Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2839009
Hier het overzicht van Senna’s 1e week (gedeeltelijk) BARF. (weegt 36 kilo)
Op dit moment geef ik nog brokken, omdat ik aan het uittesten ben of ze alles wel eet + hoe het verder verloopt met het niet goed kauwen van de botten.
Ik vind het zelf nogal griezelig.

Tips en adviezen zijn zeer welkom.

Maandag
Ochtend: brokken
Avond: 400 gr spiervlees, 200 gr smuldier rund

Dinsdag
Ochtend: brokken
Avond: brokken

Woensdag 
Ochtend:  200 gr smuldier compleet, 75 gr spiervlees (??)
Avond: brokken + sperziebonen

Donderdag
Ochtend: 300 gr smuldier kompleet
Avond: 190 gr. kalkoenfilet, 200 gr pens, 100 gr parelhoender karkas, 220 gr smuldier compleet, 50 gr sperziebonen

Vrijdag
Ochtend: brokken
Avond: 200 gr. kalkoenfilet, 200 gr pens, 150 gr parelhoender karkas

Zaterdag
Ochtend: brokken
Avond: 60 gr cottage cheese, 110 gr eendennek, 190 gr runder riblap, 50 gr pens compleet van smuldier, 1 ei

Zondag
Ochtend: brokken
Avond: 100 gr kip karkas, 50 gr tonijn, 120 gr ???? karkas (kon niet zien wat het was), 90 gr runder riblap, 150 gr pens
#2839012
Ik denk dat je de verhoudingen uit elkaar trek met brokken en vers.
Al zal ze een x iets niet lusten dan valt ze niet gelijk om als ze niets anders krijgt denk ik ;)
Ook kan je niet goed in de gaten houden hoe haar ontlasting is door het vers eten.
Als ik bv de donderdag kijk dan krijg ze ruim 1 kg vlees.
Hoeveel brokken voer je dan nog als je s morgens brok en s avonds vers geef?

Ik zou het dus niet doen vers en brokken :-\
#2839033
Als je 's ochtends geen tijd hebt om te wachten tot ze haar botwerk op heeft, kan je er ook voor kiezen om één keer per dag 's avonds te voeren. Andere optie is om een klein hap-slik-weg hapje (eitje, visje, plukje pens/orgaan/spiervlees) te geven voor het idee dat ze wat op heeft, en de echte maaltijd 's avonds te geven
#2839055
Als ik in de rekenhulp kijk zou ze ongeveer 720 gr pd eten.
Dan zou ik s'morgens het spiervlees geven en de rest s avonds na de (lange) wandeling dan kan ze de hele nacht lekker uitbuiken.
Je kan ook alles s avonds geven ;)
Hier word er ook 1 x pd gegeten en s morgens geef ik een vlutje (eetlepel) kvv wat de katten niet op hebben met een eetlepel havermout en yoghurt
zo is de maag niet echt leeg ;) :)
#2839061
[quote="Kooiker"]
Als je 's ochtends geen tijd hebt om te wachten tot ze haar botwerk op heeft, kan je er ook voor kiezen om één keer per dag 's avonds te voeren. Andere optie is om een klein hap-slik-weg hapje (eitje, visje, plukje pens/orgaan/spiervlees) te geven voor het idee dat ze wat op heeft, en de echte maaltijd 's avonds te geven
[/quote]

Ik wil 2x per dag blijven voeren, een keuze van een paar kleine dingen in de ochtend is idd een goeie optie. Dank je.
#2839065
[quote="Thea"]
Dan zou ik s'morgens het spiervlees geven en de rest s avonds na de (lange) wandeling dan kan ze de hele nacht lekker uitbuiken.
Je kan ook alles s avonds geven ;)
[/quote]

Maakt het niet uit om bv in de ochtend spiervlees te geven en in de avond het botvlees?
#2839119
Als het goed bevleesd vleesbot is en je er ook nog wat orgaan, ei,groente ect er bij geef.
Kan dat gewoon. Je moet het ook even een paar dagen aankijken hoe de ontlasting is ;)
En je pens zou ik gewoon op 1 dag geven.
Probeer het ze makkelijk mogelijk voor jezelf te doen.
Dus per dag 1 soort vleesbot 1 soort spiervlees en 1 soort orgaan of de ene dag orgaan en andere dag spiervlees.
En dan kan je best 1 x pw een pensdag geven met evt wel vleesbot.
Dus je doe de hoeveelheid vleesbot wat je pw zou moeten voeren door 7 je spiervlees door 3 en je orgaan ook door 3(1x hart 1x lever 1x nier) en dan 1 x pens. En dan kan je 2x pw een ei 3x pw bv groente en een x cottage cheese en een x vis erbij dan heb je een heel mooi menu en niet te moeilijk.
#2839236
[quote="Thea"]
Als het goed bevleesd vleesbot is en je er ook nog wat orgaan, ei,groente ect er bij geef.
Kan dat gewoon. Je moet het ook even een paar dagen aankijken hoe de ontlasting is ;)
En je pens zou ik gewoon op 1 dag geven.
Probeer het ze makkelijk mogelijk voor jezelf te doen.
Dus per dag 1 soort vleesbot 1 soort spiervlees en 1 soort orgaan of de ene dag orgaan en andere dag spiervlees.
En dan kan je best 1 x pw een pensdag geven met evt wel vleesbot.
Dus je doe de hoeveelheid vleesbot wat je pw zou moeten voeren door 7 je spiervlees door 3 en je orgaan ook door 3(1x hart 1x lever 1x nier) en dan 1 x pens. En dan kan je 2x pw een ei 3x pw bv groente en een x cottage cheese en een x vis erbij dan heb je een heel mooi menu en niet te moeilijk.
[/quote]
zoiets dus
niet te moeilijk doen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door