Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Luan
#2839420
Normaal is Luan niet zo moeilijk met eten maar ik begin me wel steeds meer achter de oren te krabben over het hele BARF gebeuren. Organen eet hij als KVV prima, is het barf staat hij me vol walging aan te kijken, ookal heeft het een een nacht in de zalmolie en ei staan te trekken en heb ik het in kleine stukken gesneden.

Gisteren hadden we getraind en dat heeft hij altijd reuze honger, had kwartel karkas met wat extra hart van smuldier toegevoegd. Meneer heeft de kwartel laten staan maar het hart er wel tussenuit gegeten. Kwartel verschillende keren aangeboden en na een kwartiertje weer weggehaald maar hij hoeft het echt niet. Als het kwartel kvv is, was het binnen 5 seconden op geweest. In het verleden at hij kwartelkarkas wel, zij het met enige aanmoediging. Als hij dan eenmaal bezig was ging het nog redelijk enthousiast ook.

Het kan niet dat hij geen honger heeft want ik hoorde net gewoon zijn maag rommelen. Ook gaat hij regelmatig bij zijn bak staan, geef hem dan de karkas waarna hij weer afdruipt.

Ik schotel het vanmiddag nog 1 keer voor, daarna is het te goor en gooi ik het weg. Vraag me echt af of ik mijn hond wel plezier doe met BARF, hij vindt KVV veel makkelijker/lekkerder. Jammer dat ik net ruim 15 kg BARF in mijn vriezer heb liggen :(.

Iemand tips, of ervaringen met honden die toch echt niet blij werden van BARF?
#2839422
Ja... Tessa ging steeds minder BARF eten. Die heb ik uiteindelijk gewoon weer op kvv gezet met soms nog wat BARF wat ze nog wel eet. (penslappen, zalmlijf en konijnkarkas)

EDIT: Tessa heeft alleen wel een jaar lang probleemloos gebarfd. Na dat jaar ging ze steeds meer miepen en steeds slechter eten.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op ma 30 dec 2013, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#2839423
Heeft je hond nog nooit barf gehad?
Herken het zeker! Mijne was (en is soms nog steeds) ook zo'n miep met barf.
Denk dat ze gewoon niet goed weten wat ze ineens met zo'n heel ding moeten.
Ik deed alles in stukken en voerde het uit de hand, dan at hij het wel. En na verloop van tijd redden ze zich er wel mee.
#2839468
Ik heb in het begin haar barf vastgehouden. Volgens mij moest ze wennen aan het idee dat ze
het ook mocht pakken.  ;)
Liep ze te brommen (als ze iets leuk of iemand lief vind doet ze dat) om haar bak heen en naar mij lopen.
Dan ging ik bij haar zitten en de eerste keer hield ik het heel de tijd vast, steeds minder.
Nu heeft ze het door.
Misschien helpt dat bij jou ook, omdat je schrijft dat hij het wel lust in andere vorm.
Laatst gewijzigd door Neally op ma 30 dec 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Luan
#2839502
Hij barft pas een paar maandjes en ook slechts 1 a 2x per week.  Hij vindt het altijd wel spannend maar at het wel uit mijn handen, als ik het nu voor zijn neus hou of er en beetje mee speEl komt hij alleen snuffelen en loopt daarna weg. De kwartel komt uit België van een lijntje hier op bp.
#2839508
Is zijn bekje verder in orde ?
Geen gebitsproblemen ?

En .... waar ik verder nieuwsgierig naar ben
Je schrijft dat je de organen in ei en zalmolie doet
Heeft hij het op die manier wel een keer opgegeten ?
Als dat zo is dan zou het kunnen dat het niet zo lekker gevallen is ? ( Mijn honden zouden deze combi bv niet verdragen )
En , stel hij heeft zich hierdoor niet zo fijn gevoelt , dan zou hij kunnen denken ..... Ja maar dat eten , daar word ik niet blij van
Dan doel ik dus ook even op de kwartel . Het is allemaal nieuw natuurlijk . En als ze dan voelen .... dit valt niet zo lekker
Vaak gaat bio orgaan er beter in . Dat zou je ook kunnen proberen
Door Luan
#2839612
De organen met ei en zalmolie heeft hij ook niet gegeten dus denk het niet :). Andere dingen eet hij wel en hij heeft gisteren en vandaag vrolijk geapporteerd dus denk niet dat er iets in zijn bek zit.
Door Luan
#2839698
Meneer kreeg blijkbaar toch genoeg honger, ging het in stukken snijden als ultieme poging en ineens stond hij er met zijn snufferd bovenop :). Enkele minuten later stond hij vrolijk te knagen
Afbeelding
Door Lil
#2841143
klinkt als een gevalletje: mama help wat moet ik hiermee aanvangen, ik weet het niet.

zo'n hond heb ik ook gehad.  :biggrin2:


Verder zeg ik hier nooit  meer dat een hond niet meer kauwt omdat hij oud is etc. De eerst volgende hond die gaat weigeren om te kauwen krijgt foto's van zijn gebit gemaakt!  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door