Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#2839990
Baloe heeft een actue alvleesklier ontsteking. Waarde was >1000. Kwam waarschijnlijk van de lyrica. Daarmee zijn we gestopt.

Nu is de behandeling als volgt : Tramadol voor de pijn en op speciaal voer. Ik zit alleen een beetje zo van, ja en AB oid dan? Nee dat was niet nodig want het was een steriele ontsteking. Oke, maar, zal dan wel aan mij liggen, gaat dan die alvleesklierontsteking wel over?
Laatst gewijzigd door Qwea op ma 30 dec 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2840037
Sterkte. Stuur smulpaap even een berichtje, die heeft er wel ervaring mee, moet ook wel wat berichten van te vinden zijn over haar hondje.
Door tt-tjes
#2840188
Fjurdy krijgt ook tramadol als het nodig is. Hij heeft een speciaal vetvrij dieet, krijgt minimaal 4x dags te eten. Bij acute pancreatitis is het zelfs beter 8x per dag kleine beetjes te voeren.
Door smulpaap
#2840234
sella schreef: Sterkte. Stuur smulpaap even een berichtje, die heeft er wel ervaring mee, moet ook wel wat berichten van te vinden zijn over haar hondje.


Ik heb het idd ook meegemaakt met mijn ruim 14 jarige JRT . Maar in zijn situatie was het snel voorbij . Ons werd al snel verteld dat er binnen 2 weken progressie moest zijn .
Onze hond was doodziek , en bleef doodziek . Van enige vooruitgang ondanks aangepaste voeding , medicatie etc was geen sprake meer .
Er werd in deze dus ook aan kanker gedacht , dit hebben we niet meer laten onderzoeken ( ook op advies van onze d.a ) Het ventje was zo zwak en ziek
Het laatste spuitje was de enigste oplossing . Ik kan je dus verder geen tips geven . Maar wil je wel sterkte wensen .
Door tt-tjes
#2840248
Vaak worden ze in de kliniek voor een paar dagen aan het infuus gelegd, zonder te eten. De pancreas krijgt dan rust en hersteld sneller, maar ik weet niet hoe ernstig het is. Eet en drinkt je hond nog? Geeft ie over?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2840326
Alvleesklierontsteking moet uit zichzelf genezen, maar is zeer pijnlijk voor de hond, vandaar de morfineachtige meds... waar ze warrig/ rusteloos van kunnen worden..
Vaak is het noodzakelijk om de hond aan het infuus teleggen..
Met voeding, vetvrij, zo fijn mogelijk, en gekookt, kleine porties per keer vele malen per dag...
AB wordt gegeven als er vermoeden is dat de omgeving, maagwand,lever,darmen ontstoken zijn/raken...daar is de AB voor..

Sterkte met de patiënt...
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2842999
tt-tjes schreef: Fjurdy krijgt ook tramadol als het nodig is. Hij heeft een speciaal vetvrij dieet, krijgt minimaal 4x dags te eten. Bij acute pancreatitis is het zelfs beter 8x per dag kleine beetjes te voeren.
De DA zei tegen mij juist enkel de maaltijden geven en dan 2x per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door