Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Hagel
#2841790
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en hoop hier veel te leren.

Mijn hond is een herder pup van 8 maanden en heeft ongeveer 750 gram per dag nodig. Nu heb ik dit menu en ik wil graag weten of het goed is en waar jullie het zouden verbeteren.

Extra info: ze is allergisch voor kip, kalkoen en kwartelkarkassen gaan goed, ze is barf gewent (tenminste, kwartelkarkassen, kalkoenkarkassen, pens, konijnenkarkassen, organen en hertenvlees) maar een groot deel van dit menu is uitproberen.

Het menu in combinatie met KVV. Ik ben door het hebben van geen auto nogal gebonden aan ons verkooppunt, namelijk.

Visdagen gaan niet goed en het enige wat ze tot nu toe kan hebben is 1 visje per dag (haring, de rest gaat fout).

Verder geef ik geen ei ivm allergie, wel honing met tijm iedere dag, en een eetlepel yogurt. Zijn andere aanvullingen nodig?

De karkassen zijn ongeveer 1 kilo gedeeld door 3, tussen de 300 gram en 350 gram per keer (behalve op maandag). Orgaan en vlees kan ik wel precies afmeten. En ik knip nu alles met een snoeischaar, zijn er nog andere materialen handig?

Maandag
1 kwartel ong 250 gram 
Hertenvlees  100 gram 
orgaan 100 gram: 25 gram runderhart, 25 gram lamslong, 50 gram gemixt konijnorgaan
125 Gram haring
100 gram groenten

Dinsdag
333 gram patrijskarkas
125 gram rundersnippers en lippen
200 gram pens (100 gram runder, 100 gram geit)
100 gram groente

Woensdag 
afwisselend per week: 500 gram geit of eend van Degomeat
125 Gram haring
100 gram groente

Donderdag

333 gram kalkoenrugstuk
125 gram kalkoenfilet
50 gram orgaan (kalkoenhart, kalkoenlever – allebei de helft)
100 gram groente

Vrijdag
333 gram parelhoenkarkas
125 gram lamssnippers
200 gram pens (100 gram runderboekmaag, 100 gram lam)
100 gram groente

Zaterdag
afwisselend per week: 500 gram fazant of haas van Degomeat
100 gram groente

Zondag
333 gram konijnkarkas
125 gram paardensnijsels
100 gram orgaan : 25 gram lamshart, 25 gram runderlong, 50 gram konijn gemixt
100 gram groente

Mijn orgaan verhoudingen zijn ongeveer hart 5 : long 4 : nier 3 : lever 3.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Hagel op za 04 jan 2014, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2843461
Hagel schreef: Hallo,

Ik ben nieuw hier, en hoop hier veel te leren.

Mijn hond is een herder pup van 8 maanden en heeft ongeveer 750 gram per dag nodig. Nu heb ik dit menu en ik wil graag weten of het goed is en waar jullie het zouden verbeteren.

Extra info: ze is allergisch voor kip, kalkoen en kwartelkarkassen gaan goed, ze is barf gewent (tenminste, kwartelkarkassen, kalkoenkarkassen, pens, konijnenkarkassen, organen en hertenvlees) maar een groot deel van dit menu is uitproberen.

Het menu in combinatie met KVV. Ik ben door het hebben van geen auto nogal gebonden aan ons verkooppunt, namelijk.

Visdagen gaan niet goed en het enige wat ze tot nu toe kan hebben is 1 visje per dag (haring, de rest gaat fout).

Verder geef ik geen ei ivm allergie, wel honing met tijm iedere dag, en een eetlepel yogurt. Zijn andere aanvullingen nodig? 
Op zich hebben ze geen yoghurt nodig en verder eigenlijk ook geen aanvullingen. En op zich is af en toe 1 visje ook prima.
De karkassen zijn ongeveer 1 kilo gedeeld door 3, tussen de 300 gram en 350 gram per keer (behalve op maandag). Orgaan en vlees kan ik wel precies afmeten. En ik knip nu alles met een snoeischaar, zijn er nog andere materialen handig?

Maandag
1 kwartel ong 250 gram 
Hertenvlees  100 gram 
orgaan 100 gram: 25 gram runderhart, 25 gram lamslong, 50 gram gemixt konijnorgaan
125 Gram haring
100 gram groenten

Dinsdag
333 gram patrijskarkas
125 gram rundersnippers en lippen
200 gram pens (100 gram runder, 100 gram geit)
100 gram groente

Woensdag 
afwisselend per week: 500 gram geit of eend van Degomeat
125 Gram haring
100 gram groente

Donderdag

333 gram kalkoenrugstuk
125 gram kalkoenfilet
50 gram orgaan (kalkoenhart, kalkoenlever – allebei de helft)
100 gram groente

Vrijdag
333 gram parelhoenkarkas
125 gram lamssnippers
200 gram pens (100 gram runderboekmaag, 100 gram lam)
100 gram groente

Zaterdag
afwisselend per week: 500 gram fazant of haas van Degomeat
100 gram groente

Zondag
333 gram konijnkarkas
125 gram paardensnijsels
100 gram orgaan : 25 gram lamshart, 25 gram runderlong, 50 gram konijn gemixt
100 gram groente

Mijn orgaan verhoudingen zijn ongeveer hart 5 : long 4 : nier 3 : lever 3.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!
Ik vind het er hartstikke goed uit zien!! Toch een mooie en prima afwisseling in diersoorten!
Door Hagel
#2843524
[quote="Lizzy"]
Op zich hebben ze geen yoghurt nodig en verder eigenlijk ook geen aanvullingen. En op zich is af en toe 1 visje ook prima.
Ik vind het er hartstikke goed uit zien!! Toch een mooie en prima afwisseling in diersoorten!
[/quote]

Dan laat ik de yoghurt achter wegen, dank je wel!  ;D
#2844043
Mooi menu heb masr een opmerking. Je geeft maar eens in de week kwalitatief goed spiervlees. Kalkoenfilet. De rest zijn snippers of lippen. Dit is veelal vlies. Paardensnippers zou ik vervangen door sucade en runderlippen door beter runderspiervlees. Dan heb je een top menu!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door