Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#282449
Wij zijn van plan om deze zomer twee weken in Frankrijk te gaan rondtoeren. De twee honden gaan natuurlijk mee :D
Nu wil ik graag een ehbo kitje samenstellen voor noodgevallen.
Heeft iemand hier een idee wat ik er in kan doen en welke dingen goed werken voor meerdere problemen, ik bedoel zoals groene leem dat kan je voor meerdere doeleinden gebruiken maar ik denk dat er zo ook nog meer producten zijn.
Door Lizzy
#282465
Zie hier de homeopathische EHBO doos, maar om deze nou mee op vakantie te nemen ;D http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=5931

Ik neem zelf altijd mee:

Traumeel of Traumavetsem
Verband/gaas/pleisters/schaar, die hele mikmak (uit een gewone EHBO doos)
Tekenpen (+ reserve)
Okugest (VSM)
Wondgel/Calendula of iets dergelijks
Ontsmettingsspul (ik neem echinacea mee)
Iets voor allergische reacties (antihistamine of iets ala Holerfree van Steigerwalt)

Oh, hier is ook nog een link waar wel handige dingen op staan: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4646
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 16 mar 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#282832
Waar kan je Okugest kopen? Of is het enkel online te bestellen, ik heb me al suf gezocht naar verkooppunten maar kan niks vinden :-\
En is het in Belgie ook te verkrijgen?
Door danielle1980
#282837
Cherry schreef: Waar kan je Okugest kopen? Of is het enkel online te bestellen, ik heb me al suf gezocht naar verkooppunten maar kan niks vinden :-\
En is het in Belgie ook te verkrijgen?
ikzelf heb het bij de apotheek gekocht,
in een natuurlijk winkel zie ik ook vaak dingen van vsm, daar zou het dus ook verkrijgbaar moeten zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#282848
danielle1980 schreef: ikzelf heb het bij de apotheek gekocht,
in een natuurlijk winkel zie ik ook vaak dingen van vsm, daar zou het dus ook verkrijgbaar moeten zijn denk ik.
Oke, dan ga ik morgen op zoek, moet toch in NL zijn en dan meteen maar een lijstje maken want hier in Belgie is het niet evident om aan die spullen te geraken.
Bedankt Lizzy en Danielle :D
Door Indy
#283992
Cherry schreef: Oke, dan ga ik morgen op zoek, moet toch in NL zijn en dan meteen maar een lijstje maken want hier in Belgie is het niet evident om aan die spullen te geraken.
Bedankt Lizzy en Danielle :D
Hoi Gerry,

Als je het nou niet hebt kunnen vinden, geef dan even een gil, dan haal ik het wel voor je
En zorg wel dat het op de een of andere manier bij jou komt
Gebruikersavatar
Door Cherry
#284275
Indy schreef: Hoi Gerry,

Als je het nou niet hebt kunnen vinden, geef dan even een gil, dan haal ik het wel voor je
En zorg wel dat het op de een of andere manier bij jou komt
Hoi Sharon,

ik heb de Traumeel en Okugest gevonden :D
De da drogist had heel het assortiment van VSM in huis en ook Traumeel.
Lief aanbod en als ik iets echt niet kan vinden geef ik wel een gil :-*
Gebruikersavatar
Door Cherry
#284469
avalon schreef: Ik neem ook altijd tea tree mee.
Is genoteerd :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door