. Ik droog ook geen kipnekjes btw en geef die ook niet uit de winkel.

Suzanne
Door Lil
#2843559
Suzanne schreef: Omdat het bot bevat, geef ik dat soort dingen dus niet gedroogd; gewoon.. zekerheid voor alles. Ik droog ook geen kipnekjes btw en geef die ook niet uit de winkel.

Suzanne
Heel slim. Hier gelukkig naast de Bomann ook een duurdere droger met regelbare thermostaat en daaruit durf ik wel bot te geven. Die vanuit de winkel laat ik ook liggen, je weet maar nooit wat daar allemaal mee gedaan is (kipfilet die zogenaamd gedroogd is maar uitziet als rubber).
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2843606
Ik heb het eens gedroogd op 68 graden, duurde een eeuw! Heb ze er na een hele tijd uit gehaald, waren ze nog niet droog. Ik vond het niks.. zit overigens ook meer bot in dan een kippennekje.

In de Bomann zal het wel sneller gaan want die wordt warmer
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2843636
Ik dacht ze ook leuk te drogen, maar er zit nog best een flink botje in. En ze zijn vet. Ik heb ze te kort gedroogd en nu schimmelen ze. En een fijn idee om ze te voeren vond ik het ook niet ivm het gedroogde bot.

Ik heb nog 4 kilo in de vriezer liggen, now what...
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2843646
Kaela schreef: Ik dacht ze ook leuk te drogen, maar er zit nog best een flink botje in. En ze zijn vet. Ik heb ze te kort gedroogd en nu schimmelen ze. En een fijn idee om ze te voeren vond ik het ook niet ivm het gedroogde bot.

Ik heb nog 4 kilo in de vriezer liggen, now what...
Ik weet het! Koop mijn 4 kilo en je hebt 8! Wie wil dat nou niet :biggrin2:

Het velletje is idd ook nog eens vet, wat het drogen niet bepaald bevorderd..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2843718
Hylos schreef: Ik weet het! Koop mijn 4 kilo en je hebt 8! Wie wil dat nou niet :biggrin2:

Het velletje is idd ook nog eens vet, wat het drogen niet bepaald bevorderd..
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2843727
Ik  droogde ze eerder ook in de Bomann net zolang totdat de botjes in 1 makkelijke knak braken.
Dat was na min. 12 tot 20 uur.( afhankelijk van vocht en omgevingstemperatuur) .
Ik kreeg ze echt kurkdroog.
De honden lusten ze heel graag.Wel verwijderde ik na het drogen de nagel ,die vond ik te scherp.

Alle zelfgedroogde snacks doe ik trouwens altijd na afkoeling in zip-zakjes waar geen lucht of licht meer bij komt.
Als ik veel tegelijk droog bewaar ik de snackies altijd in de vriezer.
Dan voorkom je schimmelen. 
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2844136
Ik droog ze 24 tot 26 uur, eerder in de bomann, maar nu op 68 graden in de exalibur.
Ze zijn dan helemaal droog en ik kan ze weken/maanden bewaren in een pot, zakje o.i.d.
Door Lil
#2844153
cactus-girl schreef: Ik droog ze 24 tot 26 uur, eerder in de bomann, maar nu op 68 graden in de exalibur.
Ze zijn dan helemaal droog en ik kan ze weken/maanden bewaren in een pot, zakje o.i.d.
Mogen ze op 68 graden? Ik deed ze voor de zekerheid op 50 graden en dan dus 36 tot 48 uur (zijn ze wel droog).
Door Mowgli
#2844313
Lil schreef: Mogen ze op 68 graden? Ik deed ze voor de zekerheid op 50 graden en dan dus 36 tot 48 uur (zijn ze wel droog).
Ik zou liever 50 graden aanhouden. Het is beter om vleesjes die ook bot bevatten op een zo laag mogelijke temperatuur te drogen.
Door Borke
#2849297
Kaela schreef: Ik dacht ze ook leuk te drogen, maar er zit nog best een flink botje in. En ze zijn vet. Ik heb ze te kort gedroogd en nu schimmelen ze. En een fijn idee om ze te voeren vond ik het ook niet ivm het gedroogde bot.

Ik heb nog 4 kilo in de vriezer liggen, now what...
Die 4kg mag je zo hier brengen hoor 8)
Ik droog al jaren tips, groot succes hier :-)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2849467
Borke schreef: Die 4kg mag je zo hier brengen hoor 8)
Ik droog al jaren tips, groot succes hier :-)
Als je dichterbij woonde deed ik het!

Ik las in een ander topic dat ik het ook als vleesbot voor de katten kan gebruiken. Ik denk dat ik het maar door de maler mik en dan als vleesbot aan kat en hond opvoer. Met die kliko van ons is het dan zo op!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door