Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#2838755
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen of er een kwaliteitsverschil is tussen huntershome en carnibest?

We voeren al ruim 6 jaar carnibest en nooit problemen gehad. Onze pup krijgt nu bij de fokker huntershome en vroeg me af of dit qua kwaliteit te vergelijken is met carnibest.

Alvast bedankt,

groeten Mike
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2838792
Of er een kwaliteitsverschil is durf ik niet te zeggen, ik voer het beide niet. Maar wat ik uit de wandelgangen begrijp zijn niet alle HH-versies compleet en moet je dus meerdere soorten voeren om geen tekorten te krijgen. Carnibest is per soort opgeleukt met een premix om tot een compleetheid te komen en is meerdere soorten voeren dus geen verplichting.

Als de fokker dus meerdere soorten geeft dan is er weinig mis mee. Je kan natuurlijk puppemans (of meid) ook zo over zetten op de cb als daar je voorkeur naar uitgaat.  Je voert zelf al jaren tot tevredenheid cb, je kan dan zelf zien, als je HH in handen hebt of het voert hoe het zich verhoudt tot je huidige kvv. Meestal moet je dit soort dingen toch proefondervindelijk zelf ervaren. Je zou er weinig aan hebben als ik zou zeggen dat mijn honden het er goed op doen als je eigen honden bij wijze van spreke binnen 1 week aan de diarree gaan.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2839232
Ik heb een hele poos HH gevoerd, vond het qua kwaliteit net zo fijn als CB, prijs is prima. Nadeel was eigenlijk dat de site niet up to date was en ik geen duidelijke antwoorden kreeg omtrent de verhoudingen.  Ik voer nu alweer een poosje Darf omdat ik graag biologisch wilde voeren, maar HH is een prima kvv. Wel opletten dat je de complete mix uitzoekt.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2839358
[quote="Els&Flow"]
Ik heb een hele poos HH gevoerd, vond het qua kwaliteit net zo fijn als CB, prijs is prima. Nadeel was eigenlijk dat de site niet up to date was en ik geen duidelijke antwoorden kreeg omtrent de verhoudingen.  Ik voer nu alweer een poosje Darf omdat ik graag biologisch wilde voeren, maar HH is een prima kvv. Wel opletten dat je de complete mix uitzoekt.
[/quote]

Els, welke mixxen zijn dan compleet en welke niet?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2839674
Goeie vraag.  :-\  Ik ben ervan uitgegaan dat hun rund, kip, paard en zalm compleet waren volgens hun eigen analyses maar ik heb herhaaldelijk gevraagd om percentages en die heb ik nooit ontvangen van ze. Verder hebben ze nog wat smaken die 2 en 3 diersoorten bevatten, maar daar rekenen ze dan ook pens bij.
Door barfvlees
#2851760
hallo
ik geef me doggies al jaren kvv van huntershome
ik lees altijd hier dat het zo minder is en vele oude verhalen
ik spreek uit eigen ervaring en me 4 bordeauxdogs en me franse bulldog doen het er fantastisch op.
voer dit nu al 7 jaar en de dag dat ik niet tevreden ben of was moet nog komen
ga eens naar roosendaal waar huntershome zich bevind
u kunt er zien wat er in de worsten gaat
en ook is te zien hoe het vermalen word en verpakt
u kunt in de worsten er duidelijk uithalen dat het hier gaat om goede kwaliteid
de prijzen zijn redelijk betaalbaar
ik spreek uit mijn ervaring  ik wil eerst nog wel eens een kvv worst zien die dit mooie structuur heeft
en zeker de verstandshouding is prima
ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden graag reacties
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2851860
[quote="barfvlees"]
hallo
ik geef me doggies al jaren kvv van huntershome
ik lees altijd hier dat het zo minder is en vele oude verhalen
ik spreek uit eigen ervaring en me 4 bordeauxdogs en me franse bulldog doen het er fantastisch op.
voer dit nu al 7 jaar en de dag dat ik niet tevreden ben of was moet nog komen
ga eens naar roosendaal waar huntershome zich bevind
u kunt er zien wat er in de worsten gaat
en ook is te zien hoe het vermalen word en verpakt
u kunt in de worsten er duidelijk uithalen dat het hier gaat om goede kwaliteid
de prijzen zijn redelijk betaalbaar
ik spreek uit mijn ervaring  ik wil eerst nog wel eens een kvv worst zien die dit mooie structuur heeft
en zeker de verstandshouding is prima
ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden graag reacties
[/quote]

Die is al geweest hoor. 1 februari 2012 was er zo eentje  :biggrin2:

[quote="barfvlees"]
hallo ik ben henk
ik heb 3 bordeauxdogs
die eten ook kvv en barf
de prijzen die in nederland gevraagd worden voor barf en kvv
is gewoonweg belachelijk en vaak ook niet te leveren
ik heb deze problemen echter nooit
ik heb zelf al verschillende geprobeerd maar ben er echter over weinig tevreden
maar na vele zoeken heb ik me eigen vlees van een groot leverancier die nog in opkomst is
en ben er supper over tevreden
me bordeauxdogjes wegen gemiddeld 70kg en eten max 500gr barf en 500 gr kvv en wat lekkers tussendoor
kipperuggetjes schapenvet en droogsnacks
ik ben na het beginnen met kvv en barf niet meer bij de dierenarts geweest als jaarlijkse entingen
en dit was voorheen niet zo ze hadden last van alergie en dit lost vaak zijn eigen op door het verstandig voeren van u hond
graag zie ik reacties tegemoet en zal deze dan ook antwoorden
groetjes en een fijne week
[/quote]
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2852293
[quote="Angelique"]
Die is al geweest hoor. 1 februari 2012 was er zo eentje  :biggrin2:
[/quote]

;D ;D ;D

Misschien komt het hierdoor:

[quote="barfvlees"]
de verstandshouding is prima
ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden
[/quote]

:biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door