Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#284053
Het is weer zover. Van de week al twee loslopende teken gevangen en nu zat er eentje vast in Music zijn koppetje. Ik geef al jaren in het seizoen Pulvex (druppels in de nek) Op zich werkt dat goed maar het is natuurlijk wel vergif. Weten jullie een goed alternatief dat minder schadelijk is.
Door Lizzy
#284075
Vorig jaar heb ik een spray gemaakt van tea tree met lavendelolie, geraniumolie, maar toch hadden mijn honden af en toe ook teken hoor. Ik geloof dat die etters zich nergens wat van aantrekken......
Door Jbtje
#284666
Teken zijn geen leuke beestjes, ik weet niet of er op
natuurlijke basis iets voor is. Maar ik weet wel iets
wat minder schadelijk is nml. de Teken/vlooienband.
Die werkt 5 mnd. ik heb ze vorig seizoen voor t eerst
gebruikt. Mijn reu Django(husky) was altijd allergisch
voor t druppeltje in de nek maar hier heeft hij absoluut
geen last van. Geen teek gezien!
Groetjes, Jbtje
Door Ysa
#284671
Jbtje schreef: Teken zijn geen leuke beestjes, ik weet niet of er op
natuurlijke basis iets voor is. Maar ik weet wel iets
wat minder schadelijk is nml. de Teken/vlooienband.
Die werkt 5 mnd. ik heb ze vorig seizoen voor t eerst
gebruikt. Mijn reu Django(husky) was altijd allergisch
voor t druppeltje in de nek maar hier heeft hij absoluut
geen last van. Geen teek gezien!
Groetjes, Jbtje

Hallo ; this is a sign ?? Django ??????

Is dit toeval ?????

