Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Juul
#2841969
Een kadootje gehad  :biggrin2:, en nu denk ik over een excalibur. Ik wil hem via ebay bestellen.

Wat is de meerwaarde van een timer?, ik neig naar geen timer.

Heeft er iemand de rvs versie trouwens?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2841978
Heb je niet liever de Sedona? Heb er zelf ook erg tussen getwijfeld deze 2 :biggrin2:

De timer vind ik alleen handig om het aantal uren bij te houden. En het kan handig zijn als je iets hebt wat een korte droogtijd heeft.. dan slaat de droger zelf uit.
Overigens blijven het gewoon stukken plastic met 2 ventilatoren en een display :-[
Ik weet niet hoeveel je gaat drogen maar ik.had net zo lief een stockli gehad achteraf. Enige voordeel is dat je hier grotere dingen in kunt drogen.
Door Lizzy
#2841983
Ik heb een Stockli met timer en ik vind dat reuze handig. Slaat tenminste uit na xx uur. En dan weet ik inderdaad hoeveel uur ie gedroogd heeft. En stel, het is nog niet droog genoeg, zet ik 'm op 1 uurtje en ga ik de honden uitlaten. Toch handig dat ie dan niet door gaat tot ik weer thuis ben (en het dan ook nog vergeet).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2842018
Timer is handig. Ik kan 'm tot max. 12 uur zetten en dan slaat die af. Meestal is dat zo getimed dat ik dan net weer langskom (hij draait dus snachts) en dan kan ik ff checken of het goed is en anders nog een paar uurtjes aanzetten.
Door Juul
#2842257
Jaaaaah, leuk kadootje hé. Op ebay of amazon vind ik er voor ongeveer 250 euro incl. invoer en verzenden.

Ik heb nu een severin zonder timer. Dat gaat eigenlijk goed. Ik houd een beetje rekening met het tijdstip van aanzetten nu. En zet 'm rustig een paar uur uit en dan weer aan. Durf hem niet te laten draaien als ik niet thuis ben en de honden wel. Maar een timer is idd wel handig.

Ik wil een andere droger, vooral om de temp te kunnen regelen en grotere dingen te kunnen drogen.

Ik heb het idee dat de excalibur wat degelijker is? Ik lees wat probleempjes met de Sedona, hier en daar. Dus vandaar dat ik Excalibur dacht.
Door Juul
#2842902
Laat ik nu een snelle en goedkope oplossing bedacht hebben voor het drogen van grotere spullen
Met eeen vintage wasmandje magnetronrekje zorgt voor twee etages. Eerst maar eens even proberen dit.
Door Lil
#2844132
Hier geen timer, maar ik zet er wel eens zo'n ding tussen dat je ook gebruikt om je lampen op x tijd te laten aan en uitspringen. Werkt ontzettend goed.
Door Juul
#2844561
Ja, daar dacht ik ook al aan. Dus eerst maar eens experimenteren met mijn uitvinding. Al is kopen wel leuker.
Door Anne in Zweden
#2844587
Ik had een Excalibur, maar heb die ingeruild voor een Sedona omdat de temperatuurinstelling van de Exca niet betrouwbaar is. Als je hem op 50 graden instelt, droogt ie rustig en constant op 58-65 graden! :o Op Engelstalige websites (effe goegele) is daar veel over te vinden. Exca zelf heeft een mooi verhaal daarover als verklaring (de hogere temperatuur is die van de circulerende lucht, niet de temperatuur die het te drogen product heeft), maar ik vind dat te suspect.

De Exca is wel robuuster, en heeft iets meer droogoppervlak, maar verder vind ik de Sedona veel fijner.
Door Lil
#2844602
lauraV schreef: tijdschakelaar ;)
dank u! Ik was de hele tijd aan het denken hoe dat kreng nu ook alweer heette. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2851419
Zie ik nu goed dat die apparaten zo'n 400 euro zijn??

Ik dacht ach misschien moet ik ook eens iets luxer gaan dan mn bomannetje maar schrik me een hoedje van de prijzen  ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door