Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2839389
Hoi, ik geef Tristan (en soms Merlijn) groete door zijn kvv; dat is belangrijk om zijn ontlasting goed te houden.
Nu las ik dit..... voor mijn gevoel is het niet meteen een slecht idee maar aan de andere kant denk ik dat gedroogde groentes niet hetzlfde effect hebben.. het gaat toch juist om de vezels? En die mis je dan toch bij gedroogd spul?

Mag ik jullie mening?
http://www.medpets.nl/grau+gedroogde+groente+melanges/1624/

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2839405
Gezien de eenzijdigheid waar je bij vaste melanges tegenaan loopt en daarbij een aantal dingetjes die je niet in je hondenprakje wilt hebben zou ik zeggen....geef lekker vers, dan kun je ook nog zelf de meest vezelrijke groenten uitzoeken.
Door spikkel
#2839562
Ik zou geen gedroogde groentes voeren, ik wil gewoon weten wat ik koop, is het vers of bio. Je weet nooit wat voor kwaliteit ze hebben gebruikt.
Door Suzanne
#2839666
Ja, dat met die kwaliteit kan ik idd ook volgen.
Ik ben ervan overtuig dat verse groenten vele malen beter is, maar ik vond het toch ergens niet zo'n heel slecht plan om het gedroogd te geven eventueel. Voor mezelf (herstel, de honden) blijf ik bij vers ;-) Zo 1 x per maand 10 diepvriesdoosjes blenderen en klaar ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door