Yvonne 8)
Door pippie
#284675
Teken kunnen nare ziektes veroorzaken, om die reden druppel ik mijn honden dan toch maar in , ook al is het gif wat ik gebruik :-[
Door Lizzy
#284686
Nou, hier in NL valt het wel mee met de ziektes hoor. Hooguit Lyme. Is ook niet leuk, maar als je teken niet de gelegenheid geeft zich helemaal (dagenlang) vol te zuigen, dan is de kans op lyme ook erg klein. Voor mij dus toch maar liever geen gif....
Door pippie
#284702
Lizzy schreef: Nou, hier in NL valt het wel mee met de ziektes hoor. Hooguit Lyme. Is ook niet leuk, maar als je teken niet de gelegenheid geeft zich helemaal (dagenlang) vol te zuigen, dan is de kans op lyme ook erg klein. Voor mij dus toch maar liever geen gif....
Sorry maar ook babesiosis doet zijn intrek in Nederland en dat wordt wel degelijk veroorzaakt door de teek.
Addy
Laatst gewijzigd door pippie op za 19 mar 2005, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathalie.
#284705
Ik heb eigenlijk altijd frontline gebruikt en de honden worden altijd nagekeken maar Lasko heeft een paar jaar geleden toch babesioses opgelopen.Hij heeft het maar net overleefd. Ik wil ook graag van al dat gif af maar ik weet niet goed wat ik dan moet gebruiken omdat vixinn heel graag het water in gaat.
Ik heb nu vlo-vrij van Ecostyle.Het is een natuurlijk produkt. Even afwachten of het werkt.Kan alleen helaas niet goed tegen water :(
Door qyan
#285021
pippie schreef: Teken kunnen nare ziektes veroorzaken, om die reden druppel ik mijn honden dan toch maar in , ook al is het gif wat ik gebruik :-[
en al die druppels helpen zo goed dat qyan de ziekte van lyme heeft gekregen als pup ::)
voor babesiose ben ik al helemaal niet bang, als ze dat eenmaal gehad hebben zijn ze er hun leven imuun voor.
Door pippie
#285027
ja maar ze kunnen er wel aan overlijden. Een van mijn buitenlandertjes heeft erlichia, wordt ook door de teek veroorzaakt. Helaas is het bij haar chronisch.
Dan geef ik toch maar liever druppeltjes om het risico op een ziekte te verminderen ::)
Door Francisca
#285028
qyan schreef: en al die druppels helpen zo goed dat qyan de ziekte van lyme heeft gekregen als pup ::)
voor babesiose ben ik al helemaal niet bang, als ze dat eenmaal gehad hebben zijn ze er hun leven imuun voor.
hee nu je het zegt, Mika heeft dat ook gehad ondanks die geweldige band ::)
Door Lizzy
#285034
pippie schreef: Sorry maar ook babesiosis doet zijn intrek in Nederland en dat wordt wel degelijk veroorzaakt door de teek.
Addy
Omdat er vorig jaar ongeveer 4 honden zijn overleden? En daarom moet je hem vergiftigen met tekengif? Ik dacht het niet. Tenminste, ik nie. Ik denk zelf dat de kans groter is dat je hond dood gaat aan teken en vlooien en wormengif als aan babesiose. En als eigenaar heb je gewoon de plicht om de symptomen van al deze ziektes uit je hoofd te kennen. En als je er vlug bij bent is babesiose prima te genezen. Ook is het van essentieel belang dat je je honden controleert op teken en direct verwijderd. En tja, als je een langharige hond hebt dan wordt dit wat lastiger ja....
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 20 mar 2005, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#285119
Lizzy schreef: Omdat er vorig jaar ongeveer 4 honden zijn overleden? En daarom moet je hem vergiftigen met tekengif? Ik dacht het niet. Tenminste, ik nie. Ik denk zelf dat de kans groter is dat je hond dood gaat aan teken en vlooien en wormengif als aan babesiose. En als eigenaar heb je gewoon de plicht om de symptomen van al deze ziektes uit je hoofd te kennen. En als je er vlug bij bent is babesiose prima te genezen. Ook is het van essentieel belang dat je je honden controleert op teken en direct verwijderd. En tja, als je een langharige hond hebt dan wordt dit wat lastiger ja....
Volkomen mee eens (als het om hier in Nederland gaat).
Een teek brengt pas ziektes over als hij minimaal 24 uur vast heeft gezeten. Kwestie van heel goed je hond nakijken inderdaad.
Ik geef zelf in de warmere maanden een natuurlijk middel dat Petvital Verminex heet, schijnt tegen al het ongedierte te werken. Ook gebruik ik er nog tea tree olie naast en ik controleer haar gewoon een paar keer per dag heel goed.
Als we op vakantie gaan naar Italië of Frankrijk dan krijgt ze voor die paar wkn wèl voor de zekerheid de Scalibortekenband om, want de kans dat ze daar wat engs oploopt door teken of zandvliegjes is in mijn ogen daar wèl groot genoeg om dan maar voor de zekerheid zo'n gifband om te doen, maar hier in Nederland vind ik dat niet nodig. Overigens is er geen middel wat 100% tegen teken werkt, dus goed controleren blijft hoe dan ook noodzaak! ;)
Door Ysa
#285123
Ook goed op jezlef letten hoor..
Onze zoon had een paar jaar geleden een teek op zijn rug vast zitten en de plek was al rood omrand :(
Na enkele weken kreeg hij een rode kring op zijn rug ter hoogte van de beet ( niet exact op die plek maar in de buurt) en jawel ....2 ab kuren moest ie voor de zekerheid ...en de rest van zijn leven alert blijven op
lyme symptomen ....balen zeg....

Dus ook jezelf ff chequen kan geen kwaad !

Yvonne
Door Yari
#286616
Ysa schreef: Ook goed op jezlef letten hoor..
Onze zoon had een paar jaar geleden een teek op zijn rug vast zitten en de plek was al rood omrand :(
Na enkele weken kreeg hij een rode kring op zijn rug ter hoogte van de beet ( niet exact op die plek maar in de buurt) en jawel ....2 ab kuren moest ie voor de zekerheid ...en de rest van zijn leven alert blijven op
lyme symptomen ....balen zeg....

Dus ook jezelf ff chequen kan geen kwaad !

Yvonne
Daar heb je ook volkomen gelijk in! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door