Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2842954
Daan zijn rabiës enting vervalt 20 januari.
Wat is nu wijsheid, voor de 20e een nieuwe rabiës enting of pas als we weer naar het buitenland gaan ?

Maw, is de enting anders als je die binnen de vervaltermijn van 3 jaar doet, of maakt dat niets uit ?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2843265
Berna schreef: Als regelmatig naar het buitenland gaat, waar het vaak verplicht is, dan zou ik het bij houden. Met een paar maanden larer vaccineren bereik je niks.
Is ook zo, dan laat ik de afspraak voor dinsdag maar gewoon staan
Bedankt voor de reacties :-*
Door 1eboa
#2843319
Hier zijn ook 2 honden weer aan de beurt voor de rabiës, ik ben nu al zenuwachtig want eentje werd 3 jaar geleden niet lekker na de vaccinatie. We gaan veel naar het buitenland en het moet dus wel. :-[
Door Parelridder
#2843429
Monique77 schreef: Daan zijn rabiës enting vervalt 20 januari.
Wat is nu wijsheid, voor de 20e een nieuwe rabiës enting of pas als we weer naar het buitenland gaan ?

Maw, is de enting anders als je die binnen de vervaltermijn van 3 jaar doet, of maakt dat niets uit ?
Het zou voor mij afhankelijk zijn van wanneer je weer de grens over wilt met de honden. Als het gaat om een maand uitstel zou ik er geen punt van maken, maar als je bijv. pas tegen augustus weer met ze naar het buitenland wilt gaan, dan zou ik dat half jaar uitstel zeker pakken. Eens per 3 jaar of eens per 3,5 jaar vind ik toch weer winst, qua aantal vaccinaties :)
Bij mijn weten hoeft de Rabies niet geboosterd te worden en in dát geval maakt het niet uit of je het laat aansluiten op die 3 jaar of uit stelt.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2843455
Parelridder schreef: Het zou voor mij afhankelijk zijn van wanneer je weer de grens over wilt met de honden. Als het gaat om een maand uitstel zou ik er geen punt van maken, maar als je bijv. pas tegen augustus weer met ze naar het buitenland wilt gaan, dan zou ik dat half jaar uitstel zeker pakken. Eens per 3 jaar of eens per 3,5 jaar vind ik toch weer winst, qua aantal vaccinaties :)
Bij mijn weten hoeft de Rabies niet geboosterd te worden en in dát geval maakt het niet uit of je het laat aansluiten op die 3 jaar of uit stelt.
Het ligt een beetje aan andere omstandigheden of wij in maart de grens over gaan, of pas volgend jaar (met de honden)
Dus ik denk dat ik dat even afwacht, want jij hebt ook wel een punt (dat je geen booster nodig hebt) dus elk half jaar dat ik het kan uitstellen is beter voor zijn lichaam

Ik was de term booster even kwijt :)
Door 1eboa
#2845750
Om een startlicentie te verlengen voor het hondenrennen, is de rabiës enting verplicht, heeft dus niets met naar het buitenland gaan te maken.
Wij rennen veel in Duitsland, daar wordt op iedere wedstrijd de geldigheid gecontroleerd en er wordt niet gekeken naar de andere vaccinaties
gr Boa
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door