Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Vivianneb
#2840383
Misschien omdat er in de lebmaag zoutzuur en peptine zit? In de voormagen doen de micro organismen het voorverterings werk (wat een hond nodig heeft dus, die heeft geen voormaag..) en de maag de rest. Dus zodra het daarin zit heb je er niet zo veel meer aan als hond..

Tenminste dat denk ik :P
Door Annemarie Rijnveld
#2840501
Vivianneb schreef: Misschien omdat er in de lebmaag zoutzuur en peptine zit? In de voormagen doen de micro organismen het voorverterings werk (wat een hond nodig heeft dus, die heeft geen voormaag..) en de maag de rest. Dus zodra het daarin zit heb je er niet zo veel meer aan als hond..

Tenminste dat denk ik :P
Dat denk ik dus ook...ik zie het ook op geen enkel forum, zowel binnen- als buitenlands, genoemd worden.

Nu is er dan een persoon, (verkoopt rauwe vleesprodukten) die beweert dat het voeren van pens en boekmaag geen enkel nut heeft,  ::) men zou lebmaag moeten voeren, juist omdat het pepsines bevat ...

Zou dit enig nut kunnen hebben, Lizzy?

Dit vond ik nog:
The abomasum is the “true stomach” of a ruminant. It is the compartment that is most
similar to a stomach in a non-ruminant. The abomasum produces hydrochloric acid and
digestive enzymes such as pepsin (breaks down proteins) and receives digestive
enzymes secreted from the pancreas such as pancreatic lipase (breaks down fats).
These secretions help prepare proteins for absorption in the intestines. The pH in the
abomasum generally ranges from 3.5 to 4.0. The abomasum secretes mucous to
protect the its wall from acid damage.
http://msucares.com/livestock/beef/mca_feb2011.pdf
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op di 31 dec 2013, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vivianneb
#2840584
Maar waarom zou je een hond die die maag heeft met dezelfde stoffen juist die maag moeten voeren van een koe die juist (bijna) hetzelfde is.. makes no sense  ???
Door Annemarie Rijnveld
#2841303
@Vivianneb...ik had beter even de zoekfunctie in werking kunnen stellen,  :)  had ik het antwoord gelijk gekregen.

Lebmaag werd vroeger gewoon gegeven aan de honden, dus ik denk dat er niks mee mis is, maar het zal misschien ook geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Lebmaag is bijna niet te vinden, volgens een bericht...ik denk dat het naar de Petfood gaat.
Door Lil
#2841777
Ik heb het topic geopend omdat ik niet wist wat het was,  maar het is dus de lebmaag. Hebben ze hier ook wel eens gegeten.
Door Annemarie Rijnveld
#2842238
Lil, toen ik het topic schreef, kon ik niet op het woord Komen  :-X  Pas veel later ontdekte ik dat het dus om lebmaag gaat, haha.

Werd het gewoon gegeten door de honden? Is het volgens jou te vergelijken met boekmaag? Beter of slechter?
Door Lil
#2842619
Annemarie Rijnveld schreef: Lil, toen ik het topic schreef, kon ik niet op het woord Komen  :-X  Pas veel later ontdekte ik dat het dus om lebmaag gaat, haha.

Werd het gewoon gegeten door de honden? Is het volgens jou te vergelijken met boekmaag? Beter of slechter?
het werd gegeten. nee, geen vergelijk met boekmaag. Meer met maag in andere dieren. Ze waren er niet dol op, maar aten het wel. Boekmaag doen ze een moord voor, pens ook.  ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2843052
Lil schreef: het werd gegeten. nee, geen vergelijk met boekmaag. Meer met maag in andere dieren. Ze waren er niet dol op, maar aten het wel. Boekmaag doen ze een moord voor, pens ook.  ;)
OK, dank je!!! Dan blijf ik het op pens en boekmaag houden!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door