Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door westie
#284010
Hallo,
Ik heb begrepen dat je op het oog moet voeren.
Nu is Isis (6kg en 9 maanden oud) en geef ik bijna een week bibi (diaree is overigens over bedankt voor de adviezen :-[). Nu vindt ik dit erg moeilijk. Ze zou 20 gram moeten hebben per kg.(volgens folder) is 120 gram. Echter was advies verkoper 30 gram (o.v.v. ze is nog jong) hetgeen 180 gram is. Is die 120 gram het minimale dat de hond moet hebben? Ik heb het gevoel dat die 180 gram erg veel is. Verder is ze erg gaan stinken sinds ze bibi gebruikt. Hoe lang blijft ze zo ruiken (ontgisten toch?)? :-\Wassen doe ik liever niet met haar vacht. Groetjes Rebecca
Door Jacqueline74
#284020
Nee niks is het minimum of het maximum. Hou gewoon je hond goed in de gaten wordt ze te dik minder geven word ze te dun meer geven. Je hebt het snel genoeg in de gaten ;)

Over de stank kan ik helaas niks zeggen.
Door westie
#284045
[quote="Cujo"]
Nee niks is het minimum of het maximum. Hou gewoon je hond goed in de gaten wordt ze te dik minder geven word ze te dun meer geven. Je hebt het snel genoeg in de gaten ;) !


Over de stank kan ik helaas niks zeggen.
[/quote] :( jammer, want de stank is erg vervelend
Dan zal ik er voorlopig tussen in gaan zitten tot dat ik zelf daadwerkelijk een conclusie kan trekken. Dat kan natuurlijk nog niet na 5 dagen
Laatst gewijzigd door westie op vr 18 mar 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
#284073
Haar lichaam stinkt. Ze laat geen winden (of die stinken te minste niet) Het ruikt de ene keer wat sterker dan de andere keer. Ikwas de afelopen week zwaar verkouden, rook niets meer, behalve mijn hond.
Door Lizzy
#284074
Vreemd dat ze stinkt. Het zou het ontgiften kunnen zijn hoor, hoewel ik jouw hondje nog erg jong vindt om zulke ontgiftingsverschijnselen te krijgen... Ik zou het zelf nog even een paar weekjes aankijken om te kijken of het over gaat. Zo niet, dan zou ik zelf even een reinigingskuurtje doen, wat visolie geven en als dat niet helpt stapte ik over op een ander merk.
Door Erna
#284077
Hmm...

Ik kreeg gisteren een telefoontje van de eigenaren van Fleurtje en die hadden het ook al over stinken van Fleur. Die dachten ook dat het van het vlees kwam.

Fleurtje heeft bij ons nooit gestonken dus ik vond het vreemd. Ik heb ook niet het idee dat het aan het vlees ligt. De jongens ruiken helemaal niet sterker. Ik ruik ze helemaal niet. Deze eten overigens ook Bibi.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284085
[quote="Lizzy"]
Vreemd dat ze stinkt. Het zou het ontgiften kunnen zijn hoor, hoewel ik jouw hondje nog erg jong vindt om zulke ontgiftingsverschijnselen te krijgen... Ik zou het zelf nog even een paar weekjes aankijken om te kijken of het over gaat. Zo niet, dan zou ik zelf even een reinigingskuurtje doen, wat visolie geven en als dat niet helpt stapte ik over op een ander merk.
[/quote]

ja dat zou ik ook zo doen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284086
[quote="Erna"]
Hmm...

Ik kreeg gisteren een telefoontje van de eigenaren van Fleurtje en die hadden het ook al over stinken van Fleur. Die dachten ook dat het van het vlees kwam.

Fleurtje heeft bij ons nooit gestonken dus ik vond het vreemd. Ik heb ook niet het idee dat het aan het vlees ligt. De jongens ruiken helemaal niet sterker. Ik ruik ze helemaal niet. Deze eten overigens ook Bibi.
[/quote]

Maar hadden die het ook over lichaamsgeur ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284093
[quote="Erna"]
ja klopt
[/quote]

Wat raar want dat kan eigenlijk niet van de bibi zijn, dan had ze bij jou ook al sterker moeten ruiken......
Geven ze haar geen tussendoor dingetjes waarvan ze sterker kan gaan ruiken?
Door Erna
#284103
[quote="sylvia"]
Wat raar want dat kan eigenlijk niet van de bibi zijn, dan had ze bij jou ook al sterker moeten ruiken......
Geven ze haar geen tussendoor dingetjes waarvan ze sterker kan gaan ruiken?
[/quote]

Ik denk idd dat het daaraan ligt. Ruik morgen maar ff aan mijn jongens...die stinken echt niet.
Door tessa
#284324
op zich kun je je hondje rustig een keer wassen hoor, ook al heeft ze een ruwe vacht, gebruik gewoon een goede hondenshampo, daar kan de lucht ook door verdwijnen.
Door westie
#284731
[quote="sylvia"]
Wat raar want dat kan eigenlijk niet van de bibi zijn, dan had ze bij jou ook al sterker moeten ruiken......
Geven ze haar geen tussendoor dingetjes waarvan ze sterker kan gaan ruiken?
[/quote]
Ik geef inderdaad beloningsvoer, maar dat deed ik altijd al. Kan dit inderdaad effect hebben, nu ik aan bibi ben begonnen? I.v.m. trainen wil ik dit eigenlijk nog niet stoppen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door