Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lin-da
#275655
Hallo,

Misschien een stomme vraag hoor, maar ik voer nu prins kvv, kan ik hiernaast ook rauwvlees geven als extra (zoals rundergehakt) ? Of yoghurt, rauw ei, vis of id?
Ik weet dat dit niet hoeft omdat het kompleet is, maar ik bedoel het meer als extra.

gr linda
Laatst gewijzigd door lin-da op zo 06 mar 2005, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#275753
het verschilt heel erg. Nu heb ik wat kuikenbouten gehaald, die doe ik doormidden. Vandaag krijgt hij zijn kvv met een halve kuikenbout (kan hij lekker kauwen). Soms geef ik hem een heel ei, soms een vissekop (makreel ofzo) of een stuk riblab (nog geen 100 gram). Ook geef ik er soms 2 kippennekken bij of een vleugeltje. Hij krijgt ook wel eens een stukje komkommer, een paar worteltje of een klein bakje biogarde. Ik geef niet elke dag iets erbij maar vaak wel.
Ik geef eigenlijk nooit gehakt, want kvv is al zo makkelijk hap-weg.
Hij weegt zo'n 23 kg en krijgt 500 gr Carnibest per dag.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275756
Ik deed voorheen toen ik kvv voerde eerst 1 en later 2 dagen zelf samenstellen. Omdat je de hele week kompleet voert hoeft die ene dag niet zo precies , ik gaf dan ook een kippenpoot of vuile pens met een lamsrib na .
Door lin-da
#275768
en hoe weet je dan ongeveer hoeveel je je hond moet geven. Ik heb nl drie honden 1 van 10 kg, 1 van 3,5 en een pup van 2,2 kg (17 weken)

En ik neem aan dat het verstandig is om met kippennekken te beginnen? Of kan ik ze ook een kippenvleugel geven (is makkelijker om aan te komen)?

Gr linda

en alvast bedankt voor jullie antwoorden natuurlijk
Door Cathelijn
#275771
als je gewoon kvv blijft geven, moet je het echt zien als een extraatje. Beetje in de gaten houden hoe ze het doen. Met zo'n kleine honden is het al gauw te veel, misschien kun je dan beter 1 dag in de week barfen.
Ik zou wel met een (platgeslagen) kippennek beginnen.
Door lin-da
#275784
ja dat lijkt me dan inderdaad slimmer anders overvoer ik ze misschien.
En dan moet ik gewoon hetgeen aan gewicht geven wat gebruikt word voor full-time barfers?

gr linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275786
[quote="lin-da"]
ja dat lijkt me dan inderdaad slimmer anders overvoer ik ze misschien.
En dan moet ik gewoon hetgeen aan gewicht geven wat gebruikt word voor full-time barfers?

gr linda
[/quote]
Je geeft gewoon de hoeveelheid die je ook met kvv geeft
Door lin-da
#284287
ik heb eindelijk kippennekken en karkassen weten te bemachtigen voor mij honden en wilde dit ze morgen voor het eerst geven.
Kan ik bv omdat ze nog niet gewend zijn om bot te eten morgen gewoon een dagje kippennekken geven of word dit teveel van het goede?

En die karkassen pas geven als ze eenmaal gewend zijn bot te eten?

gr linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#284419
[quote="lin-da"]
ik heb eindelijk kippennekken en karkassen weten te bemachtigen voor mij honden en wilde dit ze morgen voor het eerst geven.
Kan ik bv omdat ze nog niet gewend zijn om bot te eten morgen gewoon een dagje kippennekken geven of word dit teveel van het goede?

En die karkassen pas geven als ze eenmaal gewend zijn bot te eten?

gr linda
[/quote]

Een dagje kippennekken geven lijkt me om te beginnen iets teveel van het goede, begin eerst eens met 1 nekje (volgens mij heb je kleine hondjes :-\) na de maaltijd of ipv van een maaltijd, en probeer dat een paar keer. Gaat dat allemaal goed dan kun je idd de karkassen ook eens proberen.
Succes! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door