Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#2835365
Al jaren heeft Tous onder op zijn buik een bultje. Heel klein, rond, zacht en zo vast te pakken... Zijn "erwtje" zeiden we altijd. Ik hield het strak in de gaten en nu is het erwtje wel wat groter geworden. Tijd dus om er eens naar te laten kijken zeker ook omdat ik inmiddels op zijn schouder een ander bultje heb ontdekt. Ook klein, zacht, rond en zo vast te pakken. Nu staat Tous net bij me, ik aai hem over zijn keel en..... jahoor ook daar, echt op zijn strot, ook een rond bultje.... mmmmm....
Kan iemand mij vertellen hoe een vetbultje voelt? Gekke is dat ik nooit de zenuwen heb gekregen van Tous zijn "erwtje" maar nu ik er ineens meerdere ontdek; stresss :-[ :-\
Oh enne de DA is natuurlijk gebeld voor een afspraak, vrijdagmiddag!
Door Ulrike
#2835416
Het klinkt als dezelfde bultjes als Daya heeft. Prinsessenwratjes noem ik het  ;). Het lijkt inderdaad vet. Ze zijn inderdaad mooi rond, roze en zitten vast op de huid. Ze heeft er een op haar flank en een onder haar kin en ze groeien erg langzaam. De da maakte zich er geen zorgen over, wel moet ik ze in de gaten houden. Ik wijt het zelf maar aan de leeftijd.  Ik ben benieuwd wat jouw da gaat zeggen!
Door Ulrike
#2835448
zurca schreef: Wat jij zitthrijft zit op de huid begijp ik? Die van Tous zitten onderhuids ;)
Ja deze zitten op de huid. Ik weet niet of verstopte talgklieren op of onder de huid lijken te zitten en zo chronisch kunnen zijn?
Door miik
#2835519
Tja, ik houd niet van bultjes.....
Abby had ook een bultje en ik dacht ook vet, tot het ging groeien... Het is weggehaald en opgestuurd.
Het bleek een infiltatrief vetbultje te zijn (of zoiets). Wat zoveel betekend dat het op zich niet kwaadaardig is (geen kans op uitzaaiingen), maar omdat het in ander (spier)weefsel ging groeien het daar wel dingen kapot maakt en aantast...

Dus misschien is het een idee om de bultjes aan te laten prikken ?
Door zurca
#2837176
Mijn gevoel was gelukkig juist; vetbultjes....
Advies is om het in de gaten te houden, mochten we denken dat hij er last van krijgt of als ze "veranderen" dan weer even contact opnemen.
Opgelucht dus ;)
Door K&D
#2841865
Ik heb geen idee of onze dames ook vetbultjes hebben.
Met al dat haar zie je dat niet, in tegenstelling tot een kortharige en gladharige hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door