Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door steff
#2838866
worden zalmkoppen gezien als vleesbot? Het lijkt me vrij zwak 'bot' of zelfs een soort van kraakbeenachtig iets, zit daar voldoende calcium in?
Door renate1985
#2838958
Bij zalmkoppen geef ik ook altijd wat spiervlees anders krijgen ze krijtpoep.
Bij zalmlijven geef ik wat vleesbot anders krijgen ze slappe poep.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2839469
Mijn vader vertelde gisteren dat hij op markt zaterdag grote zalmkoppen gezien had.
Een marktkoopman legde uit aan een mevrouw hoe ze vissoep kon maken.
Zes euro vroeg hij voor een kop.
Aardig aan de prijs vond ik, dat betalen jullie er toch niet voor?
Door renate1985
#2839474
Ik krijg ze gratis van de visboer. Vind €6,= ook wel heel veel. Volgens mij is het normaal tussen €0,50 en €1,= per kop.
Door malimaniac
#2839479
Ik krijg ze gratis van onze visboer die aan ons restaurant levert. Als ik bij de Makro, Sligro of Hanos kom vraag ik er altijd naar bij de visafdeling. Ze hebben ze niet altijd maar soms heb ik geluk. Ook daar krijg ik ze gratis mee. Verdwijnen anders toch in de kliko.
Door TMG1961
#2840057
ik betaal 50-75 cent per kop. Ik geef Pixie 's ochtends spiervlees en 's avonds alleen de zalmkop. Nooit problemen met te harde ontlasting..hooguit wat dunner als de kop erg groot was. Heb er soms die rond de 1000 gram wegen..maar meestal zitten ze rond de 600-800 gram
Door Lizzy
#2841012
In zalmkop moet haast wel calcium zitten want hier poepen ze er ook witter van. Uitscheiding van calcium. Niet de hele kop vind ik zacht en kraakbenerig trouwens.
Gebruikersavatar
Door pike
#2841250
Ik geef de zalmkop als vleesbot maar ik vind ze dus wel behoorlijk zacht. Je knipt ze heel gemakkelijk  in twee.  Bij de kop krijgen ze ook altijd een stuk bevleesde zalmgraat. Dat stuk bevat dus wervels en graten. Bij deze maaltijd krijgen ze verder geen orgaan of groente anders loopt het hun de volgende dag dun door de broek. Op de zalmkop met graat poepen ze heel zacht in een lichtbeige kleurtje. Misschien komt dat ook door het vetgehalte.

Op de markt kosten de verse koppen compleet met graat waar nog flink vis aan zit 4 voor €5,00.
Door helenavantroje
#2841296
Wat een prijzen, ze wilden mij vorige week 20 euro voor 2 koppen rekenen, ik heb ze teruggegeven natuurlijk. Heel soms krijg ik ze gratis, ik koop dan vis voor mezelf ook. Maar jullie boffen echt!
Door TMG1961
#2841549
helenavantroje schreef: Wat een prijzen, ze wilden mij vorige week 20 euro voor 2 koppen rekenen, ik heb ze teruggegeven natuurlijk. Heel soms krijg ik ze gratis, ik koop dan vis voor mezelf ook. Maar jullie boffen echt!
pardon? 10 euro voor een zalmkop? Zat daar de rest van de zalm nog aan?
Gebruikersavatar
Door pike
#2841578
helenavantroje schreef: Wat een prijzen, ze wilden mij vorige week 20 euro voor 2 koppen rekenen, ik heb ze teruggegeven natuurlijk. Heel soms krijg ik ze gratis, ik koop dan vis voor mezelf ook. Maar jullie boffen echt!
Tjonge, jonge hadden ze gouden tandjes  ::) de zalmmoten kosten per kilo nog geen tientje!
Door helenavantroje
#2841643
lol, het gaat slecht in de supermarkten, maar dit is natuurlijk absurd. Ik wil best betalen maar dit is gewoon afval, alhoewel chinezen er soep van schijnen te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door